Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Hej hej
Funderar på att köpa mig en speed triple 99-01, hur är dom att ha som första hoj?
och är det någe speciellt man ska kolla efter när man ska köpa?
eller ska man ta o köpa sig en typ suzuki sv650 att börja med o lära sig köra ordentligt o sen byta upp sig?

/Martin

Köp en rolig hoj direkt! = S 3 a den är väldigt lättkörd och många har haft den som första hoj.
Jag tycker det är dumt att resonera att byta upp dig sen, du kommer tröttna efter ett par veckor och banna dig själv att du inte tog den hojen du ville ifrån början.
Sen när det gäller att lära sig köra så går det lika bra på vilken normalhoj som helst. Oavsett vilken hoj du köper ska man inte köra över sin förmåga, för när allt kommer ikring är det du som sitter vid spakarna och bestämmer hastighet och annat.

Lycka till med köpet
Tjong!
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hej hej
Funderar på att köpa mig en speed triple 99-01, hur är dom att ha som första hoj?
och är det någe speciellt man ska kolla efter när man ska köpa?
eller ska man ta o köpa sig en typ suzuki sv650 att börja med o lära sig köra ordentligt o sen byta upp sig?

/Martin

Du har tagit kortet, eller skall du köpa en övningskörningshoj?

Har du redan kortet skulle jag gå på "the real deal" direkt. Håller med Triple_Kungen 100%. Men om man inte har kort och vill ha en övningskörningshoj kan det vara bra att köpe något billigt körskolehojsliknande först. Det hör till att man trillar ett par ggr när man tränar..... :gnissla Är hojen +10år brukar det inte bli sån stor förlust när man säljer om man inte blivit helt uppsnurrad vid köpet.

// Johan
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tyckte inte det kändes nåt vidare att vi låg en bit ner på sid 2 med tråden, så man får väl plocka upp den lite...:tungan

Har beställt kraschpuckar till hojen idag, RG:s, får se om jag hinner få dem till det är dax att gasa runt på GÅsen...:Bugar
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tyckte inte det kändes nåt vidare att vi låg en bit ner på sid 2 med tråden, så man får väl plocka upp den lite...:tungan

Har beställt kraschpuckar till hojen idag, RG:s, får se om jag hinner få dem till det är dax att gasa runt på GÅsen...:Bugar

Vilka blev det? Det är precis för mig att jag får plats med knäna bakom mina när jag har skinnstället med puckarna. (fast jag har oproportionerligt långa ben för min längd!)

Jag passade på att köpa Fork Protectors med när jag ändå var igång i höstas. Så nu lär jag aldrig mer köra i igen någonsin! Peppar Peppar... ( nytt bakdäck = ap-halt! = 360 donut :huvet ) Man lär sig sålänge man lever! :)

Är inne på R&Gs sida nu, man blir sugen på att handla igen. Farligt att klicka runt där när man precis fått lön. :va

// Johan
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Vilka blev det? Det är precis för mig att jag får plats med knäna bakom mina när jag har skinnstället med puckarna. (fast jag har oproportionerligt långa ben för min längd!)

Jag passade på att köpa Fork Protectors med när jag ändå var igång i höstas. Så nu lär jag aldrig mer köra i igen någonsin! Peppar Peppar... ( nytt bakdäck = ap-halt! = 360 donut :huvet ) Man lär sig sålänge man lever! :)

Är inne på R&Gs sida nu, man blir sugen på att handla igen. Farligt att klicka runt där när man precis fått lön. :va

// Johan

Jag lyssnade på paPs och gick in på Mitonga.se och mailade dem. De hade en länk till RG, så man kunde se och skriva upp vilka produktnummer det var man ville ha... Jag tog till framgaffeln samt front och mitten till motorn...

Hoppas jag slipper få användning för dem...:rolleyes:
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag lyssnade på paPs och gick in på Mitonga.se och mailade dem. De hade en länk till RG, så man kunde se och skriva upp vilka produktnummer det var man ville ha... Jag tog till framgaffeln samt front och mitten till motorn...

Hoppas jag slipper få användning för dem...:rolleyes:


Better safe than sorry!

Vad kostade frontpuckarna och behövs de? Mittpuckarna sticker ut typ 50 cm på varje sida... :)

Nån som vet var man får tag i snygga bar-end-protectors som inte är 22 mm? Jag har för mig att innerdiam. på mitt styre är 15mm. 22 var hursomhelst för stort märkte jag. :(

Det här är illa...man surfar sporthoj mer tid än man kör hoj. Jeffla väder! :mad:

// J
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Åsen idag?

