Är ganska säker på att T509 modellen har mindre cylindervolym... 885 cc tror jag.
Jämfört med 955i som har just 955 cc.
Tack för det! Finns det fler stora skillnader/barnsjukdomar mellan dessa två modeller?
Är ganska säker på att T509 modellen har mindre cylindervolym... 885 cc tror jag.
Jämfört med 955i som har just 955 cc.
Om du vet med dig att du inte är en fullständig galenpanna på vägen så tycker jag man likaväl kan gå på större motorn, så är det "gjort" så att säga. Då du redan nu har funderingen så kommer den garanterat bara att växa för dig, det gjorde den för mig och nu inte ens ett år efter jag tog mitt kort har jag bytt från 600cc till 1000cc.Halloj alla Triumph fantaster! Håller på med mc kortet precis och är såklart på jakt efter en vettig hoj.
Efter vissa efterforskningar inom försäkringsdjungeln så har jag kommit fram till att Triumph's märkesförsäkring är the way to go! För mig i alla fall. Förstår att denna tråden mest behandlar frågor om Speed triple, men jag antar att många har kört andra märken också. Så därav min fråga, tror ni det är ett bättre val att gå på Speed'en direkt än att välja den lite billigare, samt billigare att försäkra Street'en?
Har dessutom några hundra mil under bältet med en Yamaha XJ6 som jag tyckte man snabbt tröttnade på, så ren magkänsla säger att Speed'en är ett bättre val. Men är det något jag har missat? För och nackdelar med att välja den större? Ge mig alla era åsikter om ni har några!
..............................................................................................................................Halloj alla Triumph fantaster! Håller på med mc kortet precis och är såklart på jakt efter en vettig hoj.
Efter vissa efterforskningar inom försäkringsdjungeln så har jag kommit fram till att Triumph's märkesförsäkring är the way to go! För mig i alla fall. Förstår att denna tråden mest behandlar frågor om Speed triple, men jag antar att många har kört andra märken också. Så därav min fråga, tror ni det är ett bättre val att gå på Speed'en direkt än att välja den lite billigare, samt billigare att försäkra Street'en?
Har dessutom några hundra mil under bältet med en Yamaha XJ6 som jag tyckte man snabbt tröttnade på, så ren magkänsla säger att Speed'en är ett bättre val. Men är det något jag har missat? För och nackdelar med att välja den större? Ge mig alla era åsikter om ni har några!
Tack för bra info och har själv kollat på den där hojen och visst är det en bit att åka men det börjar nog komma fler hojar här uppe nu när det har börjat bli lite vår här med
dämparlänkage som ska smörjas? Fettar man bara in dom menar duNja, det är inte bara att enkelt fetta in utan det blir lite mer jobb att plocka isär, fetta in och sätta ihop igen... Tre timmars jobb på verkstad. Jag tar lite längre tid på mig eftersom jag gör rent allting också...
Tjena alla hoj åkare!
Nu har man börjat att fundera på att köpa en s3a för runt 30-40k. Men det hade varit bra att få reda på vilken årsmodell man ska satsa på och vilka man ska undvika pga fel m.m
Tacksam för svar
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |