Triumph Speed Triple-tråden.

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Yes!

Nu är första hojen köpt, en Speed Triple -95, hur roligt som helst.

Tänkte bara höra vart man kan införskaffa sig delar till en sån.
samt om det finns någon bellypan man kan montera??
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Nu är första hojen köpt, en Speed Triple -95, hur roligt som helst.

Tänkte bara höra vart man kan införskaffa sig delar till en sån.
samt om det finns någon bellypan man kan montera??

Vilken typ av delar gäller det ?

Om du kollar igenom tråden så hittar du en hel del bra länkar. Tråden börjar dock bli lång så det är kanske dax att skapa ett inlägg med bra länkar som vi kan hålla uppdaterad.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Vad kör ni med för lufttryck i däcken?
Jag hade 1.8 fram o 2.0 bak (och det har kännts som för lite), JohansMC rekommenderade då 2.4-2.5 fram o 2.5-2.6 bak. När jag sedan kollar servicemanualen till hojen står det 2.2 fram o 2.9 bak.

Visst, lufttrycket är en del av fjädringssetup:en osv men om ni har några allmänna synpunkter vid normalt "aktiv" körning..
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Vad kör ni med för lufttryck i däcken?
Jag hade 1.8 fram o 2.0 bak (och det har kännts som för lite), JohansMC rekommenderade då 2.4-2.5 fram o 2.5-2.6 bak. När jag sedan kollar servicemanualen till hojen står det 2.2 fram o 2.9 bak.

Visst, lufttrycket är en del av fjädringssetup:en osv men om ni har några allmänna synpunkter vid normalt "aktiv" körning..



Kör med 2.2-2.3 fram och 2.5 bak, funkar bra för sportig körning tycker jag.

Kan passa på att meddela att jag monterade en hugger från www.N-W-S.com
Sitter kanon och skyddar dämpare och dämparlänkage från smuts.
 
Last edited:

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Sådär ja! Det blev ett köp i fredags så nu är jag en av er på riktigt :)
En svart -03:a med 600 mil på mätaren och helt original. Ett bra köp tycker jag hittills efter ca 80 mil. Dock är jag inte så förtjust i insprutningen som är mer än lovligt av/på-ig. Vad finns det att göra åt det?
Var hittar man bästa pris på slip-on mm och vad rekommenderar triple-maffian??
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Sådär ja! Det blev ett köp i fredags så nu är jag en av er på riktigt :)
En svart -03:a med 600 mil på mätaren och helt original. Ett bra köp tycker jag hittills efter ca 80 mil. Dock är jag inte så förtjust i insprutningen som är mer än lovligt av/på-ig. Vad finns det att göra åt det?
Var hittar man bästa pris på slip-on mm och vad rekommenderar triple-maffian??

Av/på-fenomenet löser sig med mappning, om du monterar slip-on så har Triumphverkstaden en mjukvara avsett för detta. Dock är ju Tuneboy att rekommendera.

Jag vet att Motobikers här i Borlänge har en Triumph kolfiber highpipe hängande på väggen som dom säkert gärna blir av med, det låter faktiskt jäkligt gött.
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Min hoj välte idag!

Äntligen fått mina riktiga MC kläder & tänkte ta en tur men det sket sig! Tack och lov för krasch puckar, klarade tank osv. Men kopplingshandtag gick av, repor på motorkåpa, och det jobbigaste av allt. Fotpinnen för växelföraren gick av, så det var bara att ställa in hojen i garaget igen.

Det är ingen som har en sån här liggandes för snabb transport? Orkar inte vänta mer nu efter massa annan skit som redan tagit tid.
Fan.JPG

Heter det Fotpinnen till växelföraren?

Åkte och köpte en tröstpizza, Pizza bagaren berätta om än ännu värre grej som hända honom. Tänk er samma situation fast hjälmen stod på marken brevid och gjorde en go buckla i tanken. :tummenner
 

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Ort
staffanstorp
Hoj
Stor moppe
Äntligen fått mina riktiga MC kläder & tänkte ta en tur men det sket sig! Tack och lov för krasch puckar, klarade tank osv. Men kopplingshandtag gick av, repor på motorkåpa, och det jobbigaste av allt. Fotpinnen för växelföraren gick av, så det var bara att ställa in hojen i garaget igen.

Det är ingen som har en sån här liggandes för snabb transport? Orkar inte vänta mer nu efter massa annan skit som redan tagit tid.
View attachment 192122

Heter det Fotpinnen till växelföraren?

Åkte och köpte en tröstpizza, Pizza bagaren berätta om än ännu värre grej som hända honom. Tänk er samma situation fast hjälmen stod på marken brevid och gjorde en go buckla i tanken. :tummenner

en mc-skrot kan bli din "räddaren i nöden"



lycka till
 

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Stockholm/Färingsö
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Äntligen fått mina riktiga MC kläder & tänkte ta en tur men det sket sig! Tack och lov för krasch puckar, klarade tank osv. Men kopplingshandtag gick av, repor på motorkåpa, och det jobbigaste av allt. Fotpinnen för växelföraren gick av, så det var bara att ställa in hojen i garaget igen.

Det är ingen som har en sån här liggandes för snabb transport? Orkar inte vänta mer nu efter massa annan skit som redan tagit tid.
View attachment 192122

Heter det Fotpinnen till växelföraren?

Här kanske,brukar gå ganska snabbt från GB om man tar det airmail !:tummenupp

http://cgi.ebay.co.uk/TRIUMPH-1050-...hZ016QQcategoryZ10486QQtcZphotoQQcmdZViewItem
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Äntligen fått mina riktiga MC kläder & tänkte ta en tur men det sket sig! Tack och lov för krasch puckar, klarade tank osv. Men kopplingshandtag gick av, repor på motorkåpa, och det jobbigaste av allt. Fotpinnen för växelföraren gick av, så det var bara att ställa in hojen i garaget igen.

Det är ingen som har en sån här liggandes för snabb transport? Orkar inte vänta mer nu efter massa annan skit som redan tagit tid.
View attachment 192122

Heter det Fotpinnen till växelföraren?

Åkte och köpte en tröstpizza, Pizza bagaren berätta om än ännu värre grej som hända honom. Tänk er samma situation fast hjälmen stod på marken brevid och gjorde en go buckla i tanken. :tummenner

Inte så rasande dyrt att köpa nytt i Triumph shopen.
Fotpinsfäste T2080878 720:- (Höger sida)
Bromsgrepp T2025401 580:-

Borde vara ungefär samma för dig.

Sådär ja! Det blev ett köp i fredags så nu är jag en av er på riktigt :)
En svart -03:a med 600 mil på mätaren och helt original. Ett bra köp tycker jag hittills efter ca 80 mil. Dock är jag inte så förtjust i insprutningen som är mer än lovligt av/på-ig. Vad finns det att göra åt det?
Var hittar man bästa pris på slip-on mm och vad rekommenderar triple-maffian??

Lite öppnare slipon + mappning fixar biffen.

Arrow helsystem + mappning och min -06 blev som en dröm.:tummenupp

Sådär ja! Det blev ett köp i fredags så nu är jag en av er på riktigt :)
En svart -03:a med 600 mil på mätaren och helt original. Ett bra köp tycker jag hittills efter ca 80 mil. Dock är jag inte så förtjust i insprutningen som är mer än lovligt av/på-ig. Vad finns det att göra åt det?
Var hittar man bästa pris på slip-on mm och vad rekommenderar triple-maffian??

Vänta nu -03 och 600 mil, är det en utställningshoj ? :D Min -06 har gått 660 mil sen 12/10-06 !:tummenupp

Faen, grattis din hoj är ju knappt inkörd. :)

Höll på att glömma,

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=145254

Min burktråd
 
Last edited:

tele

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Gubböle, Umeå
Hoj
Honda SuperMagna -87
så...äntligen fått ut hojen...

fixat 73mil nu, 80-milaservicepå fredag...

Original.jpg


Original.JPG


Original.JPG

Behöver jag säga att det inte är jag på hojen? Besök från Tokholm juh...
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Fan va trist! Vad hände? Tabbade du dig eller blev den påkörd?
Lycka till i fotpinnsletandet!

Jag tabba mej ställde den inte riktigt på stödet. Nu kommer det dröja ännu ett tag tills jag kan ta en sväng med er. Men nu är kläderna här iallafall och så har jag även fått styrdämparen. Tack för lycko önskandet så ses vi snart! :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag tabba mej ställde den inte riktigt på stödet. Nu kommer det dröja ännu ett tag tills jag kan ta en sväng med er. Men nu är kläderna här iallafall och så har jag även fått styrdämparen. Tack för lycko önskandet så ses vi snart! :tummenupp

Utförslut utan växel i ? :huvet

Sånt som händer. Beställer du från Triumph tar det bara ett par dar.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top