Triumph Speed Triple-tråden.

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Hej killar har tidigare hängt i 125 delen men nu när man har bytt upp sig så passade den här tråden passade ypperligt!

Nu är det så att farsan som man inte har träffat på ett bra tag överaskade mig med en Speedtriple på min 18års dag. Jag vet, jag blev själv sjukt förvånad för det är inte likt honom att göra något sånt för han brukar aldrig skämma bort mig. Hur som helst, motorcykeln står i Marocko där han bor och det är planerat att jag ska dit i vår och hälsa på honom (och motorcykeln :yoparty). Men jag behöver veta om det är något speciellt som jag behöver ta med mig dit (förutom utrustning såklart), hojen är helt original. Så jag tänkte plocka med mig det som skulle behövas (om det nu gör det) och montera det där. Så, hjälp mig nu! Inte bara nödvändiga saker, utan även sånt som gör det skönare att köra eller gör den snyggare! Samt annan helt onödig info är också roligt att läsa! :tummenupp

Hojen är en Spanien import som så småning om kommer att köras (?!) till Sverige och registreras om. Kommer jag stöta på några problem?

Mvh Marvin

PS. ni kommer nog få se mig här några fler gånger, så vänj er vid att en outsider kommer och kikar in och skriver ett par rader ibland. ;)

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
:ajjabajja Vi har Trajamaja här åxå!:)

jag behöver veta om det är något speciellt som jag behöver ta med mig dit (förutom utrustning såklart), hojen är helt original. Så jag tänkte plocka med mig det som skulle behövas (om det nu gör det) och montera det där. Så, hjälp mig nu! Inte bara nödvändiga saker, utan även sånt som gör det skönare att köra eller gör den snyggare! Samt annan helt onödig info är också roligt att läsa! :tummenupp
Flyscreeeeen! Sen kan ju ett Arrow 3-1 helsystem göra den akustiska delen av körningen betydligt trevligare!:D

Hojen är en Spanien import som så småning om kommer att köras (?!) till Sverige och registreras om. Kommer jag stöta på några problem?

Mvh Marvin
Jag är ingen guru på det där, men det borde inte vara några problem. Sätter du bara dit en Flyscreen på den, så ser de på besiktningen att du är en kille med klass, finess, god smak och som har koll på hur grejerna ska vara, så då går det säkert lättare iaf...:D
(OJ! vad jag kommer att bli hackad på för det här...:D)

PS. ni kommer nog få se mig här några fler gånger, så vänj er vid att en outsider kommer och kikar in och skriver ett par rader ibland. ;)
Du är välkommen killen! :tummenupp Och hälsa och beröm papsen för hans goda smak! Du kommer garanterat att få mycket skoj med den hojen!:tummenupp

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
:ajjabajja Vi har Trajamaja här åxå!:)

Oj, ber om ursäkt Trajamaja! Ballt med en tjej som kör en hoj med attityd! :tummenupp

Flyscreeeeen! Sen kan ju ett Arrow 3-1 helsystem göra den akustiska delen av körningen betydligt trevligare!:D

Flyscreen, är det den gröna biten du har över lyktan? Om det är den så var den ju faktiskt inte så pjåkig. Helsystem får vänta tills hojen kommer till Sverige, jobbigt att kånka ett avgasrör med på planet. :D

Har dock kollat på ensits cuts tror jag det heter, haha! Dom är snygga. :)

Jag är ingen guru på det där, men det borde inte vara några problem. Sätter du bara dit en Flyscreen på den, så ser de på besiktningen att du är en kille med klass, finess, god smak och som har koll på hur grejerna ska vara, så då går det säkert lättare iaf...:D
(OJ! vad jag kommer att bli hackad på för det här...:D)

Haha, vadårå? Gillar inte dom andra S3 ägarna flyscreen eller? Känner en viss hype över just flyscreen haha! Får la slänga på en sån och ett glatt leende så borde det nog gå. :yoparty

Du är välkommen killen! :tummenupp Och hälsa och beröm papsen för hans goda smak! Du kommer garanterat att få mycket skoj med den hojen!:tummenupp

Tack så mycket, ska göra det! Hört att den hojen är buskuuuuuuuul! :tummenupp

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Lyfte på tanken för några dar sen och tänkte plocka av den för att dra lite sladdar för xenon men märkte då att det inte finns nån soppakran på tanken :confused:

Hur ska jag få av den utan att spilla? :va
suga ur den med sugrör kanske :brinnerup

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Lyfte på tanken för några dar sen och tänkte plocka av den för att dra lite sladdar för xenon men märkte då att det inte finns nån soppakran på tanken :confused:

Sätt en klämma på slangen och koppla loss slangen i änden som inte sitter i tanken, det borde funka? :tungan

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02

Den stänger sig själv med låsningen till soppaslangen. Visst blir det några droppar, men det rinner inte ut iallafall. Har varit av med min tank ett otal gånger och aldrig läckt. Har en 06, men det borde vara likadant tycker jag.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Den stänger sig själv med låsningen till soppaslangen. Visst blir det några droppar, men det rinner inte ut iallafall. Har varit av med min tank ett otal gånger och aldrig läckt. Har en 06, men det borde vara likadant tycker jag.