Jag var å tjuvtränade på Gälleråsen idag 24/5 och såg en Triple broder till.
Är du här?
En vit 08:a? med Helsystem på hann inte bort å hälsa...
Jag hade kul idag :yoparty
Hade´
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hej, jag är lite intresserad till att byta till en upprätt busig hoj och självklart kikar man på speed triple.

Jag är lite nyfiken på hur kvallitén på Triumph är nu för tiden, hur upplever ni det? Tycker man hör många som snackar om att det är mycket problem med kvallitén på Triumph. Är intresserad av Speed triple 2005->
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hej, jag är lite intresserad till att byta till en upprätt busig hoj och självklart kikar man på speed triple.

Jag är lite nyfiken på hur kvallitén på Triumph är nu för tiden, hur upplever ni det? Tycker man hör många som snackar om att det är mycket problem med kvallitén på Triumph. Är intresserad av Speed triple 2005->

:tummenupp Vi är många som åker Speed Triple som bytt vart efter till nyare årsmodeller och inte är det för att vi tycker om att skruva...:D.
Du är välkommen till BugEyes STHLM!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hej, jag är lite intresserad till att byta till en upprätt busig hoj och självklart kikar man på speed triple.

Jag är lite nyfiken på hur kvallitén på Triumph är nu för tiden, hur upplever ni det? Tycker man hör många som snackar om att det är mycket problem med kvallitén på Triumph. Är intresserad av Speed triple 2005->

Det är ett rykte som lever kvar på Triumph från förr. Oftast de som säger det har aldrig haft en Triumph utan hugger bara till med den frasen. Kvaliteten var nog inget vidare för ca 20 år sedan och de hade en hel del problem. Däremot upplever jag kvaliteten nu vara otroligt bra, är inne på min andra Triumph med 1050 motorn och har bara haft marginella problem (endast en bromsskiva som vart skev och bytt kopplingslameller på garantin). 1050 motorn testade dom i tidningen Motorad, i deras 5000 mila test där dom river motorn fullständigt så var det marginell slitage och den fick väldigt bra betyg.

Tror många i denna tråd samt i Speed triple stockholmstråden kan intyga detsamma. Kolla ex med paPs, han har kört sin i snart 5000 mil utan större missöden.

Tror inte du behöver vara orolig för kvaliteten, snarare tvärtom (om d nu inte ska välja någon 70-talsmaskin). Men precis som alla andra bågar så måste man ju ta hand om ögonstenen :D
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Triumph gör bra grejer nuförtiden! De som säger annat lever kvar i det förgågna!

Triumpägare är generellt sätt också mer rädda om sina hojar än de som köper japanska dussinhojar. ( Mitt intryck! )

Så ser hojen bra ut i skick och känns bra så är den säkert det med!

mvh Johan
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Gelleråsen 30 och 31 Maj

Vi är ett gäng från Göteborg som nu troligtvis inte blir ett gäng upp till SMC helgen på Gelleråsen.

Detta innebär att vi har en eller ett par platser i vår redan bokade 4-bäddsstuga på Lunedets Camping (nära g-åsen). En plats till Niklas (från 08) och en plats till mig. Blir vi 4 i stugan är det 150 pix per man.

Vidare så kan det även innebära att det finns dagar att ta över, både på lördagen och söndagen, PM'a mig om intresse finns så skall jag försöka tutta ihop dig med dem som har dagar de inte kommer använda.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Vi är ett gäng från Göteborg som nu troligtvis inte blir ett gäng upp till SMC helgen på Gelleråsen.

Detta innebär att vi har en eller ett par platser i vår redan bokade 4-bäddsstuga på Lunedets Camping (nära g-åsen). En plats till Niklas (från 08) och en plats till mig. Blir vi 4 i stugan är det 150 pix per man.

Vidare så kan det även innebära att det finns dagar att ta över, både på lördagen och söndagen, PM'a mig om intresse finns så skall jag försöka tutta ihop dig med dem som har dagar de inte kommer använda.

Du har PM!

// Johan
 

Garp

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Umeå
Hoj
R6 -00
Hej rockers! Har hängt här i tråden i nån månad nu och har vad man kan kalla "bestämt mig" för att köpa en Speed Triple 05-. Det känns lite läskigt att köpa en bus-maskin privat för så mycket pengar, givetvis vet jag att om man sköter grejerna så är det ingen fara men känns ändå läskigt att den ska rasa eller vad som helst. Men om ni skulle kunna vara schysst och lugna (eller skrämma) mig lite med vad ni tycker om det här objektet: http://www.blocket.se/sodermanland/Triumph_Speed_Triple_1050_inkl__utrustning_21852372.htm?ca=10&w=3 Det är den som jag är mest inne på och funderar på att åka och kika på den, tror ni att det kan vara nått att ha?

(Tack på förhand och för läsningen hittills)
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter

Hej rockers! Har hängt här i tråden i nån månad nu och har vad man kan kalla "bestämt mig" för att köpa en Speed Triple 05-. Det känns lite läskigt att köpa en bus-maskin privat för så mycket pengar, givetvis vet jag att om man sköter grejerna så är det ingen fara men känns ändå läskigt att den ska rasa eller vad som helst. Men om ni skulle kunna vara schysst och lugna (eller skrämma) mig lite med vad ni tycker om det här objektet: http://www.blocket.se/sodermanland/T....htm?ca=10&w=3 Det är den som jag är mest inne på och funderar på att åka och kika på den, tror ni att det kan vara nått att ha?

(Tack på förhand och för läsningen hittills)





Den skulle bli bra mycket snyggare med kolfiberbackspeglarna jag har till salu! ;-)

Kolla så att frambroms ( 05-06 kan vara drabbad av svårartad svampinfektion ) och fjädring känns bra bara så tror jag inte det skall vara någa spöken i garderoben.

Lite väl mycket gulddetaljer för min smak. Men originalprylarna kanske följer med så att du kan av-blinga den om du vill. ;-)

mvh Johan
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hej rockers! Har hängt här i tråden i nån månad nu och har vad man kan kalla "bestämt mig" för att köpa en Speed Triple 05-. Det känns lite läskigt att köpa en bus-maskin privat för så mycket pengar, givetvis vet jag att om man sköter grejerna så är det ingen fara men känns ändå läskigt att den ska rasa eller vad som helst. Men om ni skulle kunna vara schysst och lugna (eller skrämma) mig lite med vad ni tycker om det här objektet: http://www.blocket.se/sodermanland/Triumph_Speed_Triple_1050_inkl__utrustning_21852372.htm?ca=10&w=3 Det är den som jag är mest inne på och funderar på att åka och kika på den, tror ni att det kan vara nått att ha?

(Tack på förhand och för läsningen hittills)

Tycker den ser bra ut, som sagt, kolla bromsarna och att det inte läcker från packningarna på gaffelbenen, -brukar väl vara det som tyder på buskörning först och främst. Den hade ju gått väldans lite så är det dokumenterade mil, typ servicebok så tror jag du har hittat en bra hoj! Har den gått så lite också så skall ju inte drev eller kedja vara direkt slitna heller.

Allmänna skicket är det som brukar vara bäst att gå på, välvårdad, ren och prydlig brukar ju skvallra om att den är väl omhändertagen...

Snygg hoj annars, som skrivet förut, bara speglarna blir några andra. Dessutom har den en vacker Fly Screen som alla suktar efter :D:tummenupp

Good luck!
 
Last edited:

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Skogsbygden
Hoj
Honda cbr 600 f
Äntligen!!!

Imorgon fm bär det av mot Gälleråsen :):):)

Ska bli jättekul att köra lite bus och träffa er likasinnade. Ska visst bli toppen väder också.

Kör fint dit så ses vi.

Måste bara putsa lite först... hur man nu gör... ni experter får ge mig lite tips sedan!

Ha det!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Info ljudkrav inför Gelleråsen:
Enligt uppgifter från generalagenten i Sthlm som kollat med England.

Arrow 3-1: ~98 dB (uppskattat, hade ej exakt mätning)

Arrow 3-2 utan dB-killers: 92 dB
Arrow 3-2 med dB-killers: 80 dB

Max tillåtet på banan: 95 dB

Så...vi med 3-2 verkar klara oss oavsett, men man kan ju kanske ta med sig sina dB-killers ifall att...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Hej hej
Funderar på att köpa mig en speed triple 99-01, hur är dom att ha som första hoj?
och är det någe speciellt man ska kolla efter när man ska köpa?
eller ska man ta o köpa sig en typ suzuki sv650 att börja med o lära sig köra ordentligt o sen byta upp sig?

/Martin

Jag hade en 01a som första hoj och det gick finfint.

Därenmot skulle jag rekomendera en från -02 då de inte är lika råa i gången.

Men de innan -02 är ju såklart snyggare.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top