Triumph Speed Triple-tråden.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
hjälper det mycket med flyscreen?? har ingen på min s3a och känner att när man når hastigheter över 150 så blåser det en del:) tycker personligen att det är mycket snyggare med, men det är ju en kostnadsfråga

För mej är det NÄSTAN som skillnaden mellan en nakenhoj och en Guldvinge, typ. Jag lååååvar!:D

PS. Flåt, jag kunde bara inte låta det stå så där tokigt...:krama

Hallå där! Skönt att få ett livstecken från en trajabroder:)!

Nää...vill ju inte alls sälja henne! Det hände en del saker så ett tag trodde jag det var den enda utvägen:(
Men nu har jag dragit på det så länge att det vore korkat att försöka sälja henne nu, snart vinter ju!
Å andra sidan vet jag att när det väl blir vår så blir hon kvar om jag så skall leva på snabbmakaroner o havregrynsgröt!

Å byta märke...nä det finns inte i min värld. Triumph eller inget alls!!

Hör gärna av dig om du har vägarna förbi så kanske jag får bjuda på en fika.

Här i sTokholm händer det åxå grejer! Blir egen lya från 4/1. Jag kommer kränga bilen , men Trajjan, den blir kvar!:tummenupp. Fikaerbjudande för masar och kullor är stående här nere!:)

Last edited:

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f
För mej är det NÄSTAN som skillnaden mellan en nakenhoj och en Guldvinge, typ. Jag lååååvar!:D

PS. Flåt, jag kunde bara inte låta det stå så där tokigt...:krama

Här i sTokholm händer det åxå grejer! Blir egen lya från 4/1. Jag kommer kränga bilen , men Trajjan, den blir kvar!:tummenupp. Fikaerbjudande för masar och kullor är stående här nere!:)

Hej.

Tack för det tjusiga erbjudandet, stor risk att jag tar dig på orden vid tillfällle!

Självklart gäller samma här för tokholmare å andra som förstår att MC=Traja...

Har lekt med tanken att kanske, tillsammans med Gnaget, ordna en S3 träff här till sommaren, fast det vet han inte om ännu...:):):)

Vore kul att träffa alla o hinna "språka" lite. Var ju liksom lite fullt upp på Gällleråsen när vi var där i pingst.

Finns det nåt intresse i så fall?

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Hej.

Tack för det tjusiga erbjudandet, stor risk att jag tar dig på orden vid tillfällle!

Har lekt med tanken att kanske, tillsammans med Gnaget, ordna en S3 träff här till sommaren, fast det vet han inte om ännu...:):):)

Vore kul att träffa alla o hinna "språka" lite. Var ju liksom lite fullt upp på Gällleråsen när vi var där i pingst.

Skoj om du vill kika förbi sen!:)

Vore ju skoj om vi kunde få till ett Traja-meet nånstans till sommaren! :tummenupp Du har rätt i att man inte hinner snacka så mycket i samband med bandagar, det är kort om tid och lixom inte fokus på att umgås direkt...:D

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Skoj om du vill kika förbi sen!:)

Vore ju skoj om vi kunde få till ett Traja-meet nånstans till sommaren! :tummenupp Du har rätt i att man inte hinner snacka så mycket i samband med bandagar, det är kort om tid och lixom inte fokus på att umgås direkt...:D

Man skulle kunna ta det i samband med en G åsen träff? Jag skulle kunna vilseleda er kring Närke som har vägar där du nästan kör på ditt eget bakhjul....Hela tiden! JohanST-1050 skulle kunna ta kring Linköping ( skit kul väg dit ) osv. Det finns många bra ställen att bo på, typ kursgårdar m.m. så man skulle kunna träffas, grilla och umgås och bli slarviga framåt kvällen.
Perfekt att brumma runt å latja lite sen umgås och sedan smiska lite på Åsen.

Å andra sidan vet jag att när det väl blir vår så blir hon kvar om jag så skall leva på snabbmakaroner o havregrynsgröt!

Ja hellre dör man än mister livet för att behålla Speedyn!
Tjong!

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Man skulle kunna ta det i samband med en G åsen träff? Jag skulle kunna vilseleda er kring Närke som har vägar där du nästan kör på ditt eget bakhjul....Hela tiden! JohanST-1050 skulle kunna ta kring Linköping ( skit kul väg dit ) osv. Det finns många bra ställen att bo på, typ kursgårdar m.m. så man skulle kunna träffas, grilla och umgås och bli slarviga framåt kvällen.
Perfekt att brumma runt å latja lite sen umgås och sedan smiska lite på Åsen.

Ja hellre dör man än mister livet för att behålla Speedyn!
Tjong!

Ett kombinerat bandag + samkväms-event låter toppen! Jag gillade gelé-åsen! :tummenupp

Hoppas även att du kommer ner på den första bankörningakvällen 2010 på Sviestad så att jag kan få hjälp att skruva dit lite väghållning på triplen! :Bugar

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hej.

Givet... vi är skyldiga Gnaget en del resor till Dalarna då han vart sdå duktig att besöka oss... hitta på nått ni så kommer vi!!!

