Det är ett rykte som lever kvar på Triumph från förr. Oftast de som säger det har aldrig haft en Triumph utan hugger bara till med den frasen. Kvaliteten var nog inget vidare för ca 20 år sedan och de hade en hel del problem. Däremot upplever jag kvaliteten nu vara otroligt bra, är inne på min andra Triumph med 1050 motorn och har bara haft marginella problem (endast en bromsskiva som vart skev och bytt kopplingslameller på garantin). 1050 motorn testade dom i tidningen Motorad, i deras 5000 mila test där dom river motorn fullständigt så var det marginell slitage och den fick väldigt bra betyg.
Tror många i denna tråd samt i Speed triple stockholmstråden kan intyga detsamma. Kolla ex med paPs, han har kört sin i snart 5000 mil utan större missöden.
Tror inte du behöver vara orolig för kvaliteten, snarare tvärtom (om d nu inte ska välja någon 70-talsmaskin). Men precis som alla andra bågar så måste man ju ta hand om ögonstenen
Tack alla triplepiloter för en toppen helg.
Arrangörerna får givetvis
Och våra instuktörer får
6/9 är bokat ...steg 2!
Ja, det är väl lika bra att anmäla sig...
Inget att vänta på... kommer vara bra väder då också
Tjena igen, jag fick ju inte tag i min dröm då nån från Gävla hann före. Men har hittat ett objekt som verkar lite intressant: http://www.blocket.se/stockholm/TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_Priset_kan_diskuteras_21267051.htm?ca=11&w=1 Det står att den är importerad och funderar på om det är ett stort minus? Skilljer det något mellan en iporterad och en sv såld? Tänkte om man ska göra service eller byta nån del? Nån som har en importerad S3a som vet av något?
Tjena igen, jag fick ju inte tag i min dröm då nån från Gävla hann före. Men har hittat ett objekt som verkar lite intressant: http://www.blocket.se/stockholm/TRIUMPH_SPEED_TRIPLE_Priset_kan_diskuteras_21267051.htm?ca=11&w=1 Det står att den är importerad och funderar på om det är ett stort minus? Skilljer det något mellan en iporterad och en sv såld? Tänkte om man ska göra service eller byta nån del? Nån som har en importerad S3a som vet av något?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|