Triumph Speed Triple-tråden.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ikväll kommer min blåa ut! Grattis till mig för körkortet! :D

Absolut! STORT Grattis mannen!:tummenupp

Nu kan Johan bomba upp från Linköping och du ansluter från Norrköping, så tar Ni Er upp till sTokholm nån helg och hakar på med oss andra!:)

Känns rätt najs nu va´!:D
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Tackar alla! Men vilket jävla skitväder! Dyngsur när jag kom in för en stund sen... Det bara regna och regna.... Lyckades även få sladd på hojjen men det redde vi ut :)
Fan va fint den går! Var torrt väglag en liten stund.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Fan va fint den går! Var torrt väglag en liten stund.

Jag körde en Hynda 750 på körskolan och tyckte att det var bara helt j-a otroligt, vilken underbar hoj jag hade själv att köra med, sen när väl kortet var avklarat! :tummenupp Nu har du en lååång skön sommar framför dig, som kommer bli hur kul som helst!:D
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Den här helgen ska bli trevlig minst sagt! ... om mina handskar & ställ hinner torka :D

Ni kan ju glida halvvägs ner från stockholm, mötas där någonstans på mitten... :hej
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
grattis!

Tackar alla! Men vilket jävla skitväder! Dyngsur när jag kom in för en stund sen... Det bara regna och regna.... Lyckades även få sladd på hojjen men det redde vi ut :)
Fan va fint den går! Var torrt väglag en liten stund.

Stort grattis! Bra att du inte druttade på :arsele idag!

Vädret var hemskt när jag tog mitt kort med! 5min efter jag fått det öppnade någon stora kranen! Jag körde 25 mil i ösregn(!) men det gjorde inget. Har man tagit lappen kör man oavsett vädret! Gore Tex Rules! :yoparty

På söndag finns det två alternativ om du är intresserad.

1. Åka till gelleråsen och kolla om våra märkesbröder kan köra eller om det bara är stor verkstad och små verktyg. *ler* (Det är riktigt fina mc-vägar till karlskoga härifrån!)

2. Åka till Västerås och köra på gocartbana. Jag har inte provat men de som kört säger att det är riktigt kul och lärorikt. (Inte fullt lika roliga vägar dit men man får köra lite(n) bana när man är där.)

Vill du med vore det kul och det är självklart du som bestämmer tempot!

Du har ett pm med mitt tfn. nummer. Ring eller PMa om du har tid/lust att följa med!

// Johan
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Buller och grattis Relocx!

Ikväll kommer min blåa ut! Grattis till mig för körkortet! :D

:tummenupp :yoparty :Bugar

Då jag har varit på Åsen och tjuvtränat ett par ggr...
så i helgen så åkte en Speedy med 3-1 system och jag med min Zard pipa utan att någon pep.
Vet inte hur mycket de mätte dock .
Förra året körde jag med samma och klarade mig OK.
Man kan växla upp vid mätpunkten så minskar ljudet mycket och då klarar man sig om man inte har något extremt bullrigt. Stora twinnar med öppna blås har jag sett får lätt anmärkningar.
Om ni har DB killers så ta med dessa då man aldrig vet hur pipiga de är den dagen.

Så har jag ett gäng Ögon med mig
Hade´
 
Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Ikväll kommer min blåa ut! Grattis till mig för körkortet! :D

STORT GRATTIS!!!!
Fan va kul för dig...... :tummenupp

2. Åka till Västerås och köra på gocartbana. Jag har inte provat men de som kört säger att det är riktigt kul och lärorikt. (Inte fullt lika roliga vägar dit men man får köra lite(n) bana när man är där.)


Är det Hälla Ring??
Vilken dag å tid, kanske ska haka å se om jag får åka TROTS mina slitna däck... hmm... :yoparty
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
STORT GRATTIS!!!!
Fan va kul för dig...... :tummenupp




Är det Hälla Ring??
Vilken dag å tid, kanske ska haka å se om jag får åka TROTS mina slitna däck... hmm... :yoparty

Info i denna länk : http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3563

Tänkte åka på söndag i så fall. Det vore kul om vi blev några triplar! Det blir ev. lite fler icke S3 folk från norrköping som skall åka med. De är rätt trevliga åndå! :) Vet inte hur hårda de är på däckmönster, fast jag skulle nog inte åka om de inte klarar en kontrollbesiktning.

Man nåste vara där senast nio, sen släpper de den bokade platsen. Det blir tidig avfärd om man åker från Linköping! :-S

// Johan
 

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Ort
I stan
Hoj
KTM 640 Adventure
Jag är tyvärr upptagen på söndag =/

Dock kommer jag antagligen vara ute hela lördagen och surra :)
Efter redan 4-5 mil som jag hann med igår har jag kommit fram till att ett högre och bredare styre kanske inte vore fel.. Ett svart styre.... :tungan
 
Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Hälla

Tror jag hakar då... kommer nog vara där redan vid 8:30.
Kanske tar med mig en gammal blackbird åkare åxxå... :gnissla
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tror jag hakar då... kommer nog vara där redan vid 8:30.
Kanske tar med mig en gammal blackbird åkare åxxå... :gnissla

Här är vad som gäller för hällakörningen. MEN som jag skrev i sthlstråden tidigare idag kommer jag åka till Gelleråsen istället. Så många speedtriplar på ett och samma ställe är svårt att motstå.

En blackbird på gocartbana lät spännande! :tummenupp

// J



Det stämmer att vi kör på Hälla på söndag, kul att ni vill komma! Din MC måste vara besiktigad o minst trafikförsäkrad, och bullerkravet är 100 dB. Kursen kostar 150 kr för SMC-medlemmar och 200 för övriga. Vill du föranmäla dig kostar det ytterligare 50 kr. Betalar gör man på plats. Föranmälan gör du på mail till robbew@bredband.net. Platsen hålls då till kl 9.00 (inskrivning från 8.30).

Lite mer info och vägbeskrivning hittar du på hemsidan http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=3563
 

Marvil

Ny medlem
Gick med
21 May 2009
Ort
Nyköping
Hoj
2003 Speed triple
Då har man inhandlat en speed triple -03 riktigt rolig hoj, kommer somna med ett riktigt trevligt leénde :D
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.


En blackbird på gocartbana lät spännande! :tummenupp

// J





Inte såå spännande. Åkte där förra året med min BB, riktiht kul t om.. :tummenupp
3799864104846fcddde3eb.jpg


Jag på hälla förra året. (sorry lilla bilden).
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Nån här som bor i waxmora (sollentuna)... En svart med arrow system tror jag det var...
nån??
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Gåsen!

Tack alla som var på gåsen för en supertrevlig helg! Det hade varit hårt om jag fått åka hem utan att köra. Synd bara att man inte hann snacka med lite fler.

Speciellt tack till Paps som visade vägen på sista passet! Ansluter du på SHK kursen i linköping i aug? Ta med ett gäng S3s från sTokholm! ;)

Jag hoppas på repris nästa år och då med ännu fler triplar! :)

Då skall jag;

1. Boka kursen i tid så att jag slipper leva på hoppet
2. Boka båda dagarna

Man var bra trött när man kom hem igårkväll. Men nöjd! :banana Hoppas alla ni andra också kom hem som ni skulle utan incidenter!

// Johan
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Tack alla som var på gåsen för en supertrevlig helg! Det hade varit hårt om jag fått åka hem utan att köra. Synd bara att man inte hann snacka med lite fler.

Detsamma, kanonhelg med toppenväder.
Kul att få lite nya ansikten bakom nicken här på SH :tummenupp

Damen & jag siktar ev. på mer åka i juli.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top