Varit av med tanken ett otal gånger... Skulle ju kunna tolkas som att du behövt meka=Tvivelaktig kvalité... Men så är det givetvis inte! Eller hur! Du har bara pysslat för att det är så j*vla roligt!:D

Helt rätt betr. att det bara är att koppla loss tanken, så stänger det sig självt. Hmmm, hur visste jag det då...:D

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
Varit av med tanken ett otal gånger... Skulle ju kunna tolkas som att du behövt meka=Tvivelaktig kvalité... Men så är det givetvis inte! Eller hur! Du har bara pysslat för att det är så j*vla roligt!:D

Helt rätt betr. att det bara är att koppla loss tanken, så stänger det sig självt. Hmmm, hur visste jag det då...:D

Nä meka och Triumph är väl två ord som sällans nämns i samma mening.
Jag har ju en förmåga att lacka om triplarna jag köper, så det är den enkla anledningen.

Svart är snabbast!
Utan flugfångare !

Japp så är det :tummenupp

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
Vad är det för skillnad på 2005 - 2007 och 2008 - 2009 förutom fälgarna? :)

BTW, vit är snabbast! :fakta

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Skillnad 2008 kontra 2005:

Svart framgaffel
Brembo bromsar
Andra fälgar
Annat styre och styrkrona
Plåttank
Annan bakdel (sidokjolar i bak och vid knän, annat baklyse, bakdel och kuts)
Annan sadel (tror jag)
Andra kylarvingar (plast/plåttäcksidan vid kylarens ytterkant)
Andra backspeglar

Vet dock inte motormässigt om det hänt något...

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
:ajjabajja app app app... Blå är snabbast. Ingen tvekan där inte! :gnissla

Ja det verkar vara en trend att många lackar om sina blåa.

De klarar helt enkelt inte av den extra kraft som den blå färgen ger.

Det är tur att de inser sina begränsningar innan det går riktigt illa. :tummenupp

Skillnad 2008 kontra 2005:

Svart framgaffel
Brembo bromsar
Andra fälgar
Annat styre och styrkrona
Plåttank
Annan bakdel (sidokjolar i bak och vid knän, annat baklyse, bakdel och kuts)
Annan sadel (tror jag)
Andra kylarvingar (plast/plåttäcksidan vid kylarens ytterkant)
Andra backspeglar

Vet dock inte motormässigt om det hänt något...

Kylarvingarna ser stulna ut. ( från batmobilen! ) Inte så najs.

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja det verkar vara en trend att många lackar om sina blåa.

De klarar helt enkelt inte av den extra kraft som den blå färgen ger.

Det är tur att de inser sina begränsningar innan det går riktigt illa. :tummenupp

Kylarvingarna ser stulna ut. ( från batmobilen! ) Inte så najs.

Näe... mkt snyggare med en pressad plåtbit :D

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Jag har funderat länge men inte blivit klok på hur det ligger till med värmeplåten som sitter längst ner på avgasröret, längst till vänster.

Är det ett tillval eller är det något som bara sitter på vissa modeller?
Sett på både 05 modellen och 08an.

Thom@s har det tex på sin hoj.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Jag har funderat länge men inte blivit klok på hur det ligger till med värmeplåten som sitter längst ner på avgasröret, längst till vänster.

Är det ett tillval eller är det något som bara sitter på vissa modeller?
Sett på både 05 modellen och 08an.

Thom@s har det tex på sin hoj.

har oxo en 08:a och där satt den, dock ett himla skrammel om den. Nu är inte det ett problem precis eftersom jag satt dit en Zard istället, så skrammelplåten är väck :D

Men min gissning åtminstone för min modell är att det är icke ett tillval.

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Tänkte bara höra en grej. Har haft min hoj stående ett litet tag och var ute idag för att pröva den lite. En grej jag märkte var att varenda gång jag stannade så droppade det ute lite vätska från en slang under motorn. Är det normalt?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024