först o främst, grattis till din nya båge
Sitter mycket i känslan, häng inte för mycket över styret, slå av på gasen följt av gaspådrag så att du utnyttjar fjädringen att ge dig den där lilla extra skjutsen uppåt.
Koppla på tvåan går även bra, tycker själv att du då får bättre kontroll över hastigheten och kan poppa en wheelie lite här o var.
Men det hela är öva öva öva. Känn efter att gasa upp den försiktigt på ettan, försök hitta den delen på registret där du får mest kräm. Gå sen över till tvåan, prova att "gunga upp" den med gasen. Ibland kan du utnyttja vägen och dess ojämnheter, tex ut från en viadukt, ger du gas när framhjulet skall passera "knölen" så kan du segla ut klättrandes på ett hjul, pass på så att det inte blir överaskande svajjigt bara, med fler ojämnheter osv.
Öva inte själv, ha alla skydd osv är väl självklart oxo. Kom även ihåg att den drar mer olja när du slangar, så kolla oljan innan o efter en repa. Vet flera som fått rasade lager pga detta.
Skall du slanga satan så är snacket på stan att just för triplarna kan man med fördel ha i extra olja, med referens till Sune Andersson som stuntar på just en triple. Och såvida du inte skall bli en konkurrent till Sune så klarar du dig på orginaldrevningen ett bra tag. Går även att slanga fint på 3:an har dock bara fixat det med kopplingen då.