Triumph Speed Triple-tråden.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Kom inte det senare delen av 04? Med tanke på hälskyddet alltså, min tidigare samt kompisens 04 ser lika ut som min nuvarande?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
selin skrev:
2380207 Kom inte det senare delen av 04? Med tanke på hälskyddet alltså, min tidigare samt kompisens 04 ser lika ut som min nuvarande?

Min är från December 03 men har ändå lite annorlunda detaljer mot tidigare hojar.

Last edited:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
illebror skrev:
2380240 Min är från December 03 men har ändå lite annorlunda detaljer mot tidigare hojar.

Selin o illebror,

jo, det stämmer, men egentligen, om designen är liiiiiite annorlund så kvittar det. Det är ju bättre än späjstäjp.
:tungan

//M

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Har kört omkring en hel del på Rörken (GoKart-bana) och där lyckats med konststycket att nöta ned inte bara fotpinnarna en hel del (vilket förmodligen berordde på att jag inte hängde ut så mycket för nu är det problemet löst med mer häng och lite knäskrap) utan också lyckats mer eller mindre skrapa hål på det understa av de tre avgasrören. Självklart är det på den delen som sitter skruvad i motorn och inte bara en lös del som man kan häkta av. Tur brorsan har svets och kunskap att bruka den, han ska få jobba lite i vinter...

selin skrev:
2363039 Tips!

Ta bort er Belly-Pan om ni ska köra bana, märkte det här idag när jag tvättade. Så jävla drygt! :huvet

Nu lär jag lacka om det där, och förmodligen ha ett nytt framdäck om jag ska köra den 20:e, billig hobby det här. :näsblod

MR.SPEED

Bromsen är fartens värsta fiende
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Kawasaki Z1000 -06 Ktm EXC450 -08 Triumph Tiger -00
Har hört att det kan vara problem med mapningen hur ligger det till?

är 02-04 det gäller

Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
MR.SPEED skrev:
2381722 Har hört att det kan vara problem med mapningen hur ligger det till?

är 02-04 det gäller

Helt orginal har jag hört att det ska vara ganska mycket Av/på vid t.ex krypkörning, har dock aldrig kört någon helt orginal.

Men fortfarande upplever jag det lite så, att man måste vara ganska fin på gasen för att inte få av/på tendensen.

Vet inte om det är det här du menar, men kan dock inte tänka mig nåt annat.

Lägger man ner nån timme med att justera i Tuneboy ska det dock gå att få bort.

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
MR.SPEED skrev:
2381722 Har hört att det kan vara problem med mapningen hur ligger det till?

är 02-04 det gäller

Jag misstänker du syftar på "Dippen vid 3000rpm" som jag också läste om innan jag köpte S3:an. Vad jag förstod känns detta om man monterar slip-on utan o mappa om motorn. Blir motorn mappad, antingen av din triumph-verkstad eller hemma med tuneboy, så försvinner detta. Dessutom får du ut lite mer vrid över hela registret.

Jag har dock inte heller kört nån 02-04 med originalmap (finns dom?)...

Inget o tveka över, bara o slå till :tummenupp

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
ZARD Exhaust

Tänkte dela med mej av glädjen jag känner!
Beställde ett Zard-rör för ett par veckor sedan. Jag fick det igår:tummenupp Jag slängde på det utan större bekymmer och fortsatte med lite annat pyssel (bromsluftning, tvättning, kedjeskrubbning, öldrickning mm).
Provkörningen sparade jag (inte utan svårigheter) tills idag (inga som helst problem att gå upp mao:) )
Det krävdes inte många meter för att känna skillnad! Ljudet är ganska ettrigt (även om det är svårt å höra när man sitter på) och det märks på (löst) folk att det låter mer (dock bara 80db med insats).
Cykeln känns rappare över hela registret (aktuell mappning är okänd, ska kollas på måndag).
Den känns även att den är lättare, ca 1/3 av det skrot jag slängde av skulle jag gissa:hihi
En sak som inte känns 100% är placeringen på Lambdan, kabeln får en ganska skarp vinkel och ligger mot underkanten av svingen (se bild). Hur det blir vid kraftiga rebounds antar jag att jag får veta imorgon (Monzta):crash , men idag funkade det iaf:hihi

Den här pipan öppnade upp för en krafig upprensning under sadeln vilket ska ske snarast.
Nån som känner till nån schysst undertail till 1050:ian?

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    91.3 KB · Visningar: 139
  • 3.jpg
    3.jpg
    101.3 KB · Visningar: 179
  • 1.jpg
    1.jpg
    104 KB · Visningar: 127
  • 5.jpg
    5.jpg
    123.6 KB · Visningar: 134
  • 4.jpg
    4.jpg
    79.4 KB · Visningar: 158
Last edited:

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
3plE skrev:
2390355 I'll do my best:hihi

Vilken grupp kör du i? Höll på att bryta ihop idag när mina bränslekopplingar gick sönder igen, lyckligtvis fick jag låna en kompis tank. Inte så snyggt, men det funkar ju.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
selin skrev:
2390376 Vilken grupp kör du i? Höll på att bryta ihop idag när mina bränslekopplingar gick sönder igen, lyckligtvis fick jag låna en kompis tank. Inte så snyggt, men det funkar ju.

Ingen aning, är det redan bestämt?
Ang. tanken så äre väl bara bra, drygt å spackla tankar:hihi

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
3plE skrev:
2390387 Ingen aning, är det redan bestämt?
Ang. tanken så äre väl bara bra, drygt å spackla tankar:hihi

Jag bestämde mig idag, skrotar jag imorgon så passar jag på att kasta skiten i älven och anmäler den stulen. Den är billig nu vill jag lova.

Vet inte om det är bestämt, har för mig att man fick ange det när man bokade. Har säkert fel, som vanligt.

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
selin skrev:
2390407 Jag bestämde mig idag, skrotar jag imorgon så passar jag på att kasta skiten i älven och anmäler den stulen. Den är billig nu vill jag lova.

Vet inte om det är bestämt, har för mig att man fick ange det när man bokade. Har säkert fel, som vanligt.

Optimalt med älvar i direkt anslutning till räserbanor:hihi :hihi :hihi
Hur brukar det vara i grupperna? Den långsamma är väl långsam men hur är standarden i den snabba, allt från 125:eek:r, knuttar med ambitioner och rena räsers eller?

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Brukar vara indelat i 3 grupper.

Snabb
Medel
Långsam

Första gången jag var upp åkte jag långsamma, och det var inte bra. Går alldeles för sakta. Har efter det kört medel 2 ggr och det är inga problem att hålla takten. Känner man att man är lite långsam kan man ju bara ge fan i att gasa fullt på rakan så dom bakom kommer förbi.

Mitt tips är att börja i medel, bättre att låta folk köra om än att man hela tiden måste förbi någon som är långsammare.

Jag ska visa på dig en kille imorgon, en riktig doldis som var dit och i princip sopade rent en gång jag var där, han är helt galen.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
selin skrev:
2390376 Vilken grupp kör du i? Höll på att bryta ihop idag när mina bränslekopplingar gick sönder igen, lyckligtvis fick jag låna en kompis tank. Inte så snyggt, men det funkar ju.

Honorna? Isf, vet du om de möjligtvis ska bytas ut till alu dito, likt de gjort med hankopplingarna.
Jag hade loss tank o luftbox idag för att återigen torka ut kring tändstift ( :rolleyes: ) och var som lagom livrädd för o sabba kopplingarna.

Udda att de flyttat bak lambdan dit på 05:an.. :va

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
xyx skrev:
2390545 Honorna? Isf, vet du om de möjligtvis ska bytas ut till alu dito, likt de gjort med hankopplingarna.
Jag hade loss tank o luftbox idag för att återigen torka ut kring tändstift ( :rolleyes: ) och var som lagom livrädd för o sabba kopplingarna.

Udda att de flyttat bak lambdan dit på 05:an.. :va

Jupp, köpte gamla modellen senast, hade lite panik då också. Det gör jag inte om. Hur såg stiften ut? ett av mina hade blivit lite utsatt. Böt även på en kompis triple idag, det såg förjävligt ut.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
selin skrev:
2390598 Jupp, köpte gamla modellen senast, hade lite panik då också. Det gör jag inte om. Hur såg stiften ut? ett av mina hade blivit lite utsatt. Böt även på en kompis triple idag, det såg förjävligt ut.

Fuktigt och jäkligt vid vänstra stiftet, annars bra. Tätat om med silikonpackning för höga temperaturer nu, får se hur det funkar.

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mellan hojar
3plE skrev:
2390325 Tänkte dela med mej av glädjen jag känner!
Beställde ett Zard-rör för ett par veckor sedan. Jag fick det igår:tummenupp

Fasen vad snyggt. :tummenupp Kan bara gratulera till ett bra val. Funderade länge och väl på Zard, men det slutade med Scorpion istället för min del.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
xyx skrev:
2390616 Fuktigt och jäkligt vid vänstra stiftet, annars bra. Tätat om med silikonpackning för höga temperaturer nu, får se hur det funkar.

Jag brukar göra som Jake och trycka in trasor utav bara helvete när jag tvättar, har inte haft problem efter det....:tomten

JÄVLIGT NICE ZARD!!!!!:yoparty

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...