Triumph Speed Triple-tråden.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jupp, menade som sagt att Pazzo bara visar ett val per årsmodell, 2004-2007 eller 2008-09.

Frågan är vilka som har rätt, Pazzo Racing eller Alienmoto. Som illebror påpekade så kanske det finns en 2008/I som inte har de uppdaterade bromsarna utan kör på 2007'ans, och det är därför det står som det gör på Alienmoto?

Kan tipsa om att Triumph har tillverkat och släppt tillbehörsgrepp i svart och kort utförande, om jag inte minns fel kostar dessa ca 1400:- paret... om man vill köra orginal!

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Last edited:

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Man kan i princip inte se min/max på -01orna utan att ta av førarsadeln...inte på min -01a iaf... Det e ganska dumt konstruerat eftersom den sitter med skruv (fast bara 2st, 8ans nyckel om jag inte minns fel)

Tänkte bara höra med dig eftersom du också har en 01a. Vad ligger din tempmätare när du kör? min ligger på lite under halva nu efter jag bytat kylarvätska och spolat systemet jag har för mig innan jag bytte att den låg ännu lägre.

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Hoj
Speed Triple -09
Har funderat lite på sistonde om man ska försöka sälja orginal avgassystemet, flyscreen och lite andra orginal delar eller om man ska sälja det tillsammans med hojjen?
Vad tror ni är smartast ur ekonomiskt perspektiv? T ex sälja orginal delar för några tusenlappar separat, eller lägga på några tusenlappar på totalpriset för hojjen?

Nu ska jag inte sälja hojjen, så tro inte något så illa om mig! Utan bara funderat på dom där delarna man har som samlar damm.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Har funderat lite på sistonde om man ska försöka sälja orginal avgassystemet, flyscreen och lite andra orginal delar eller om man ska sälja det tillsammans med hojjen?
Vad tror ni är smartast ur ekonomiskt perspektiv? T ex sälja orginal delar för några tusenlappar separat, eller lägga på några tusenlappar på totalpriset för hojjen?

Nu ska jag inte sälja hojjen, så tro inte något så illa om mig! Utan bara funderat på dom där delarna man har som samlar damm.

Det beror på... OM du skulle lyckas sälja ditt originalsystem, så skrik till om det hörde av sig fler spekulanter! Jag tror den marknaden är rätt svår, för att uttrycka mej milt... Bästa sättet att bli av med originalsystemet är nog att lura en köpare av hojen, att han givetvis ska ta med det också... Men resten av prylarna... Jag tror att man bara får "skicka med" dem om man försöker sälja det i samband med hojen. Tror att det blir svårt att motivera nån till att hala upp mer pengar för nåt som de tycker att de borde få med i köpet...

Så mitt tips är att slänga in en annons på Blocket eller här på SH, eller varför inte skriva här i tråden vad det är, så kanske du får lite PM från hugade spekulanter!:tummenupp
Men en Flyscreen säljer man ju inte, den sätter man på hojen!:tungan

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
tjena bröder o systrar hade en fråga, passar en sadel från en s3-08 till en s3-05

Tror den passar men inte säker... men du kan alltid låna min och kolla. Säg till om du vill prova så säger jag till Ubbe på TCL att en suspekt skäggprydd person kommer och vill låna min dyna! :arsele

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som bytt motor (955i) och behövt byta distans för nedre motorfästet på vänster sida?

Den nämns inte i någon instruktion eller syns på någon sprängskiss. Normalt ska vänster sida dras och justeringar med brickor/distanser sker sedan på höger sida, men det ska sitta en distans även på vänster sida. Denna måste bytas i mitt fall då glappet med den nya motorn är aningen mindre.

Jag är lite fundersam varför denna distans inte nämns någonstans. Att dra fast motorn utan den ger ju stor risk för skada på ramen.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!