Är ganska säker på att T509 modellen har mindre cylindervolym... 885 cc tror jag.
Jämfört med 955i som har just 955 cc.
Tack för det! Finns det fler stora skillnader/barnsjukdomar mellan dessa två modeller?
Är ganska säker på att T509 modellen har mindre cylindervolym... 885 cc tror jag.
Jämfört med 955i som har just 955 cc.
Om du vet med dig att du inte är en fullständig galenpanna på vägen så tycker jag man likaväl kan gå på större motorn, så är det "gjort" så att säga. Då du redan nu har funderingen så kommer den garanterat bara att växa för dig, det gjorde den för mig och nu inte ens ett år efter jag tog mitt kort har jag bytt från 600cc till 1000cc.Halloj alla Triumph fantaster! Håller på med mc kortet precis och är såklart på jakt efter en vettig hoj.
Efter vissa efterforskningar inom försäkringsdjungeln så har jag kommit fram till att Triumph's märkesförsäkring är the way to go! För mig i alla fall. Förstår att denna tråden mest behandlar frågor om Speed triple, men jag antar att många har kört andra märken också. Så därav min fråga, tror ni det är ett bättre val att gå på Speed'en direkt än att välja den lite billigare, samt billigare att försäkra Street'en?
Har dessutom några hundra mil under bältet med en Yamaha XJ6 som jag tyckte man snabbt tröttnade på, så ren magkänsla säger att Speed'en är ett bättre val. Men är det något jag har missat? För och nackdelar med att välja den större? Ge mig alla era åsikter om ni har några!
..............................................................................................................................Halloj alla Triumph fantaster! Håller på med mc kortet precis och är såklart på jakt efter en vettig hoj.
Efter vissa efterforskningar inom försäkringsdjungeln så har jag kommit fram till att Triumph's märkesförsäkring är the way to go! För mig i alla fall. Förstår att denna tråden mest behandlar frågor om Speed triple, men jag antar att många har kört andra märken också. Så därav min fråga, tror ni det är ett bättre val att gå på Speed'en direkt än att välja den lite billigare, samt billigare att försäkra Street'en?
Har dessutom några hundra mil under bältet med en Yamaha XJ6 som jag tyckte man snabbt tröttnade på, så ren magkänsla säger att Speed'en är ett bättre val. Men är det något jag har missat? För och nackdelar med att välja den större? Ge mig alla era åsikter om ni har några!
Tack för bra info och har själv kollat på den där hojen och visst är det en bit att åka men det börjar nog komma fler hojar här uppe nu när det har börjat bli lite vår här med
dämparlänkage som ska smörjas? Fettar man bara in dom menar duNja, det är inte bara att enkelt fetta in utan det blir lite mer jobb att plocka isär, fetta in och sätta ihop igen... Tre timmars jobb på verkstad. Jag tar lite längre tid på mig eftersom jag gör rent allting också...
Tjena alla hoj åkare!
Nu har man börjat att fundera på att köpa en s3a för runt 30-40k. Men det hade varit bra att få reda på vilken årsmodell man ska satsa på och vilka man ska undvika pga fel m.m
Tacksam för svar
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |