Triumph Speed Triple-tråden.

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Utförslut utan växel i ? :huvet

Sånt som händer. Beställer du från Triumph tar det bara ett par dar.

Näpp det var på plan mark, hade inte fällt ut stödet hela vägen :huvet
Beställde nytt idag kommer redan nästa vecka :tummenupp . Så till helgen blir det nada motorcykel åkande igen, fast det gör inte så mycket jag jobbar ju ändå.

Man lär så länge man lever :rolleyes:
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Nu blire trajja åka av

Tjenixen.. Tänkte bara tala om att jag efter ett jäkla funderande o provkörande slagit till o köpt en fabriksny speed triple 06-a...
Men innan ja hämtar den så ska arrow helsystemet på ( en pipa).
Valde mellan nån sporthoj o den men ja tycker om o gasa alldeles för mycket för en sporthoj kom ja fram till.
Nån som vet vad en styrdämpare kostar till den?

MVH / Leon
 

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Tjenixen.. Tänkte bara tala om att jag efter ett jäkla funderande o provkörande slagit till o köpt en fabriksny speed triple 06-a...
Men innan ja hämtar den så ska arrow helsystemet på ( en pipa).
Valde mellan nån sporthoj o den men ja tycker om o gasa alldeles för mycket för en sporthoj kom ja fram till.
Nån som vet vad en styrdämpare kostar till den?

MVH / Leon

Jag köpte en Matris M4R dämpare hos http://www.performancemotorcycleparts.com gick på cirkus 4900:-.

Och bra val av hoj :tummenupp
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tjenixen.. Tänkte bara tala om att jag efter ett jäkla funderande o provkörande slagit till o köpt en fabriksny speed triple 06-a...
Men innan ja hämtar den så ska arrow helsystemet på ( en pipa).
Valde mellan nån sporthoj o den men ja tycker om o gasa alldeles för mycket för en sporthoj kom ja fram till.
Nån som vet vad en styrdämpare kostar till den?

MVH / Leon

Arrow-Triumph helsystemet rockar. Du kommer inte att ångra dig.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Jag köpte en Matris M4R dämpare hos http://www.performancemotorcycleparts.com gick på cirkus 4900:-.

Och bra val av hoj :tummenupp

Tack :) Har du upplevt att man behöver styrdämp?
Jag kommer slanga MASSOR på hojen o har tidigar vart med om fet vobbel vid nersättning av framhjulet på Duken vilket INTE är roligt.. Vad gjorde att du valde M4r o inte M3 som va billigare?

Arrow-Triumph helsystemet rockar. Du kommer inte att ångra dig.[/QUOTE

Nää ja prov körde en med arrow systemet o en med vanlig orginal, som två skilda hojar va de!:D
Har du lämnat bort detaljer för anodisering eller vad det heter? O vad gör dom då??
 
Last edited:

Rick

The silver bullet since 1978
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Sävedalen
Hoj
KTM 690 Enduro R -13
Tack :) Har du upplevt att man behöver styrdämp?
Jag kommer slanga MASSOR på hojen o har tidigar vart med om fet vobbel vid nersättning av framhjulet på Duken vilket INTE är roligt..
Vad gjorde att du valde M4r o inte M3 som va billigare?

Nja när man drar på eller släpper ner efter lite bakhjul så kan det ju vobbla någon gång,
men ändå en extra säkerhets grej för stenar och gropar längst med vägarna.
Jag beställde M3 först men det blev lite problem hos leverantören så jag fick ett bra erbjudande på en M4R.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Arrow-Triumph helsystemet rockar. Du kommer inte att ångra dig.[/QUOTE

Nää ja prov körde en med arrow systemet o en med vanlig orginal, som två skilda hojar va de!:D
Har du lämnat bort detaljer för anodisering eller vad det heter? O vad gör dom då??

Ja och nej, Jag lämnade bort hälskydd och värmeskydd för guldanodisering på min förra tripple.

Anodisering (kolla dina gaffelben, "guldanodiserade"). På den jag har nu har jag köpt svartanodiserade Alu skruvar till motorn och guldanodiserade kylarvingar. Jag skall guldanodisera hajfena och hälskydd.

Sen har jag blästrat och lackat en hel del. Nu sitter jag och väntar på att mina nysvarvade och nylackade svingaxellock skall torka så jag kan åka hem.


Kombinationen Turtle roststopp + AutoK lack funkar kanon. Finns på OK. Jag har till och med lackat båtdrev med detta inga probs efter 10 år i sjön.

Svingaxellock.jpg

Jag väntar på mer anoidiserade skruvar och crashpuckar.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Varma tassar

Har monterat på ett fatbar-styre på min S3 och eftersom jag har ett paket med handtagsvärmare liggande så funderar jag på att slänga på dessa nu när handtagen ändå är av. Frågan är om någon kan tipsa om ett bra ställa att tjuva ström från. Vill ha det så att de bara fungerar när tändningen är på för att minimera risken för smygströmmar.
Har inte kikat själv än, hoppas att någon bättre vetande har ett tips innan jag slutat jobbet ikväll. :gnissla :)
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Då är det snart dags för 800milaservice. Nån som har några speciella tips som man ska be om när den ändå är inne?
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Ritningarna på mina svingarmslock försvann vid SH-crashen.

Här är dom om någon är intresserad.

SWA_Left.jpg SWA_Right.jpg
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Då är det snart dags för 800milaservice. Nån som har några speciella tips som man ska be om när den ändå är inne?

Konstigt i mitt "Service passport" står det,

800km/1månad

10000km/1 år

20000km/2år

osv.

är det 80 mila du menar ?
 

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
Jag kan inte fatta vad jag har gjort fel... :confused:

Jag skruva isär min hoj för ett par veckor sen för å rensa bort rester av ett stift i topplocket, nu har jag fått alla delar på plats å vart så noggrann som jag kan vid monteringen.
Men den startar inte... Startmotorn bara tuggar utan ett enda host. varför? måste man nolla styrdonet på något sätt när man har haft isär alla kontakter till motorn?

Eller är det bara att kasta in handduken å åka till närmsta triumphmek för att skamset inse att man inte förstår sej på förbränningsmotorer...
 

mba

white lightning
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
speed triple -06
hade inte trott att det här skulle bli mitt första inlägg på sh...

i söndagsmorse, precis en månad sedan jag köpte min vita S3 -06/300mil, när jag skulle hämta hojen för en tur så stod den inte där längre... inte ett spår. Med hängande läpp ringde jag till polisen och försäkringsbolaget. två timmar senare ringer en person "Einar" och säger att han ser min hoj vid gullmarsplan! Det är några skitungar/knarkare som har tagit den. Jag ringer polisen för att de snabbt skall kunna ta en bil och beslagta skönheten. Vad säger de?.... "Vi åker inte ut på sånt". Du får åka dit och när du står vid hojen ringer du igen!!!:mad:

Hursom tog mig mot gullmarsplan på något bättre humör men på vägen dit ringer Einar och säger att de stuckit från platsen. Han & Hans fru försökte stoppa dem men det gick inte.

Ringer till Polisen igen och säger att de nu åker på min hoj! Själv sätter jag mig på span iaf, i förhoppning att de skall komma tillbaka.

Efter en timme vänder jag hemmåt. Då ringer polisen och säger att de tagit ligisten! Jag sticker ut till midsommarkransen och letar upp cilivpolisen som tagit honom. Jag ser att hojen står där men den ser inte riktigt ut som den ska..... Cilvilpolisen har sett honom sitta still på hojen och prata i mobilen så de ser ju sin chans att ta honom, vilket annars som ni förstår rätt så svårt. Tyvärr vill killen inte bli haffad så han försöker trycka sig mellan polisbilen och en parkerad bil och slår runt....

Hojen gick inte att köra så det var bara att ringa bärgaren. Så nu har man en totalkvaddad hoj på verkstan. Min enda förhoppning nu är att de skall klassa det som en totalskada så att jag kan köpa en ny och gå vidare. Jag vill inte vänta på att den skall bli reparerad i två månader.....

Fan att man inte skall få ha sina grejer i FRED!:mad: :mad: :mad:
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
i söndagsmorse, ..........Fan att man inte skall få ha sina grejer i FRED!:mad: :mad: :mad:

Lider med dig. Tänk om dom åkt medan den var hel. Men-Men det var väl viktigare att någon samhällsfarlig löneslav som råkat felparkera på någon tom infartsparkering kunde bötfällas.

Jag har råkat ut för liknande.

Inbrott i bilar på en parkering-

Ring-Ring....
Polisen.
Jo det är några "eh" människor (?) som slår sönder bilar och själ grejer här.
Polisen- Vad skall vi göra åt det ?
Ni kunde ju komma hit och stoppa dom typ, dom verkar inte ha bråttom direkt.
Polisen Vi har ingen att skicka.


Bil som krashat in i bergvägg utanför huset.
Jag går fram och kollar om någon skadat sig.
En skitfull person raglar iväg. Jag är klädd i pyjamas och flipp-flopps och har svårt att följa honom genom skogen.
Tillbaka i huset ringer jag polisen och dom säger att det kanske kommer en bil. Jag går ut till den pajade bilen då har det stannat en annan bil och en lindrigt nykter person håller på och bryter stereon. Jag påtalar att jag ringt polisen. Får kommentaren Jag kan bryta i lugn och ro dom kommer inte förrän i morgon tidigast. Jag går in och hämtar en yxa för att skrämma honom och hans polare i bilen men stoppas av min dåvarande fru. Polisen kommer en timme senare och förklarar att dom vet vilka det är men om dom hämtar in dom så händer det inget i alla fall.


Inbrott i mitt hus-
Ringer Polisen och dom kommer verkligen :va
Skriver upp lite ock frågar om jag vet hur dom kom in men det vet jag inte då.
När vi har städat upp och skall lägga oss så upptäcker jag att tjuven brutit sig in genom ett källarfönster och lämnat kvar en skruvmejsel (Bacho modell fet). Jag tar skruvmejseln och åker till polisstationen och säger att jag nu vet hur dom tog sig in. Polisens kommentar - Suck ärendet är arkiverat. Well jag har forfarande skruvmejseln kvar, rätt användbar.


Hoppas det fixar sig snabbt, håller tummarna.


Och du var lugn och andas genom näsan, den skadan kommer säkert att rapporteras som MC-döden i media och av vissa politiker.:huvet
 
Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
Fan att man inte skall få ha sina grejer i FRED!:mad: :mad: :mad:[/QUOTE]

Fan vad tråkigt:mad:
Bara för o veta hur man ska låsa sin bättre.. Hur va din låst??
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Satan, mitt "guld" fatbar och tillhörande risers som skulle anlänt 23/4 skall nu tydligen anlända till Triumph UK 18/5 :huvet . Skulle nog köpt någon annanstans men nu när man väntat så får man bita i det sura äpplet och vänta lite till.

Det går ju faktisk att köra utan. :tummenupp


Darniel -> Går pumpen ? är det gnista ? -Kan ju va någon kontakt du glömt eller som inte är ordentlig kontakt i.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Shit MBA, så jävla trist. Jag tror att försäkringsbolaget kommer titta på hur du låst hojjen, och utgå från det när dom gör skadebedömningen! berätta gärna hur går, kan vara bra att veta om samma sak skulle hända en själv!

Där jag parkerar stod förut en gammal fin BMW båge med sidopackväskor i läder. En natt när jag kommer hem från krogen ser jag en snubbe stå och pissa på en av väskorna, även om det inte var min hojj blev jag så jävla förbannad. Jag går sakta mot honom som om jag skulle passera honom, och precis när jag är i armlängds avstånd från honom tar jag tag i honom och kastar iväg honom, varpå han flyr. Den där snubben hade fått bra med stryk om det vore min båge han pissade på det kan jag lova. Så jag förstår din ilska när din blev snodd! :huvet
 
Last edited:

darniel

fader
Gick med
24 Mar 2006
Ort
uPort
Hoj
speed trippel
Går pumpen ? är det gnista ? -Kan ju va någon kontakt du glömt eller som inte är ordentlig kontakt i.

Pumpen bygger upp tryck med en gång när man vrider på tändning. har inte kollat trycket med klocka, funderar på att skruva loss spridarna ikväll för att se om det kommer bränsle...

Jag dubbelkollade alla kontakter igår, blev lite glad först när jag insåg att jag kanske blandat ihop termostat-kontakten och vevaxelsgivar-kontakten, bytte plats på dessa men glädjen var kortvarig...

har nån något tips på hur man kollar att det blir gnista?

Fan att man inte skall få ha sina grejer i FRED!:mad: :mad: :mad:

ibland önskar man att man bodde i något annat land där man verkligen fick ett straff om man snodde någon annans grejer!
hoppas att du får tillbaka din hoj snabbt å utan skavanker!
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
:rock plockade ut en matt svart 2007:a i måndags. Fy fan vilken härligt hoj!!!

Passade på att klämma dit arrowssystemet medans jag ändå var i farten...låter kanoners...men inte fan är det speciellt högljutt inte??!! Känns nästan som att det skulle kunna slinka igenom framtida besiktningar. Eller vad säger ni??
Jag fis kör ju iofs fortfarande iom inkörning etc...
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
:rock plockade ut en matt svart 2007:a i måndags. Fy fan vilken härligt hoj!!!

Passade på att klämma dit arrowssystemet medans jag ändå var i farten...låter kanoners...men inte fan är det speciellt högljutt inte??!! Känns nästan som att det skulle kunna slinka igenom framtida besiktningar. Eller vad säger ni??
Jag fis kör ju iofs fortfarande iom inkörning etc...

shit mattsvart, coolt!!:yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top