Fast det e inget bra i samordning med bandagar tycker jag, antingen ont om tid och kommer man dagen innan så kan man inte dricka pilsner kvällen innan pga tidiga mornar!!!

Shoot, antar att fikat gäller oss andra med :)

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Hallå där! Skönt att få ett livstecken från en trajabroder:)!
Hör gärna av dig om du har vägarna förbi så kanske jag får bjuda på en fika.

Fikaerbjudande för masar och kullor är stående här nere!:)

Givet... vi är skyldiga Gnaget en del resor till Dalarna då han vart sdå duktig att besöka oss... hitta på nått ni så kommer vi!!!

Härligt, här är man utstämplad från SH nån vecka för att koncentrera sig på slutstriden i allsvenskan, (nån som missat att AIK tog guldet förresten
Sm guld sm guld sm guld :banana :banana :banana)

ja då händer det grejer. Tripleträff i Dalarna, fikainbjudningarna haglar in, alla är ute och testar toppfarten, folk skiljer sig och ska man följa Sthlmstråden så körs det defenitivt INTE mc iallafall.

Tripleträffen i Dalarna är spikad, datum och arrangemang får maja och jag återkomma med.

Fika. Japp ska ner till Sthlm på lördag för Svenska cupfinalen och se Gnaget ta dubbeln. Duka Shooter
Och troligtvis Leksand den 11 för att se hockey. Duka Maja
Och till er andra som vill bjuda på fika så kan jag ha det innestående ett tag va!

Toppfarten steg avseevärt när jag lackade den svart är det enda jag kan säga.

Tråkigt Shoot, men efter regn kommer solsken. Lycka till.

Paps: Du är kung som åker ännu, min står inställd för säsongen och ser ledsen ut. Respekt

Smillan

Guest
Inte bara Paps som fortfarande åker, jag med! var ute igår o kørde væl en 1.5h totalt. Inte så himla varmt som man hoppades på kan jag lova. 7grader och sommarhandskar. Men jag kommer nog fortsætta køra tills det kommer ngn snø hær i Gbg, har ju inte fått gøra det så mkt pga raset, så en del att ta igen.

Så ser ni någon med tomtedrækten på den 24e dec. på avenyn så e det jag! (med den matchande nuclear red-færgen)

Å ang. flyscreenen i høgre farter så tycker jag inte den spelar så stor roll, iaf inte på min -01a, kanske bættre på senare modeller. Kørde 20 mil i stræck i somras med varierande hastigheter mellan 110-200. "Inga" problem att køra i 200 tycker jag, men sittstællningen ændrar man ju avsevært (kryper ihop øver tanken bakom mætarhuset så bara øgonen e ovanfør). Fast samtidigt, helt klart roligare o køra i mer "bekvæma" hastigheter...

Trajamaja

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
Honda cbr 600 f

Fast det e inget bra i samordning med bandagar tycker jag, antingen ont om tid och kommer man dagen innan så kan man inte dricka pilsner kvällen innan pga tidiga mornar!!!

Shoot, antar att fikat gäller oss andra med :)

Kul! Gnaget är ju redo att vara medarrangör. Oj va märkvärdigt det där lät...

Tänkte att det skulle vara kul att visa lite av Dalarna o umgås lite i lugn o ro.
Började fundera på detta på väg hem från Gälleråsen i maj, för det kändes så snopet att inte hinna prata alls...

Är förresten fortfarande mallig för mina snygga "lyktögon".
Det är mer än en hojtjej som undrat var de går att köpa. Men icke! De ska bara sitta på S3.or som gått på Gälleråsen tror jag visst.

Vore trevligt att träffas runt en bandag oxå, men det här är mera tänkt att bara vara en träff, helt enkelt.

Gnagis, jag börjar baka till den 11:e ( bäst att vara ute i tid om jag ska få till nåt ätbart ) så börjar vi brainstorma direkt.

Det här blir jättekul :yoparty!

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Fjädring.

Detta lovade jag att lägga upp.. Glömde lite Sorry..
På sportsrider finns en kanon How to avdelning för inställningar av fjädringen.
Där finns även en avdelning med vad de själva rekommenderar för olika hojar S3 an finns med där åxå.

http://www.sportrider.com/how_to/index.html

Här finns en settup guide som är en trevlig sysselsättning i vinter med en kompis. Att göra detta gjorde susen för min Speedy = ny stabilare hoj.

http://www.sportrider.com/motorcycle_suspension_guide/index.html

I dessa rubriker finns en " om detta händer gör så " manual.

Sedan finns det bra info på SMC hemsida om ämnet som är OK

Ang S3 träff är jag på! håller med att det var lite tid att snacka kring Åsen dagarna. Vore jätte kul att ses.
Tjong!

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Detta lovade jag att lägga upp.. Glömde lite Sorry..
På sportsrider finns en kanon How to avdelning för inställningar av fjädringen.
Där finns även en avdelning med vad de själva rekommenderar för olika hojar S3 an finns med där åxå.

http://www.sportrider.com/how_to/index.html

Här finns en settup guide som är en trevlig sysselsättning i vinter med en kompis. Att göra detta gjorde susen för min Speedy = ny stabilare hoj.

http://www.sportrider.com/motorcycle_suspension_guide/index.html

I dessa rubriker finns en " om detta händer gör så " manual.

Sedan finns det bra info på SMC hemsida om ämnet som är OK

Ang S3 träff är jag på! håller med att det var lite tid att snacka kring Åsen dagarna. Vore jätte kul att ses.
Tjong!

Man tackar :tummenupp

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Tripleträffen i Dalarna är spikad, datum och arrangemang får maja och jag återkomma med.
Kanon! Kommer bli huuuuur kul som helst!:tummenupp
Fika. Japp ska ner till Sthlm på lördag för Svenska cupfinalen och se Gnaget ta dubbeln. Duka Shooter
Dukat och klart!:) Har du sovplats? Finns plats redan nu om du behöver, blir ännu bättre framöver...:tungan
Toppfarten steg avseevärt när jag lackade den svart är det enda jag kan säga.
Kör så ett tag och vänj dej lite. Om nåt år kanske du vågar dej på en GRÖÖÖN!
Tråkigt Shoot, men efter regn kommer solsken. Lycka till.
Tack! Det värmer!:) Det känns rätt OK för oss båda faktiskt, tror jag, så det bådar ju ganska gott för framtiden, tycker jag...
Paps: Du är kung som åker ännu, min står inställd för säsongen och ser ledsen ut. Respekt
Jag är inte heller klar med säsongen 2009!:yoparty Kört i jeans till jobbet 2 dar denna vecka. Permafrosten som uppstår i låren på vägen till jobbet, hinner lagomt ge sig till det är dax för hemfärden...:gnissla :D

nisse

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
speed3 husaberg fs 650 honda cbr 600 triumph legend
någon som har något förslag på cross styre till sp3 o2a så man slipper byta wire och kablar

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Tjenare precis vart och köpt mig en S3 -09. :) våren känns långt borta nu :brinnerup
Ska hämta den på fredag så kan inte kolla själv men ni vet nog svaret på min fråga.
Tänkte montera xenon så undrar om är det dubbla H4 som sitter fram?

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tjenare precis vart och köpt mig en S3 -09. :) våren känns långt borta nu :brinnerup
Ska hämta den på fredag så kan inte kolla själv men ni vet nog svaret på min fråga.
Tänkte montera xenon så undrar om är det dubbla H4 som sitter fram?

Grattis, du kommer få mycket skoj! :tummenupp

Det är H4 "billampor" i lyktorna. Frågan är hur insatserna mår i längden av 100W? (det kanske finns andra styrkor?) Men det finns det säkert fok här i tråden som har koll på den biten.

http://cgi.ebay.co.uk/H4-TRIUMPH-Sp...temQQimsxq20091112?IMSfp=TL091112193004r18834

Lycka till med vinterångesten! ;)

Smillan

Guest

Det är H4 "billampor" i lyktorna. Frågan är hur insatserna mår i längden av 100W? (det kanske finns andra styrkor?) Men det finns det säkert fok här i tråden som har koll på den biten.

http://cgi.ebay.co.uk/H4-TRIUMPH-Sp...temQQimsxq20091112?IMSfp=TL091112193004r18834

Ja, det undrar jag också øver.... kommer det funka i længden med 100W? bara att ta ut de två gamla och trycka i de nya? Lagom bra anledning før att ta ut o starta henne ;:tungan

Edit: Kanske detta e bættre isf? med grøvre kabel och en keramisk upptagningsmodul? dock passar det væl inte med anslutningen då... eller? Lite større projekt kanske...
http://www.xenonkungen.com/se/art/evo-power-halogenlampor.php

Last edited:

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple

Oftast är det reflektorn som blir skadad med för starka lampor, värmen skadar ytan och de vill gärna gå sönder oftare pga värmen.
Alla har väl åk ångest just nu satt å torrbrumma i garaget i helgen och Speedyn såg JÄTTE ledsen ut.

Smillan

Guest
Oftast är det reflektorn som blir skadad med för starka lampor, värmen skadar ytan och de vill gärna gå sönder oftare pga värmen.
Alla har väl åk ångest just nu satt å torrbrumma i garaget i helgen och Speedyn såg JÄTTE ledsen ut.

Ok, men "hur stor ær den chansen?" Alltså, ær det en øverhængande risk eller kan det bli så i några få fall? Hmm...undrar om man vågar testa...:confused:

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Ok, men "hur stor ær den chansen?" Alltså, ær det en øverhængande risk eller kan det bli så i några få fall? Hmm...undrar om man vågar testa...:confused:

Kan inte säga i timmar eller så men jag hade starka lampor i min Golf 65/100 watt om jag minns rätt, och de blev rätt dåliga efter ett par år + att jag fick byta lampor ett par gånger / år.
Nu har jag inte bytt lampor alls på 4 år på Speedyn som en dålig jämförelse....
Det beror hur mycket man har på helljus och annat när man kör.
Vart du någe klokare?
HadeGött

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept