Triumph Speed Triple-tråden.

Fegge_rd

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Yamaha MT07-14 och Zero FX-18
Tjena alla glada tripleåkare.

Tänkte lägga upp en bild på min nya hoj då jag blivit en i klubben!
P2151179.JPG

-2011
300 mil
ABS
Arrowdämpare

Köpte hojen utan att ens ha provkört en speed triple.
Men jag har hunnit med att köra ca 200 meter i centralgaraget och det känns kanonbra :tummenupp

Så nu får vi se till att spä på den globala uppvärmningen så det blir åkaväder!

Traja_80

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Triumph Speed3 -06
Bara att byta..kostar inte många kronor å det tar typ en kvart att byta.... hoppas bara inte att du har fulltank:tungan

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Fegge: Bra val av hoj!:yoparty Provkörde Hojshopens demo -11 förra våren på 205an mellan Laxå och Askersund. MYYYCKET trevlig hoj om man säger så.:tummenupp

Fegge_rd

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Yamaha MT07-14 och Zero FX-18
Idag blev det en tur på ca 3 mil i det fina vädret. Känns vansinnigt bra med nya hojen måste jag säga.
Någon annan som varit ute och invigt säsongen?

Ska ta en tur till Carlbarks i Kumla imorgon och se om man kan hitta en ny jacka och lite annat.

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Sådärja. Blev en tur i dag på en så där 8 mil. Kul att allt funkade fint och att grejer inte ramlade av då hojen har varit delvis nerplockad under vintern. Linjära och viktanpassade fjädrar i gaffeln.Uppiffad stötdämpare bak med viktanpassad fjäder. Kändes stabilt men det kördes med stora marginaler.
Brembo handbromspump, 16mm sådan.Verkar som det är grejen att byta till en pump med lite större diameter för att råda bot på speedy955ans svampiga känsla.
:tummenupp:yoparty:banana

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
eveln Det blir nästan BoltOn... Ser busenkelt ut.

Har lite GAS på en ny R...... MED RUNDA LAMPOR!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
2007års avgas på en 2003års hoj?

Ja, funkar det eller behöver det byggas om.

Har en 2003 S3 som står och surar i ett hörn. Sitter nåt undertail-system på vid märke "BlackWidow". Finns inte längre på marknaden.
Och de "slip-on" som finns till 955i är per definition strykfula.

Tanken var att greppa tag på ett singeldämparsystem (med grenrör) till 1050, typ Arrow. Frågan är, sitter fotpinnar och motor på motsvarande sätt 2007 som 2003? Nån här inne borde ha testat..
Vad jag kan minnas är det samma delning på rören mot toppen.

Hilfe! Snart vår och den ska inte stå still en minut i onödan!!

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
tomt i grottan
Sitter och drömmer om en triple igen sålde min svarta 04:a för 2 år sen eller var det 3..konstigt nog så är det som att något saknas ....måste vara ljudet och looken av en av de coolaste hojjarna som gjorts :yoparty

Men med ett husköp förra året så kanske det är fel att drömma. Dreglar ner tråden lite.

Någon som vet vad 2008 år står i pris? verkar inte finnas många ute på blocket. Finns en anledning till det:rolleyes:

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Faaasssen vad gött det är att få ligga!

Över tanken på Speedy´n vad trodde ni? :tungan
Blev en premier tur på en timme idag. Helt plötsligt kändes det naturligt med kLiPpOnGs på Speedy

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Nähe, inte ens någon som kallar sig triple kungen vet. Jag chansar och spikar på ett Mivv-GP rör och återkommer med resultat..
:smasha

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det är ju en helt annan motor och ram då oddsen lutar åt att du får böja en del rör innan du är klar.

Helt annan? Njaa.. 1050 är en strokad 955 anno 1997 Daytona sett till passform och dimension. Är inte ovanligt med 1050 motorer i gamla ramar..
Det ska nog räcka att flytta över gamla härvan och svänghjulet för att få det att lira med org. ecu. Men nu kom vi av spåret..

Jocke77

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2012
Hoj
Triumph Speed Triple 2011
Nu äntligen efter ca 1,5 års väntan har jag köpt min första motorcykel. Det blev en ny Triumph Speed Triple 2011. Jag testade väldigt många motorcyklar förra året och jag fastnade för Speed Triple med en gång. Var ute i fredags och började att köra in den. Det blev en liten sträcka på 8mil. Än så länge är jag väldigt nöjd med den.
Ska beställa lite grejer till den snart, så att den blir klar till våren.

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Nu äntligen efter ca 1,5 års väntan har jag köpt min första motorcykel. Det blev en ny Triumph Speed Triple 2011. Jag testade väldigt många motorcyklar förra året och jag fastnade för Speed Triple med en gång. Var ute i fredags och började att köra in den. Det blev en liten sträcka på 8mil. Än så länge är jag väldigt nöjd med den.

Grattis till ett bra val! Du kommer att bli helnöjd. :yoparty

triple kungen

Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
2007års avgas på en 2003års hoj?

Ja, funkar det eller behöver det byggas om.

Har en 2003 S3 som står och surar i ett hörn. Sitter nåt undertail-system på vid märke "BlackWidow". Finns inte längre på marknaden.
Och de "slip-on" som finns till 955i är per definition strykfula.

Tanken var att greppa tag på ett singeldämparsystem (med grenrör) till 1050, typ Arrow. Frågan är, sitter fotpinnar och motor på motsvarande sätt 2007 som 2003? Nån här inne borde ha testat..
Vad jag kan minnas är det samma delning på rören mot toppen.

Hilfe! Snart vår och den ska inte stå still en minut i onödan!!

Hör med EST här på forumet han har byggt om äldre S3 or han kan kanske bidra med något..

EKAN*

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6

Grattis till en kanonhoj!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...