Bäst är nog att passa på att byta tätningarna runt tändhattarna. De nya är kostruerade lite annorlunda och ska vara bättre än de gamla. Jag beställde nyligen, de kostade 45:50 styck. Om de verkligen är bättre vet jag inte än men de ser iaf bättre ut ur tätningssynpunkt.Hur bäst täta så att det inte kommer ner fukt till stiften i fortsättningen?
Lite godis har det blivit under julen för speedien. En sadelkuts samt dessa
Även några detaljer har blivit svarta på hojen.. God fortsättning!
Hehe allt blå blir kvar! Men "kylarvingarna" samt hälskydden är svarta nu.
Bakdelen är rensad. Har inte beställt någon ny skylthållare än.
Nya backspeglar ska inhandlas också innan kommande säsong.
Finns ju hur mycket som helst om man bara vill
Puckarna hade jag helt glömt bort
Nån som vet några bra frambromsbelägg till en 01a ? Original är ju så dyra.
Jag har två uppsättningar till salu i min säljannons (kolla min signatur här under).
Då har man blivit ägare till en Street Triple R -09... om nu bara det här vita skiten på backen kunde försvinna!
Är det kontrollerat så att den inte har igensatt ventilation till tanken?
Någon "vacum" slang/plugg mellan spjäll och topp som hoppat av/läcker ?
Tänkte bara höra med dig eftersom du också har en 01a. Vad ligger din tempmätare när du kör? min ligger på lite under halva nu efter jag bytat kylarvätska och spolat systemet jag har för mig innan jag bytte att den låg ännu lägre.
Tänkte bara höra med dig eftersom du också har en 01a. Vad ligger din tempmätare när du kör? min ligger på lite under halva nu efter jag bytat kylarvätska och spolat systemet jag har för mig innan jag bytte att den låg ännu lägre.
Någon som bytt motor (955i) och behövt byta distans för nedre motorfästet på vänster sida?
Den nämns inte i någon instruktion eller syns på någon sprängskiss. Normalt ska vänster sida dras och justeringar med brickor/distanser sker sedan på höger sida, men det ska sitta en distans även på vänster sida. Denna måste bytas i mitt fall då glappet med den nya motorn är aningen mindre.
Jag är lite fundersam varför denna distans inte nämns någonstans. Att dra fast motorn utan den ger ju stor risk för skada på ramen.
Lite sen respons kanske men jag minns att nu i höstas när vi hade nere min motor i molekyler så tyckte vi också att den inte passade in i ramen sen vid ihopsättning. Men sen kom vi på vad det berodde på. Har för mig att det rättade till sig när man drog åt bultarna i rätt sekvens o rätt moment. Men jag ska fråga the old man om han minns bättre än mig. Återkommer...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |