Triumph Speed Triple-tråden.

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Ja det var riktigt kul och nyttigt. Jag ska anmäla mig till Steg 2 snarast.

Linköping var fullbokad igår, fast iofs 0 pers på reservlistan. Det kanske blir Gelleråsen igen för min del i september. Något mer?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tack alla triplepiloter för en toppen helg. :yoparty

Arrangörerna får givetvis :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Och våra instuktörer får :Bugar:Bugar:Bugar

Helt suveräna "ögon" Triple_Kungen, och riktigt klurigt med fransar på tjejernas:tummenupp (jag tror jag behåller mina på :rock)

Jag skall försöka få till någon mer banåkningsdag men det får nog bli någon sista minuten.

Det är ett rykte som lever kvar på Triumph från förr. Oftast de som säger det har aldrig haft en Triumph utan hugger bara till med den frasen. Kvaliteten var nog inget vidare för ca 20 år sedan och de hade en hel del problem. Däremot upplever jag kvaliteten nu vara otroligt bra, är inne på min andra Triumph med 1050 motorn och har bara haft marginella problem (endast en bromsskiva som vart skev och bytt kopplingslameller på garantin). 1050 motorn testade dom i tidningen Motorad, i deras 5000 mila test där dom river motorn fullständigt så var det marginell slitage och den fick väldigt bra betyg.

Tror många i denna tråd samt i Speed triple stockholmstråden kan intyga detsamma. Kolla ex med paPs, han har kört sin i snart 5000 mil utan större missöden.

Tror inte du behöver vara orolig för kvaliteten, snarare tvärtom (om d nu inte ska välja någon 70-talsmaskin). Men precis som alla andra bågar så måste man ju ta hand om ögonstenen :D

Hummm... nu skall du inte hacka på gamla Triumphar. Been there, done that.

Dom var inte sämre än andra i samma årsmodell. Jag blev aldrig stående någonstans och olja läckte dom inte heller om man bara "tätade" kjedjesmörjningen :). Det är nog så att dels har vår syn på kvalitet ändrats och dels har kunskapen om hur man tillverkar en hoj ökat (det vore konstigt annars)
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Japp en av domroligaste mc dagarna sofar:tummenupp. Längtar till den 13/7 då ä de kinnekulle:banana. Skoj att träffa trevligt folk åxå. Tog det ganska lungt hem kände mig lite mör.:D
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tack alla triplepiloter för en toppen helg. :yoparty

Copy / Paste på den + Alla andra glada! :)

Arrangörerna får givetvis :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Instämmer! :tummenupp

Jag vet inte när jag kommer att nyktra till från det här glädjeruset, förhoppningsvis sitter det i till nästa gång man får möjlighet att ha sådär grymt j**a roligt! Hela arrangemanget kändes inarbetat, proffsigt och tryggt. Ska man hitta något att önska, ska det väl vara luftkonditionerade rekreationsrum i direkt anslutning till depån och personliga på- och avkläderskor som hjälper till mellan körningarna... Antar att man kan få det när man kommer till Rossis stall sen...:tungan

Och våra instuktörer får :Bugar:Bugar:Bugar

Instämmer HELT där med. Lene kör som en gudinna och var bara himla bra på att uppmärksamma saker, komma med tips och inspirera en att göra om och göra bättre! :)
Det var en helt galet rolig upplevelse det där! :yoparty
 

mejner

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple 09
Jag håller med i alla hyllningar. Vår instruktör påpekade att han ville ha negativ kritik så jag tänkte i 30 min och försökte komma på något men det gick ju inte.

Jag hade sjukt högt ställda förväntningar på dagen och så lyckades dom överträffa min maxade förväntningar!

Hoppas sista sessionen inte blev allt för köig efter mina extremt långsamma 1½ (tog två händer sista varvet för att sprida ut kön lite) varv med enhandskörning, jag får öva lite på det...

Skönt att fegränderna är borta och att jag fick testa varvstoppet! :yoparty
 

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Fantastiskt kul.
Det är nog det roligaste man kan göra med kläderna på. :D

Toppentrevliga människor, fantastiskt väder, duktiga instruktörer och en underbar bana.

Ska kolla om det finns lediga platser till nån annan kurs direKCt.

Fick sällskap med Trajamaja med sambo på hemresan vilket var bra. Man var lite trött måste jag säga.

Upp med bilder och filmer alla som tog. Man vill ju gotta sig lite och drömma tillbaka.

Edit:
Nu är det dags för nästa sväng. 6/9 på Gelleråsen.

Boka diReCKt innan en massa kåphojar kommer och tar våra platser :D

Tror vi var 16 triplar inklusive striplar, blir vi fler denna gång?
 
Last edited:

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Slängde också in en anmälan, steg 4. :tuttar

Får väl se om jag har en hoj då.
Och vilken i så fall.

(Spanar lite halvslött efter en Daytona 675 nu, funderar på att ge upp gatåkandet.)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Finns lite film clip från Gälleråsen i S3 sthlm tråden
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Den skarpsynte har kanske märkt att jag bytt hoj. Har därmed lokaliserat lite prylar som blivit kvar i garaget. Allt är original, i nyskick (mer eller mindre oanvänt) och passar 955i (02-04).

Undertray (Perfekt för den som vill såga av stänkskärmen utan att oroa sig)
Sidopaneler (de under förarsadeln, perfekt för den som vill lacka utan att oroa sig)
Kuts låg röd, med uttag för grabrail, har några repor
Kuts låg svart
Baklampa
Blinkers x4
Passagerarsadel
Passagerarfotpinnar
Kedjeskydd
Styre
Styre "Wide" (ej original :) )
Raisers (styrfästen)
Styrändsvikter
Backspeglar
Backspegelfästen
Ljuddämpare
Alukåpa till bakaxel
Fotpinne vänster, skrapad
18T Drev original, gott skick, ca 500mil

Kommer säkert hitta mer prylar också...
 
Last edited:

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Tjena igen, jag fick ju inte tag i min dröm då nån från Gävla hann före. Men har hittat ett objekt som verkar lite intressant: http://www.blocket.se/stockholm/TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_Priset_kan_diskuteras_21267051.htm?ca=11&w=1 Det står att den är importerad och funderar på om det är ett stort minus? Skilljer det något mellan en iporterad och en sv såld? Tänkte om man ska göra service eller byta nån del? Nån som har en importerad S3a som vet av något?

stämmer effekten på
78 Kw??

tror den borde vara på 97 Kw?
det är min iaf
värt att kolla upp.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tjena igen, jag fick ju inte tag i min dröm då nån från Gävla hann före. Men har hittat ett objekt som verkar lite intressant: http://www.blocket.se/stockholm/TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_Priset_kan_diskuteras_21267051.htm?ca=11&w=1 Det står att den är importerad och funderar på om det är ett stort minus? Skilljer det något mellan en iporterad och en sv såld? Tänkte om man ska göra service eller byta nån del? Nån som har en importerad S3a som vet av något?

Kan tipsa dig om att Triumph Center i Länna får in en beggad fin 08á nästa vecka, mattsvart med massa tillbehör... :D

Magnif bastard lämnar ju in sin när han hämtar den nya Daytonan, -bara att slå till... den har ju garanti kvar dessutom!

Annars har jag ingen aning om ditt objekt...
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Tjena igen, jag fick ju inte tag i min dröm då nån från Gävla hann före. Men har hittat ett objekt som verkar lite intressant: http://www.blocket.se/stockholm/TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_Priset_kan_diskuteras_21267051.htm?ca=11&w=1 Det står att den är importerad och funderar på om det är ett stort minus? Skilljer det något mellan en iporterad och en sv såld? Tänkte om man ska göra service eller byta nån del? Nån som har en importerad S3a som vet av något?

Alla tillverkas på samma fabrik och instrumenteringen är identisk då det går att ställa om mellan miles och km.

Det finns två skillnader, 1:Framlyktorna är naturligtvis lite olika på de som säljs där vänstertrafik förekommer. Detta borde inte vara några problem då det antagligen är ordnat eftersom den är reggad i Sverige.
2: De som sälj i Kalifornien, USA har ett system som ser till att bensinångan tas om hand och återanvänds.. Detta påverkar inte effekten.

Se bara till att hojen har en stämplad servicebok, det är det absolut viktigaste. Sedan så ser du med en gång hur den är skött osv.
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Okej nu har jag kollat upp lite mer och det var givetvis mer än vad jag visste. Just den där hojen är ifrån Frankrike. Ringde till en Triumph verkstad (Sulas Uppsala) och frågade lite och dom sa att Franska Speed Triple är strypta original till 106hk men i övrigt är det ingen skillnad alls. Det går att ta bort strypning (lägga in ett nytt program) för 600:- och då ska det inte vara någon skillnad på effekten. Jag ska iaf åka och titta på hojen imorgon så vi kanske ses snart!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top