Triumph Speed Triple-tråden.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Köpte mig en speed triple 2008 med Lowboy helsystem i går!
Sjukt kul.
Kört motard innan och det är gött att kunna lägga 20 mil utan att ha babianarsle efteråt!

Nice, ja det är trevliga hojar!
Själv saknar jag enstånkan och är på väg tillbaka :S

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Ni som har sprayat med dip it. Vad tror ni om att spraya fälgar i mattsvart? Vad händer när Bosse bildoktor ska kränga av mitt däck från fälgen, risk att "färgen" (gummit) slits bort? Ska man lägga 900 kr för att spraya fälgarna själv eller ska man lägga dryga 2k för att få de lackerade?

Ok. Jag körde 4-5 lager med 10-15 min mellanrum. Körde 6-7 lager på tanken och den blev sämre än resten så den måste göras om.

Sen vet jag inte om det är enklare att få det bra på plast? Resten av hojen blev iaf riktigt bra.

Men det kommer bli hel-lack framöver, kanske i vinter :)

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Ni som har sprayat med dip it. Vad tror ni om att spraya fälgar i mattsvart? Vad händer när Bosse bildoktor ska kränga av mitt däck från fälgen, risk att "färgen" (gummit) slits bort? Ska man lägga 900 kr för att spraya fälgarna själv eller ska man lägga dryga 2k för att få de lackerade?

Det krävs inte mycket för att det ska släppa. Byta däck håller det garanterat inte för.

Antar att du pratar om bilfälgar för de summorna? Enligt de som säljer ska 3 burkar räcka till 4st fälgar och det blir 600kr. Jag lämnade in en uppsättning 20" på blästring och lack och det fick jag betala 2000kr som du skriver. Det känns ju mer ordentligt. Jag skulle nog resonera som så att om fälgarna är i behov av ny färg så är det lack som gäller. Plastidip kan man köra om man bara vill testa en säsong med en annan färg och sen kunna återgå till original.

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Kåphoj

Du har man blivit med kåphoj :arsele
Inte så snyggt, men rätt skönt.

SAM_1569.jpg

Plasti dip kom till användning med :)

/D

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Hej!

Någon som har en Speed triple 2008-2010 & som funderar på att sälja?
Pm'a gärna i sånna fall! Dock krav att den är i gott skick och gärna med ngt mullrande
slip on! :)

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Depåstöd.... Då svarar jag själv... Biltema! 698:- och har fungerat 100% hittills (3 ggr)!! :yoparty

Last edited:

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Ska byta bromsbelägg på hojen och undrar vilka av dessa två belägg man ska välja.
Inte sagt nu att det blir lelles belägg men i och med att de är två olika, vilka ska man välja i och med att de ser annorlunda ut.
Har en S3, 04

Belägg1.
Belägg2.

mcmike

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2010
Hoj
Ze German
Givetvis.....såg nu i all text att stod "fram" resp "bak".

Jag får lära mig att läsa...

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
tja!

Har hittat en speed triple -05 jag är intresserad av.. dock är det några saker som stör mig. hojjen har "bara" ca 600mil på mätaren, 5ägare sen ny, men varit avställd från 2008 och mao inte blivit besiktigad ännu..

Enligt säljaren så ska den vara i utmärkt skick, och jag tänkte vara och kolla på den i veckan..

Någon som vet om de finns nå konstiga fel på just denna årsmodell som är svåra att upptäcka? att bromsarna är skumma vet jag, men något annat? Nåt ökänt motorproblem, vxl problem? vad som helst..

tack på förhand :)

RuneWebradio

GS i skogen.
Gick med
13 Sep 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Så, efter jag bestämt mig att det är dax att byta hoj säljer jag min traja. Finns under säljes här och på blocket.

Den nya hojen jag tänker köpa är en Yamaha FJR 1300. Det är ju också en sport/touring men denna har 145hk, massa packningsmöjligheter, mycket skönare körställning för mig och bara ca 60kg tyngre.

Jag kommer såklart sakna trajan som jag nu haft i 2 år och kört ca 1100mil. En kul hoj att slänga runt i 120km/h på små 70km/h skogsvägar.

Jo-han

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2012
Hoj
Triumph S3 -11
Hej!

Jag ska lacka om några delar på en Triumph Speed Triple (Diablo Red) som stött emot en pelare i garaget. Enligt två av Triumph-återförsäljarna i Sverige är färgkoden CW. En kod som lackfirman inte har någon som helst användning för.

Någon som lackat en Diablo Red S3 och vet vilken färgkod man bör använda?

Tack!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...