Triumph Speed Triple-tråden.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Men va är det här om? Ni skall ju knäböja när Triumph släpper nytt. Sluta gnäll :mad:

Men jag gillar din andra bild Nicklas, där är den ball. Gillar den höga tanken, och bort med burkarna så blir det sjuuukt kooowl!!
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Lite duccefeeling över den nu. Schnyggt!!!

Du gnäller ju om att ha taskigt med rörelseutrymme i sadeln redan i dag, den där ser ju än sämre ut... Verkar inge bra banförutsättningar med tanken, men va fan vet jag, tittar ju bara på min, sorry, tittade bara på min skall jag kanske skriva. :rolleyes:
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Du gnäller ju om att ha taskigt med rörelseutrymme i sadeln redan i dag, den där ser ju än sämre ut... Verkar inge bra banförutsättningar med tanken, men va fan vet jag, tittar ju bara på min, sorry, tittade bara på min skall jag kanske skriva. :rolleyes:

Jämför tanken med en på en Gixxer, så finns det vissa likheter tycker jag. Och inte fan ser den där sadeln sämre ut :tjackabrillor :D:tummenupp
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
:D Äh, du har fel
 

Bifogat

  • 10.jpg
    10.jpg
    66.9 KB · Visningar: 112
  • 11.jpg
    11.jpg
    43.7 KB · Visningar: 110
  • 3.jpg
    3.jpg
    33.6 KB · Visningar: 931
Last edited:

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Handgriplig rensning av bakdelen på en Speed Triple såg jag häromdan på EICMA i Milano. :)
 

Bifogat

  • IMAG0251-Optimized.jpg
    IMAG0251-Optimized.jpg
    240.4 KB · Visningar: 156
  • IMAG0250-Optimized.jpg
    IMAG0250-Optimized.jpg
    131.6 KB · Visningar: 139

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ett litet tips !

Om man har Arrows 3:1 och har försökt få av bakhjulet har man säkert uptäckt hur pilligt det är att få dit muttern till fästskruven vid skarven mellan burken och röret.

Här kommer en lösning :D

Först svarvar man en "skruv". M10 21mm lång i ena änden och M8 16mm lång i andra änden och sen har man ett NV17 4mm högt i mitten.

TripleSkruv.jpg

Sen monterar man den på hojen med M10an, dra åt rätt hårt. Bra är Nyloc mutter och en bricka.
PaHoj.jpg

Och sen hänger man dit burken och drar fast den med M8an. Även här är en Nyloc och en bricka bra.
BurkMont.jpg


Skall man nu ta bort bakhjulet behöver man bara lossa kolfibersvepet om burken och M8 muttern (med en hylsnyckel utan att behöva kräla under hojen och försöka få dit en nyckel för mothåll) så kan man vrida ut burken så bakhjulet går att lyfta dän.

När bakhjulet är på plats igen är det bara att vrida in burken igen och dra dit M8an inget pill med muttern på balsidan. :tummenupp
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Oljekylare

Nån som provat att flytta in oljekylaren under vattenkylaren på en speed triple??? Eller rent av monterat en ifrån Daytonan???
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nån som provat att flytta in oljekylaren under vattenkylaren på en speed triple??? Eller rent av monterat en ifrån Daytonan???
Nej, men jag har gjort nya anslutningar så att en -03 S3 kylare ska passa på en 02+ Daytonamotor. Att flytta kylaren bör inte var något större problem men du behöver göra nya ledningar och infästningar.

Dock är det nog, som du redan är inne på, enklare att använda en Daytonakylare som ju redan sitter under den vanliga kylaren. Då kanske du kan använda infästningarna till den. Enklast är nog att använda en kylare från en 2001 eller äldre Daytona då de har samma typ av banjokoppling som S3an. 2001 och nyare Daytona har en typ av specialkoppling och då behöver den lödas om. Men det går det också, det var det jag gjorde på min.

Själv föredrar jag dock att ha kylaren lite på sidan om framdäcket så att den inte hamnar mitt i allt som däcket kastar upp.
 

Bifogat

  • DSC00393tt.jpg
    DSC00393tt.jpg
    73.8 KB · Visningar: 112

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Nej, men jag har gjort nya anslutningar så att en -03 S3 kylare ska passa på en 02+ Daytonamotor. Att flytta kylaren bör inte var något större problem men du behöver göra nya ledningar och infästningar.

Dock är det nog, som du redan är inne på, enklare att använda en Daytonakylare som ju redan sitter under den vanliga kylaren. Då kanske du kan använda infästningarna till den. Enklast är nog att använda en kylare från en 2001 eller äldre Daytona då de har samma typ av banjokoppling som S3an. 2001 och nyare Daytona har en typ av specialkoppling och då behöver den lödas om. Men det går det också, det var det jag gjorde på min.

Själv föredrar jag dock att ha kylaren lite på sidan om framdäcket så att den inte hamnar mitt i allt som däcket kastar upp.

Jo du har rätt ang däcksprutet, tycker bara den sitter lite malplacerad på sidan för sig själv. Jag får se hur jag gör helt enkelt.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Kan säga att den är riktigt snygg IRL.
Blev helt kär :kär
Kommer nog att stå en -11 snart i mitt garage :)

Var och kollade in den i affären i veckan och kan bara hålla med, gjorde sig 10 ggr bättre i verkligheten än på bilder... kul!
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Någon som vet var man kan köpa EBC bromsklossar till sin speed triple här i Sverige? Söker även modellanpassade Stompgrips. Förslag mottages tacksamt :)
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Kontraktet skrivet....

....i måndags skrev jag kontrakt på min Speed Triple. Hojen beräknas skickas från England nästa vecka och i bästa fall har jag den hemma i garaget om två veckor :)
Jag ser verkligen fram emot våren :banana

Någon som kan ge tips på var jag hittar handtagsvärmare (finns ännu inte orginal till årets modell) samt en kortare nummerskylt/blinkershållare.
 

Bifogat

  • speed triple 2011.jpg
    speed triple 2011.jpg
    63.6 KB · Visningar: 104
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top