Da Fris
Segla gör dom som ej har råd med bensin
Tvärnitar du när du har vobbel med släp är det dödsdömt, öka istället farten för att "dra rätt släpet".....
Da Fris skrev:2311409Tvärnitar du när du har vobbel med släp är det dödsdömt, öka istället farten för att "dra rätt släpet".....
Känns som om ditt är lite värre ändå........Grejsarn skrev:2311594Oops tyckte det var synd om mig..... men skall nog sluta fjanta nu.
Lider med er grabbar. Hoppas ni får ordning på grejjerna snart så det blir åka av.
Da Fris skrev:2311580Jag är inte helt hundra på att de räddar den....... kommer att kosta mest pengar att reparera. Jag tror att svingen, motorn och framfälgen klarade sig hyffsat, resten har märken......
Ehhhh, ja det var säkert mig han pratade med....... kan ju lugnt säga att han och jag inte pratade samma språk....... visst ser hojen skitbra ut vid en första anblick men synar man den lite närmre en minut hittar man märken och bulor överallt....... angående ramen tyckte han att det kunde man ju bara lacka över så var problemet löstselin skrev:2312138Träffade på besiktningsgubben idag efter att han kollat på dom. Fattade inte vad det handlade om först, sen när jag började granska den lite började jag fatta att den vart med om nåt. Man blir ju lite smånyfiken.
Hörde nåt om nån gaffel som blivit en aning utdragen. Kanske var dig han pratade med på telefonen?
illebror skrev:2316063Hur många liter får ni i när reservlampan tänds?
Min tänds efter c:a 15liter, på en polares S3 efter 13liter.
Går det att justera? eller är det bara o lära sig personligheten hos varje hoj?
Tanken är väl på 22 liter om jag inte minns fel, hur många liter bör man minst ha i tanken/systemet för att inte riskera o bli stående. Den gång jag väntade mest med o tanka fick jag i 16,8 liter...så man har antagligen en hel del mil kvar då... nästan 10mil om man skulle köra snustorrt kanske
(gäller en 955:a)
selin skrev:2319827Nån som vet om det går att få på styrdämpare på Triplen?
xyx skrev:2319836Vad jag vet så ska samma styrdämpare som passar på Daytona 955i passa S3an.
T.ex dessa: http://www.jacklilley.com/products_catalogue.asp?category_id=35&category_type_id=581
Känner du att du behöver en? :
Min har haft 15 liter och 26 körda mil i stort sett varje gång de senaste två somrarna. Nu síst körde jag en långresa och då tände den inte förens efter 32 körda mil, men då gick det ganska lugnt. Har inte tankat än efter den svängen, men antagligen blir det 15-16 liter då också om inte något hänt med givaren.illebror skrev:2316063Hur många liter får ni i när reservlampan tänds?
Jag skulle nog i första läget ha kollat upp om det finns något alternativt relä till det som du stoppade i. Till exempel stoppat båda reläena i fickan och besökt en bil-elsfirma eller elbutik och förklarat problemet.Reefer skrev:2320210Det här är (antagligen) egentligen inte ett renodlat S3-problem, men nån antydde att problemet kan bottna i att elsystemet är brittiskt så jag tänkte kolla om nån här har erfarenhet av samma sak...
Lite mer utförlig beskrivning av problemet: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128615
Problemet har att göra med LED-blinkers och att alla 4 blinkar oavsett hur jag blinkar...
/R
Det kanske inte är så dum idé... Den tanken har inte slagit mig alls (fan va trög man är ibland) Ska snacka med MC-Varuhuset där jag köpt hojen.Orca69 skrev:2320569Jag skulle nog i första läget ha kollat upp om det finns något alternativt relä till det som du stoppade i. Till exempel stoppat båda reläena i fickan och besökt en bil-elsfirma eller elbutik och förklarat problemet.
Thermal skrev:2325228Ni som har triplen med 1050 motorn, vad har ni ställt in "växelindikeringen" på för varvtal? Efter en 800 mil kom jag på att det kanske är dags att justera om den från grundinställningen.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |