Triumph Speed Triple-tråden.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Servicen på min -05a gick på 4500:- inkl oljebyte. Kändes som ett klart överpris:huvet

Tjena Vart gjorde du din service? ska köra 2000 mil service efter sommaren här :)

Förresten, lite sugen på Zard systemet och en Flyscreen, är tyskland billigast? skicka gärna på mej lite länkar på tysk postorder om ni sitter på några :D
 
Last edited:

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Falun
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Tjena Vart gjorde du din service? ska köra 2000 mil service efter sommaren här :)

Förresten, lite sugen på Zard systemet och en Flyscreen, är tyskland billigast? skicka gärna på mej lite länkar på tysk postorder om ni sitter på några :D

Gjorde min service på Motobikers i Borlänge, inte aktuellt för dej kanske...
Testa å leta på tyska Ebay efter Zardpipan, jag köpte den där för typ 450 euro.
Har en svart flyscreen passande 05-, lätt skrapad, till salu. Duger kanske som den är men skulle bli kanon efter en omlack. Den kan du få billigt, pm isf.
Har även en enkelkuts och en hugger (är den standard?) liggande.
 

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Uppsala Salabackar
Hoj
Honda Africa Twin -93
Servicen på min -05a gick på 4500:- inkl oljebyte. Kändes som ett klart överpris:huvet

Min hamnade där någonstans oxå, vilket verkade vara normalpris när jag gjorde min för ca 1år sedan.. Men då kostade oljan skjortan, det kan man lätt byta själv.
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Nå'n som kan det här med färgkoder? Skulle vilja ha färgkod för "jet black"...

Kikade lite snabbt på nätet efter färgkod till triumphs "jet black" och jag är :confused:

Triumph anger följande: JET BLACK IVC L2344 T3120300-PG (NAME, MANUFACTURER, CODE, TRIUMPH TOUCH UP PAINT PART #). Men L2344 är någon intern färgkod hos tillverkaren IVC.

Nå'n tillverkare (standox) anger följande: code : PG color : JET BLACK-MET. 0 0 270100. Men färgkod "PG" känner jag inte igen formatet på, brukar det inte vara lite siffror?

Förvirrad.

Hilfe bitte?


Dupont ref. J5783
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Min hamnade där någonstans oxå, vilket verkade vara normalpris när jag gjorde min för ca 1år sedan.. Men då kostade oljan skjortan, det kan man lätt byta själv.

Dang, ok, bara att hosta upp :gnissla Å andra sidan är det ju inte så ofta man gör stora servicen!
 

Macfly

AEQUITAS VERITAS
Gick med
27 May 2006
Ort
Isla de muerte
Hoj
Triumph Speed triple -01 Med Daytona rova
Nå'n som kan det här med färgkoder? Skulle vilja ha färgkod för "jet black"...

Kikade lite snabbt på nätet efter färgkod till triumphs "jet black" och jag är :confused:

Triumph anger följande: JET BLACK IVC L2344 T3120300-PG (NAME, MANUFACTURER, CODE, TRIUMPH TOUCH UP PAINT PART #). Men L2344 är någon intern färgkod hos tillverkaren IVC.

Nå'n tillverkare (standox) anger följande: code : PG color : JET BLACK-MET. 0 0 270100. Men färgkod "PG" känner jag inte igen formatet på, brukar det inte vara lite siffror?

Förvirrad.

Hilfe bitte?


Beställde en skvätt Jet Black idag hos den lokale färghandeln, färg koden heter PG, du behöver inte veta nått mer, säg bara att det är till en Triumph
färgen heter Jet black ock koden är PG.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Dupont ref. J5783

Topp, många tack! :tummenupp

Beställde en skvätt Jet Black idag hos den lokale färghandeln, färg koden heter PG, du behöver inte veta nått mer, säg bara att det är till en Triumph
färgen heter Jet black ock koden är PG.

Topp, många tack! :tummenupp

Då tar jag med mig färgkoderna till färghandlar'n så ska det nog lösa sig! En liten belly pan ska lackas... :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu har jag snart fått bort allt krom och AL på motorn. Hälstöden skall guldanodiseras.

Orginal.JPGsnart bara svart.jpg

Före Efter

Suck, har inte fått mitt guld fatbar ännu.
 
Last edited:

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Ni som har R&G krashpuckar, hur långa är de?
Jag undrar nämligen hur de hjälper om man har bytt till bredare styre...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Så här ser det ut när man ser hela hojen. Hälstöden photoshoppade till guld och massa returplast balar bortphotoshoppade.

Snett_framifrån.jpg

Till svinginfästningen tänker jag svarva ett par AL lock med O-ring som jag lackar halvmatt svart.

Jag skulle vilja lacka broms och växelspak men misstänker att det kan se taskigt ut efter en del användande. Anodiseraren jag talat med säger att det det kan bli flammigt om man anoidiserar gjutna AL grejer annars hade jag gjort det.

Fotpinnar kan man köpa både i svart och guld undrar vilket som blir snyggast ?
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Så här ser det ut när man ser hela hojen. Hälstöden photoshoppade till guld och massa returplast balar bortphotoshoppade.

View attachment 191041

Till svinginfästningen tänker jag svarva ett par AL lock med O-ring som jag lackar halvmatt svart.

Jag skulle vilja lacka broms och växelspak men misstänker att det kan se taskigt ut efter en del användande. Anodiseraren jag talat med säger att det det kan bli flammigt om man anoidiserar gjutna AL grejer annars hade jag gjort det.

Fotpinnar kan man köpa både i svart och guld undrar vilket som blir snyggast ?



Är själv sugen på dessa: http://www.alienmoto.se/sv/dept_294.html med omvänd växling! kan det va nått?
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Ni som har R&G krashpuckar, hur långa är de?
Jag undrar nämligen hur de hjälper om man har bytt till bredare styre...

Hur mycket bredare är ditt styre? Går styrstoppen av är det ju bra om dom sitter där i vilket fall.

Så här ser det ut när man ser hela hojen. Hälstöden photoshoppade till guld och massa returplast balar bortphotoshoppade.

View attachment 191041

Till svinginfästningen tänker jag svarva ett par AL lock med O-ring som jag lackar halvmatt svart.

Jag skulle vilja lacka broms och växelspak men misstänker att det kan se taskigt ut efter en del användande. Anodiseraren jag talat med säger att det det kan bli flammigt om man anoidiserar gjutna AL grejer annars hade jag gjort det.

Fotpinnar kan man köpa både i svart och guld undrar vilket som blir snyggast ?


Ser bra ut :tummenupp Men byt backspeglarna :näsblod

Styrändsspeglar funkar bättre är orginal.
 
Last edited:

S3Rider

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Sin city
Hoj
Svart S3 (06)
Service i skåne?

Vart brukar ni göra er service i skåne, gärna runt Malmö/Lund? Lilla tripplen behöver få sin 1års-service så har ni tips på bra ställen så vore det toppen! :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Är det någon som vet ?

Vid A är det bara pluggar/lock eller håller dom fast något ?

Vid B är detta bara en plugg/ett lock ?

Fråga.jpg
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top