Triumph Speed Triple-tråden.

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Monster 1100 -11
Grattis!
Själv så lutar det åt en sån här med. Fast tyvärr så flyttade jag 90 mil åt fel håll och ser bara driver med snö. Jag lär få vänta till maj eller så.
Finns det inget på ebay.co.uk då?
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
....i måndags skrev jag kontrakt på min Speed Triple. Hojen beräknas skickas från England nästa vecka och i bästa fall har jag den hemma i garaget om två veckor :)
Jag ser verkligen fram emot våren :banana

Någon som kan ge tips på var jag hittar handtagsvärmare (finns ännu inte orginal till årets modell) samt en kortare nummerskylt/blinkershållare.

Grattis till köpet! Skulle själv gärna köpa nya modellen men min plånbok är just nu lite tunn så det blir till att vänta.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Någon som kan ge tips på var jag hittar handtagsvärmare (finns ännu inte orginal till årets modell) samt en kortare nummerskylt/blinkershållare.
Monterade universalvärmare på min gammelhink. Dvs folieslingor som man monterar under gummihandtagen. Satte 20w på vänster och 15w på höger för att balansera för gasrullen och har bara av/på istället för hög/låg funktionen. Annars bör de flesta universal fungera om du vill lägga upp lite mer slantar och slippa lite jobb.

Vet inte hur det ser ut med upprensning av baken på 2011an, tror inte att 2010ans passar men det bör komma färdiga paket till 2011an också snart nog. Min gammel tog jag bara sågen till flärpen och byggde en egen skylt/blinkershållare.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Så det var du Tommy sålde den till =)
Jäs it was. Eller "is" blir det ju :)

Grattis!
Själv så lutar det åt en sån här med. Fast tyvärr så flyttade jag 90 mil åt fel håll och ser bara driver med snö. Jag lär få vänta till maj eller så.
Finns det inget på ebay.co.uk då?
Tack :)

Även vi har snö i år, men det verkar som att det ska tina bort nu.

Finns säkert på ebay, men vet inte vad jag ska söka på, så att jag vet att det passar till min hoj. Några tips?

Grattis till köpet! Skulle själv gärna köpa nya modellen men min plånbok är just nu lite tunn så det blir till att vänta.
Tack tack.
Det är inte min hoj, det är bankens om jag ska va helt ärlig :D :D :D
 
Last edited:

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Monterade universalvärmare på min gammelhink. Dvs folieslingor som man monterar under gummihandtagen. Satte 20w på vänster och 15w på höger för att balansera för gasrullen och har bara av/på istället för hög/låg funktionen. Annars bör de flesta universal fungera om du vill lägga upp lite mer slantar och slippa lite jobb.

Har hittat två lite olika. Några av dessa som är bättre/sämre?

http://www.fridsalls.com - med justerbar värme. Den där "spaken på ena sidan av handtaget, är det justeringsknappen av värmen?

http://www.touringbutiken.se


Vet inte hur det ser ut med upprensning av baken på 2011an, tror inte att 2010ans passar men det bör komma färdiga paket till 2011an också snart nog. Min gammel tog jag bara sågen till flärpen och byggde en egen skylt/blinkershållare.
Nja, sågen lär jag väl inte använda, delvis för att jag inte har ngn :) samt att det känns inte helt rätt att såga i en ny hoj... Men som du skriver, det kommer säkert ngt till den snart.

Tack för dina tips :hej
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Har hittat två lite olika. Några av dessa som är bättre/sämre?

- med justerbar värme. Den där "spaken på ena sidan av handtaget, är det justeringsknappen av värmen?
Jag tror att det som ser ut som en spak är där kabeln från var handtag går ut, det ska vara en separat enhet som man styr värmen med på de där. Jag har inte så stor erfarenhet av de olika märkena av färdiga värmehandtag så jag kan inte säga så mycket om vilka som är bättre eller sämre. Oxfordhandtagen verkar ha fått bra omdömen iaf.

Har du vägarna förbi Helsingborg så kanske Bröderna Nilssons har i lager så att du kan få klämma lite på ett par och avgöra själv. De säljer även R&Gs handtag. Men de flesta MC-butiker bör ha möjlighet att ta hem även om de inte har på lager. Kanske finns någon i Malmö med, vet inte hur det ser ut med MC-butiker där.

http://www.nilssonsmc.se/produkt/Oxford-Varmehandtag-Sport-Orginal-Custom
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Jag tror att det som ser ut som en spak är där kabeln från var handtag går ut, det ska vara en separat enhet som man styr värmen med på de där. Jag har inte så stor erfarenhet av de olika märkena av färdiga värmehandtag så jag kan inte säga så mycket om vilka som är bättre eller sämre. Oxfordhandtagen verkar ha fått bra omdömen iaf.

Har du vägarna förbi Helsingborg så kanske Bröderna Nilssons har i lager så att du kan få klämma lite på ett par och avgöra själv. De säljer även R&Gs handtag. Men de flesta MC-butiker bör ha möjlighet att ta hem även om de inte har på lager. Kanske finns någon i Malmö med, vet inte hur det ser ut med MC-butiker där.

http://www.nilssonsmc.se/produkt/Oxford-Varmehandtag-Sport-Orginal-Custom
Bra idé, jag tar mig en tur dit :tummenupp
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Är det nån här som vet om kan få tag på seatpipes till en speedtriple 01a? Har sett bilder på det men har ingen aning i var man får tag på det! Så om det är nån som vet får ni gärna hjälpa mig!
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Är det nån här som vet om kan få tag på seatpipes till en speedtriple 01a? Har sett bilder på det men har ingen aning i var man får tag på det! Så om det är nån som vet får ni gärna hjälpa mig!
Med "seatpipes", menar du då ett underseat-system på ljuddämparen?

Wolf och Trident har system som inkluderar hela paketet med innerskärm, ny batterilåda och expansionstank för kylarvätskan. Systemen ser väldigt lika ut så jag vet inte vad/om som skiljer.

http://www.wolfracing.co.uk/tri.html
http://www.trident-exhausts.co.uk/section-underseatpipes.php

De är dock förhållandevis dyra och tydligen ganska högljudda, iaf utan DB-killern monterad. Jag funderar på att bygga ett eget system men har inte riktigt bestämt mig än, vet inte om jag vill offra "bagageutrymmet". :)
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Med "seatpipes", menar du då ett underseat-system på ljuddämparen?

Wolf och Trident har system som inkluderar hela paketet med innerskärm, ny batterilåda och expansionstank för kylarvätskan. Systemen ser väldigt lika ut så jag vet inte vad/om som skiljer.

http://www.wolfracing.co.uk/tri.html
http://www.trident-exhausts.co.uk/section-underseatpipes.php

De är dock förhållandevis dyra och tydligen ganska högljudda, iaf utan DB-killern monterad. Jag funderar på att bygga ett eget system men har inte riktigt bestämt mig än, vet inte om jag vill offra "bagageutrymmet". :)

Tack för länkarna! Dom är ju väldigt coola! ja det är ju ljudet det får ju inte vara för högt! svårt val :tungan Förresten vad kan det kosta i frakt o ta hem ett sånt avgasrör?
 
Last edited:

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
håller på o bygger om min triple -01 det som är planerat är nytt lyse , styre m,m samt uppdraget avgassystem ( under sadeln ) ngn som är intresserad så kan man ju lägga ut lite bilder osv
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Är det till att bygga avgaset eller vad för rör , har du varit uppe & rotat på Motorbolagets vind nåt ligger enheldel bra att ha saker där sen har Claes på Bikestopp en del gammalt skit man kan rota i. Bara ett tipps när du ändå bor där du gör.
 

Dede

Nu med en hoj mindre
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Po lanned
Hoj
ZX6R-07 racehoj ││ ZX6R-96 regnhoj
Tack för länkarna! Dom är ju väldigt coola! ja det är ju ljudet det får ju inte vara för högt! svårt val :tungan Förresten vad kan det kosta i frakt o ta hem ett sånt avgasrör?

Jag kollade när jag skaffade min -04 och då tror jag man hamnade på runt 10.000Skr
Nu är det ju några år sedan så priserna har kanske sjunkit.
Fast ska man ta från ett land utanför EU verkar det som om tullen blivit betydligt hårdare och fler som åker på tull och moms
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tack för länkarna! Dom är ju väldigt coola! ja det är ju ljudet det får ju inte vara för högt! svårt val :tungan Förresten vad kan det kosta i frakt o ta hem ett sånt avgasrör?
Enbart frakt? Lägger en gissing på 500:-. Som jämförelse kostade mig ett grenrör från USA 750kr och en motor från UK cirka 1500kr.

Trident skriver inget pris alls men såg just att Wolf har satt ut £695 (cirka 7400kr) för själva produkten och £45 (cirka 480kr) för frakt inom EU.

Fast ska man ta från ett land utanför EU verkar det som om tullen blivit betydligt hårdare och fler som åker på tull och moms
Jo, iaf när det gäller paket som är stora eller lite dyrare. Och det kan vara bra att veta att även frakten momsas. Dock tror jag att både Wolf och Trident är baserade i UK så där slipper man ju pålägg.
 
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
....i måndags skrev jag kontrakt på min Speed Triple. Hojen beräknas skickas från England nästa vecka och i bästa fall har jag den hemma i garaget om två veckor :)
Jag ser verkligen fram emot våren :banana

Någon som kan ge tips på var jag hittar handtagsvärmare (finns ännu inte orginal till årets modell) samt en kortare nummerskylt/blinkershållare.

under våren kommer det att dyka upp Mad Doctors variant på skylthållare till 2011an.
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
Är det till att bygga avgaset eller vad för rör , har du varit uppe & rotat på Motorbolagets vind nåt ligger enheldel bra att ha saker där sen har Claes på Bikestopp en del gammalt skit man kan rota i. Bara ett tipps när du ändå bor där du gör.

ja precis ,, köpte ju ett system beggat + lyse från en nyare hornet

avgassystemet hade de blandat svart+rostfria rör samt att svetsarna såg ut som kattpiss,, motorbolaget låter som en bra ide

claes ger jag inte mkt för då det tog 3 veckor o få ett svar

men ska väl ta lite bilder idag , så får man väl skriva lite text osså
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top