Triumph Speed Triple-tråden.

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Jag kör på dom övre från RG-racing, är 189cm och man lägger emot knäna ganska bra.
Bildbevis 1

Men det är bara att slänga ut knät så är det lugnt :D
Bildbevis 2

Har vant mig vid att dom sitter där och tycker att det kan vara riktigt skönt ibland, vid effektiva inbromsningar tex.

sgtpepper skrev:
2360606 czech_racing och Lt Jake, tack för svaren! Det får bli de främre puckarna tror jag, jag är 188 cm lång.

Det är fascinerande att två runda gummiklossar, två bultar och några brickor kan kosta i runda slängar 900 kr. Priser på hojgrejer är verkligen helt befriade från normalt sans. En billigare hobby skulle vara att t.ex elda tusenlappar, eller kasta diamanter i gatbrunnar.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jezqio skrev:
2361764 Jag kör på dom övre från RG-racing, är 189cm och man lägger emot knäna ganska bra.
Bildbevis 1
Jag beställde de främre, hoppas de kommer snart, ska upp till Montza i slutet av månaden.

Men det är bara att slänga ut knät så är det lugnt :D
Bildbevis 2
Hehe, jag fick till mina första knäskrap på Gelleråsen i helgen, så jag är glad som en speleman, jag klängde som en apa och såg antagligen helt miffo ut, men nu slipper jag skämmas för puckarna (åtminstone den ena) :D.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
sgtpepper skrev:
2361785 Jag beställde de främre, hoppas de kommer snart, ska upp till Montza i slutet av månaden.

Hehe, jag fick till mina första knäskrap på Gelleråsen i helgen, så jag är glad som en speleman, jag klängde som en apa och såg antagligen helt miffo ut, men nu slipper jag skämmas för puckarna (åtminstone den ena) :D.

Vilket datum ska du upp?

Mina puckar är helt borta efter jag var till Monzta i lördags (för 3:e gången på en månad :D )

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
selin skrev:
2362062 Vilket datum ska du upp?

Mina puckar är helt borta efter jag var till Monzta i lördags (för 3:e gången på en månad :D )

Jag lyckas inte få i knäna, endast fotpinnarna. :gråta

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
sgtpepper skrev:
2362183 Den 26:e augusti tror jag att det var.

Lyllo som bor så nära! Det ska bli väldigt intressant att testa banan!

Okej, ska upp 20:e igen, är körning imorgon också, men det börjar bli lite väl dyrt nu, sen sliter banan skapligt med däck har jag märkt :näsblod

xyx skrev:
2362290 Jag lyckas inte få i knäna, endast fotpinnarna. :gråta

Bara att flytta ut arslet lite så går dom i. Har lite dålig koll på fötterna, så jag har lyckats slipa ner stövlarna en hel del också.

Last edited:

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
selin skrev:
Bara att flytta ut arslet lite så går dom i. Har lite dålig koll på fötterna, så jag har lyckats slipa ner stövlarna en hel del också.

Tycker jag hänger av utav bara fan, men det är nog inte fallet då jag är vig som ett kärnkraftverk.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Tips!

Ta bort er Belly-Pan om ni ska köra bana, märkte det här idag när jag tvättade. Så jävla drygt! :huvet

Nu lär jag lacka om det där, och förmodligen ha ett nytt framdäck om jag ska köra den 20:e, billig hobby det här. :näsblod

Bifogat

• DSC00074.jpg
    DSC00074.jpg
    93.8 KB · Visningar: 115

xyx

Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
selin skrev:
2363039 Tips!

Ta bort er Belly-Pan om ni ska köra bana, märkte det här idag när jag tvättade. Så jävla drygt! :huvet

Nu lär jag lacka om det där, och förmodligen ha ett nytt framdäck om jag ska köra den 20:e, billig hobby det här. :näsblod

Hur sjutton gick det där till?

Min bellypan tar inte i när fotpinnarna går i. Du lutade kanske bra mycket mer än så? :näsblod

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
xyx skrev:
2363076 Hur sjutton gick det där till?

Min bellypan tar inte i när fotpinnarna går i. Du lutade kanske bra mycket mer än så? :näsblod

Enda jag kan tänka mig är en S-kurva på Monzta där fjädringen komprimeras en hel del. Vill minnas att jag hört ett skrapljud där.

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
men selin, inte ska du väl gå och repa sönder hojen nu...:öl

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Startproblem!

Har ett litet problem... Ibland händer det ingenting när jag trycker på startknappen efter att ha slagit på tändningen. Vet inte hur det är på tidigare triplar men på -05:eek:r så måste kopplingen vara intryckt. Misstänker en glappande brytare, men har inte kollat upp saken närmare (jag vet, lite slött å fråga innan).
Nån som känner igen problemet?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
Det sitter "startgivare" på stöd, växellåda och koppling. Sätter stödgivaren som mest misstänkt....

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
illebror skrev:
2363805 Det sitter "startgivare" på stöd, växellåda och koppling. Sätter stödgivaren som mest misstänkt....

Nja, stödgivaren borde väl bara indikera om det är en växel i eller inte, om den är glapp så borde juh cykeln kunna lägga av under färd?
Är nog kopplingen, inbillar mej att den brukar starta efter att ha lirkat lite med den. Sitter denna givare på kopplingshandtaget eller i kopplingen?

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Hoj
D675R
3plE skrev:
2364906 Nja, stödgivaren borde väl bara indikera om det är en växel i eller inte, om den är glapp så borde juh cykeln kunna lägga av under färd?
Ja och Nej. Stödgivaren indikerar om stödet är nere. Vilket tillsammans med växelgivaren (annat än neutral) dödar motorn.
Dock har du rätt i att den kanske skulle glappa även under färd.
Jag såg dock ett scenario framför mig där den bara kärvar lite och är "seg".

3plE skrev:
2364906
Är nog kopplingen, inbillar mej att den brukar starta efter att ha lirkat lite med den. Sitter denna givare på kopplingshandtaget eller i kopplingen?
Sitter det inte nå "mysko" småsladdar vid kopplingshandtaget? De borde nog vara till givaren (vad annars?).

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
illebror skrev:
2364939
Sitter det inte nå "mysko" småsladdar vid kopplingshandtaget? De borde nog vara till givaren (vad annars?).

Dessa småsladdar ja, verkar enklast å börja med där. Får ta en mekdag (med öl:D )vid tillfälle:)

flax

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph speedtriple
ombygnad

Stoffe skrev:
2146263 Jag undrar om det är nån som har byggt om bakdelen på sin Speed triple -05 eller nyare? Hur gjorde ni med blinkers isåfall?

Mvh Kristoffer.
ok flax här finns en del sätt att göra detta på rullade själv ner en 04 från podiet ut i verkstaden o satte vinkelslipen i den 05 inte kollat så noga på den men känner en kille på triumph sverige avdelningen ska slå han en pling om du vill på smarta ombyggnader en sak du kan göra är kolla på rizoma från italien de har bra desine på sina racing prylar problemet är priset jag byggt om min med deras den drar garanterat blickar till sig. mittnr. 0708-700728

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...