Triumph Speed Triple-tråden.

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
:ajjabajja App app! Inte smyga in i denna tråd och försöka locka förståndiga människor till dumheter! ;)

För att återknyta till ämnet. Det är som roffe_s skriver alltid bättre att byta olja innan man ställer av för vinterdvala. :tummenupp Jag brukar även hälla i nån slags Fuel Stabilizer och köra motorn några minuter innan jag slår av för sässongen. Skall vara bra för bensin och motor sa man på triumph center.

// Johan



Varför inte komma över till "the dark side" och en kåpförsedd trippel...:cdevil



Kan ju vara bra att byta innan hojen ställs undan, då ligger metalldelarna i fräsch och ombonad miljö utan skadliga föroreningar:)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
F'låt, ska ALDRIG göra om det:glömdet

Ikväll i alla fall:) Till mitt försvar får väl sägas att den gode xyx yrade om luftkylt twinartat som lät otäckt likt ett Österrikiskt eller Italienskt surrogat:gnissla

:ajjabajja App app! Inte smyga in i denna tråd och försöka locka förståndiga människor till dumheter! ;) ...
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Varför inte komma över till "the dark side" och en kåpförsedd trippel...:cdevil

Visst är jag sugen på det också; men det är helt enkelt för dyrt.
Under tisen jag hade Speed Triplen steg försäkringskostnaden med totalt 50%, samtidigt som jag gick från hel till halvförsäkring. Totalt vansinne.
Samma premier för Daytonan.

Är denna speed triple prisvärd ? tycker den gått lite långt.

http://www.blocket.se/kalmar/Triumph....htm?ca=10&w=3

Din länk funkar inte.

Miltal är i mitt tycke inte något man ska lägga någon större vikt vid. Vad som spelar roll är hojens skick.

Min 04a hade gått 3100 mil vid kraschen och hade säkert det tredubbla kvar i sig utan större problem.

Ägna det en liten tanke bara, om en hoj öht använts är det fullt rimligt att den gått åtminstone 500 mil per säsong.
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hjäääälp...!

Fick ledigt av gumman igår så jag beslutade mig för att ta en repa på "fart trean".
Jag hade ganska lite bensin kvar i tanken så jag körde efter ett gäng bilar i lugn takt mot närmasta OK mack.
När jag närmade mig macken så klarade jag inta av att ligga och fesköra så jag gasade på nästan fullt på ganska lågt varv (typ 2000-3500rpm) då började hojen rycka och trilskas rejält.. (känns som om den inte får tillräkligt med bensin)
Vad händer och varför?

Har nu tankat, men problemet finns fortfarande där.
Vad göra..?
Låter lite som det vanliga problemet med fukt runt tändstiften. Brukar hosta och misstända på lägre varv när man gasar på men går bra (bättre) på högre varv, tomgång och när man torrvarvar den stillastående.

Värt att kolla är är även så att inte ventilationen till tanken sitter igen. Kör du en sväng och öppnar tanklocket bör du märka om den pyser eller drar tätt.
 

Luma

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
Triumph Speed Triple -04 SE
En fråga, vilken arbetstemperatur har ni på era hojar? Jag hade 72 grader fram tills jag lämnade in den på service, efter det så är den på 77 grader. Undra vilket som är rätt, och om det har betydelse.... Verkar även ha blivit ngt slöare, samt att den verkar droppa lite bränsle, kommer ej från dräneringsslangarna...

Ingen som har ett bra svar på min fråga? :confused:
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Låter lite som det vanliga problemet med fukt runt tändstiften. Brukar hosta och misstända på lägre varv när man gasar på men går bra (bättre) på högre varv, tomgång och när man torrvarvar den stillastående.

Värt att kolla är är även så att inte ventilationen till tanken sitter igen. Kör du en sväng och öppnar tanklocket bör du märka om den pyser eller drar tätt.



Ska genast kolla upp detta.
Tack för svaret.
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Ingen som har ett bra svar på min fråga? :confused:

Jag har en 04:a och den brukar pendla mellan 77-82°C grader så länge man inte kör i städer. Då brukar den åka upp mot 100°C

Så 77° är fullt normalt.
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Är denna speed triple prisvärd ? tycker den gått lite långt.

http://www.blocket.se/kalmar/Triumph....htm?ca=10&w=3


Jag tror skicket är viktigare än antalet mil!

stf_paps s3a har han kört över 5000mil med(!) Sköter man bara servicen rullar de långt utan några större problem verkar det som. Paps har säkert bra koll på vad man skall kolla på samt vid vilka mil saker och ting kan tänkas behöva bytas. Jag har för mig att han sa att han bytt drivlinan vid dryga 3000mil.

Posta frågan på stockholms-S3-forumet så får du säkert svar snabbt! :tummenupp

// Johan
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ingen som har ett bra svar på min fråga? :confused:

Låter lite väl lågt i mina öron.
Som Dede skriver så är 77-83 normalt, med upp mot 100-104 i het stadstrafik.

Behöver kanske inte vara något problem, men termostaten kanske öppnar lite väl tidigt?
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
på tors händer det..
shk i linköping.
nå fler tripleåkare som ska på den kursen?
 
Last edited:

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Låter lite som det vanliga problemet med fukt runt tändstiften. Brukar hosta och misstända på lägre varv när man gasar på men går bra (bättre) på högre varv, tomgång och när man torrvarvar den stillastående.

Värt att kolla är är även så att inte ventilationen till tanken sitter igen. Kör du en sväng och öppnar tanklocket bör du märka om den pyser eller drar tätt.



Det var fullt med fukt i två av tändhattarna.
Efter lite torkande och sprayande så gick den som en klocka igen.

Tack för hjälpen.
Är du i Norrtälje någon gång så bjuder jag dig på en öl..:öl
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det var fullt med fukt i två av tändhattarna.
Efter lite torkande och sprayande så gick den som en klocka igen.

Tack för hjälpen.
Är du i Norrtälje någon gång så bjuder jag dig på en öl..:öl
Finemang att det löste sig. Är inte så ofta i de trakterna men vem vet, kanske har man vägarna förbi någon dag. :)
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Hur f*n kommer jag åt tändstiften?? Är det bara att demontera tank o hela baletten för att komma åt eller missar jag något??
 

Kose

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Gävle
Hoj
Triumph Speed Triple -06
Halloj S3 -bröder och -systrar, hoppas ni njuter av sommarsverige(!?) och läggar många sköna mil bakom er!?! Själv njuter jag helst bakom Fatbarstyret på min -06:a lyssnandes till trippelns underbara sång genom de dubbla piporna från Wolf. Har nästintill varit bosatt på hojen sedan den hämtades i Sthlm för en dryg månad sedan. =) Är väldigt nöjd med S3 men är på jakt efter lite prylar som kan göra den ännu bättre, så om det är någon som har något liggandes får ni gärna hojta(!) till;

Hugger
Seat cover
Drev typ 17/42 eller något av dem...

2000-mila närmar sig med stormsteg och jag undrar om det är någon av er som kollat/justerat ventilerna själva eller om ni lämnat in (kostnad?)?
Sedan vore det skoj att rasta min pärla i en större flock, finns det några S3:eek:r i närheten av Gävle eller?? ;)

/Frank
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Halloj S3 -bröder och -systrar, hoppas ni njuter av sommarsverige(!?) och läggar många sköna mil bakom er!?! Själv njuter jag helst bakom Fatbarstyret på min -06:a lyssnandes till trippelns underbara sång genom de dubbla piporna från Wolf. Har nästintill varit bosatt på hojen sedan den hämtades i Sthlm för en dryg månad sedan. =) Är väldigt nöjd med S3 men är på jakt efter lite prylar som kan göra den ännu bättre, så om det är någon som har något liggandes får ni gärna hojta(!) till;

Hugger
Seat cover
Drev typ 17/42 eller något av dem...

2000-mila närmar sig med stormsteg och jag undrar om det är någon av er som kollat/justerat ventilerna själva eller om ni lämnat in (kostnad?)?
Sedan vore det skoj att rasta min pärla i en större flock, finns det några S3:eek:r i närheten av Gävle eller?? ;)

/Frank



Jag ringde o fråga om 2000 mila servicen till min 01a o den skulle gå på 4000 kr! Så ja jag undrar också om ventilerna är nått man kan fixa själv?
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top