Triumph Speed Triple-tråden.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
då va man färdig med den nya röven då. blev sjukt bra om jag får säga de själv:) lampan är till en cbr 600 -05 med intrigerade blinkers, kanske inte fullt lagligt, men man får ju inte köra över 90 på en 90 väg häller;)
här kommer i några bilder i alla fall.

Bilder.......

finns det någon här på forumet som har en s3:a med mt 03 lampa på?
funderar på att sätta på en men hade varit gött att se någon som har gjort de.

:yoparty:tummenupp Riktigt läckert.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Grattis till en riktigt fräsch S3a! Och välkommen tillbaks till trippelvärlden =)

Btw jag hade börjat med att byta bromsvätskan, den ser riktigt mörk ut!

Ersättning för "antennerna" föreslår jag Biltemaspeglarna:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Backspeglar-styrande/

Men då måste du ha en ersättningsbult till bromsvätskebehållaren, en M10x1.25 fingängad.

Tackar! Är det sånna du har på din STR3 i din profil?

Schysst hoj, hade en identisk innan den hamnade i sidan på Skoda för ett par år sen.
Det är dock en -04 :)
Möjligtvis uttagen -05 som min och flera andra röda var våren 2005.
Italienska hojar som flyttades till Sverige inför lanseringen av 1050'n för att göra plats hos handlarna.

Jo, jag köpte den som en -04 och försäkrade den som en -04 men då beklagade sig försäkringsbolaget över att det var en -05:a :va
Står som årsmodell 2005 även hos transportstyrelsen. Vad jag vet fanns det bara svarta -05or i 955 dock.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Blir nog någon styrändsmodel. Är inte speciellt förtjust i kolfiber heller (i.a.f. inte fejk, vilket jag gissar på att de är?)

Kan man shoppa lackade bellypans och singelcutsar billigt någonstans eller det är helt enkelt bara att punga ut ett par lappar?

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hittade mina gamla bänkningspapper idag. Dessa är med fel mapp kom vi på efter.... Så i med rätt & det kändes skillnad jämnare & starkare men det pappret har jag visst förvillat.....Men hur såm så är det ganska bra & jag gissar att det är mellan 5 & 10 mer nu med rätt mapp.:tummenupp
Kan bli så att Duccen får ny ägare imorrgon så då åker väl Trajjan fram igen:tummenupp

Bifogat

• SAM_2714.jpg
    SAM_2714.jpg
    175.8 KB · Visningar: 87

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Blir nog någon styrändsmodel. Är inte speciellt förtjust i kolfiber heller (i.a.f. inte fejk, vilket jag gissar på att de är?)

På min satt det vid köpet en liten smutt styrändsspegel med "Triumph"-logga på. Kan tänkas vara orginalextra. Risken är väll att det är ohemult pris på en sådan. Funkar i alla fall bättre än Musse Pigg-öronen.

Hittade mina gamla bänkningspapper idag. Dessa är med fel mapp kom vi på efter.... Så i med rätt & det kändes skillnad jämnare & starkare men det pappret har jag visst förvillat.....Men hur såm så är det ganska bra & jag gissar att det är mellan 5 & 10 mer nu med rätt mapp.:tummenupp
Kan bli så att Duccen får ny ägare imorrgon så då åker väl Trajjan fram igen:tummenupp

Traja+färska puppor+KNIX=:tummenupp

Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
På min satt det vid köpet en liten smutt styrändsspegel med "Triumph"-logga på. Kan tänkas vara orginalextra. Risken är väll att det är ohemult pris på en sådan. Funkar i alla fall bättre än Musse Pigg-öronen.

Traja+färska puppor+KNIX=:tummenupp

Japp orginal med trajjalogga = pissdyrt . Köpte i vintras till Duccebygget ca 600 :- för 2 på ebay & de var skitsnygga & funkar bättre än polarns mussepiggöron.

Trajjan har frächa däck & lite snabbare styrgeometri så den går fortare kan ju ha med att den även har 50 pollar mera i motorn.
Dock så ser den ungefär lika jävlig ut:tummenupp
Tror du jag hunnit att röra nån hoj sen sist då NEJ så jag är lika kass som vanligt tyvärr. Men blir det så så måste jag ju rosta av den lite när är det??

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Japp orginal med trajjalogga = pissdyrt . Köpte i vintras till Duccebygget ca 600 :- för 2 på ebay & de var skitsnygga & funkar bättre än polarns mussepiggöron.

Trajjan har frächa däck & lite snabbare styrgeometri så den går fortare kan ju ha med att den även har 50 pollar mera i motorn.
Dock så ser den ungefär lika jävlig ut:tummenupp
Tror du jag hunnit att röra nån hoj sen sist då NEJ så jag är lika kass som vanligt tyvärr. Men blir det så så måste jag ju rosta av den lite när är det??
26/5 samma tid.

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Blir nog någon styrändsmodel.

Jag köpte lika dessa i vintras och är helnöjd med dom. Man ser mycket bättre bakåt än original och dom är ju bra mycket snyggare. Ca 80sek för samma sam som biltema har som kostar 300sek. Slänger med en bild från en bilträff jag va på i Falun 7 maj. Jag har inga bättre bilder på speglarna än.

Bifogat

• DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    252 KB · Visningar: 129

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Jag köpte lika dessa i vintras och är helnöjd med dom. Man ser mycket bättre bakåt än original och dom är ju bra mycket snyggare. Ca 80sek för samma sam som biltema har som kostar 300sek. Slänger med en bild från en bilträff jag va på i Falun 7 maj. Jag har inga bättre bilder på speglarna än.

Låter som ett oslagbart pris. Kan du ge mig länk eller namn på säljaren om det är Ebay? Ser ju som du sa snyggt ut med.

Triple sultanen

Ny medlem
Gick med
7 May 2011
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 -05
tänkte skaffa mig ett fatbar styre men funderar lite på var man får tag på risers som är 28mm?
har läst att man får förlänga bromsslangen ca 5cm, hur gör man det snyggast o lättast?

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
tänkte skaffa mig ett fatbar styre men funderar lite på var man får tag på risers som är 28mm?
har läst att man får förlänga bromsslangen ca 5cm, hur gör man det snyggast o lättast?

Kolla in bland Cross prylarna där finns mycket varianter, Jag stod och mätte i affären och hittade några som funkade.
Bromsslangen slapp jag byta det gick bra ändå men jag köpte ganska låga risers...
Annars är det bara att köpa nya.
Tjong!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Billiga depåstöd till singelsving.

Har precis beställt 2st (till mig själv och en polare). Blev 1032kr för 2st inkl port dvs. 516kr/st inkl porto.

Det återstår att se kvalitén efter att de anlänt, men jag har inte sett några som passar för under 1000-lappen annars.

Depåstöd

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)

Jag körde triumphs fatbar och risers. Funka kanoners och inget behövde förlängas. Böjde bromsbanjon vid styret ca 45° och det blev ännu bättre.

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
KTM 790 Adventure R
Pawel, du kan få köpa mitt originalstöd annars =) Har ingen nytta av det nu när jag har dubbelsving.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Pawel, du kan få köpa mitt originalstöd annars =) Har ingen nytta av det nu när jag har dubbelsving.

Meh! Sent påtänkt. Beställt, betalt och klart ju :brinnerup

Har du inget annat kul jag skulle kunna behöva? En röd bellypan passande 955:a t.ex? Eller kanske de där små blygläpparna man kan sätta på kylaren? :tuttar

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha