Hej,
Har tittat en del på Speed Triple årsm 08-10 och har läst en del tester m.m
En del skriver att kvaliteten inte når upp till japanska cyklar. Finns det någon sanning
i detta eller gäller det möjligtvis äldre modeller? Tycker cyklarna känns rätt gedigna
när man känner/klämmer/kollar in detaljer...
Tacksam för respons,
Hej,
Har tittat en del på Speed Triple årsm 08-10 och har läst en del tester m.m
En del skriver att kvaliteten inte når upp till japanska cyklar.
Nu är det dags att besikta triplen, första gången för mig och eftersom jag är allmänt nojig och inte har nån lust att behöva göra om det så har jag några funderingar som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med:
. Jag har Triumphs effektdämpare på så jag gissar att jag måste byta till den kromade original för att klara besiktningen? Säljaren jiddrade nåt om att hojen skulle gå dåligt ett tag och motorlampan kunde lysa när jag bytt dämparen. Varför och är det ett problem vid besiktningen?
. Jag har miniblinkers men intervallet är ok och jag tror avstånd mellan också är ok, inga problem då va?
.
Hur är det med backspeglar i styränden?
Förresten så kan jag passa på att fråga om det är någon som har en 02-04 med belly-pan och skulle ha lust att ta ett foto på hur fästena ser ut och var de sitter. Jag har sökt på nätet men inte hittat någon beskrivning, inte ens med hjälp av triumphs originaldelsnummer. (Det är inte en originalkåpa jag fått tag på så fästena saknas).
Hur har ni, som bytt backspeglar, löst problemet med bromsvätskebehållaren?
Nu är det dags att besikta triplen, första gången för mig och eftersom jag är allmänt nojig och inte har nån lust att behöva göra om det så har jag några funderingar som jag hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig med:
. Jag har Triumphs effektdämpare på så jag gissar att jag måste byta till den kromade original för att klara besiktningen? Säljaren jiddrade nåt om att hojen skulle gå dåligt ett tag och motorlampan kunde lysa när jag bytt dämparen. Varför och är det ett problem vid besiktningen?
Hur är det med backspeglar i styränden?
.
Bar end mirrors och en skruv där gamla backspegeln satt (följer med om du köper trajjas orginal)
Hej,
Har tittat en del på Speed Triple årsm 08-10 och har läst en del tester m.m
En del skriver att kvaliteten inte når upp till japanska cyklar. Finns det någon sanning
i detta eller gäller det möjligtvis äldre modeller? Tycker cyklarna känns rätt gedigna
när man känner/klämmer/kollar in detaljer...
Tacksam för respons,
Åhh, saknar "min" hoj ... ser grym ut!!
kan lämna besked på ett par av dina punkter iaf,
vad gäller effektdämpet har jag aldrig haft några bekymmer med det, den har gått lite sämre, men inga lampor som lyst upp, kan väl säkert hända, men det har ju och göra med att din hoj är mappad att gå med en viss pipa, och byter du då pipan så är det ett annat utblås med allt vad det innebär. För en kort trip till besiktning och sen hem skall inte det vara några problem.
Bellypan, jag brukar använda mig av bikebandit.com, där kan man plocka fram sprängskisser på alla möjliga delar till din hoj, kika här, kanske det är en hjälp på vägen: http://www.bikebandit.com/2002-triumph-speed-triple/o/m17618#sch566992
Gå in under menyn till vänster "Engine & Exhaust" så hittar du Bellypan där. Kanske kan vara något, jag vet inte.
Miniblinker och speglar, låter jag någon annan ge besked på.
Good luck !
Då har man blivit med Trajja till slut.
Inhandlade en jäkligt billig -00 Daytona som jag sedemera beställde lysen och lite smått o gott till så det är väl nu vad man i folkmun kallar SpeedTona. Blev klar med den i helgen så det har ju inte blivit så rackarns mycke åka än men till jobbet idag fick det bli iaf.
Har en fråga dock, har läst hela den här tråden nu och sett att två andra haft samma problem med sina.
Ibland, då jag gasat på lite och sedan släpper av och drar in kopplingen så tvärdör den. Den hoppar igång igen så glatt direkt men det är lite mysko. Inte varje gång heller utan lite intermittent sådär.
Någon som har en susning om vad det kan bero på?
View attachment 357836 View attachment 357837
Tjena!
Har nyss införskaffat en Trajja speed triple -04
Har gått klockrent tills häromdagen när jag skulle starta då tänder den bara och "dör" direkt jag släpper startknappen? Detta är min första trajja så vet inte så mkt än Läste att vatten/kondens vid stiften var vanligt så jag lossade och gjorde rent dem(de var lite geggiga) Man såg att det vart fukt i dem yttre cylindrarna. Satte tillbaka skiten men fortf.. nada!
Någon som har tips/ erfarenhet på vad det kan vara? Ett relä till sprutet? Tacksam för hjälp!
Peace!
Jag har för mig att den slangen ska in i luftburken. Bara ett par cm till vänster på undersidan av där den stora slangen på sidan är ansluten framför el kontakten. In med handen och känn om du känner en ca 1cm "pip" som sticker ut på undersidan.Nåt sånt är jag med inne på eller slangen på bilden som hänger vid ramen. Fått för mig den ska in i luftburken.View attachment 357937
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |