Lider med dig. Tänk om dom åkt medan den var hel. Men-Men det var väl viktigare att någon samhällsfarlig löneslav som råkat felparkera på någon tom infartsparkering kunde bötfällas.
Jag har råkat ut för liknande.
Inbrott i bilar på en parkering-
Ring-Ring....
Polisen.
Jo det är några "eh" människor (?) som slår sönder bilar och själ grejer här.
Polisen- Vad skall vi göra åt det ?
Ni kunde ju komma hit och stoppa dom typ, dom verkar inte ha bråttom direkt.
Polisen Vi har ingen att skicka.
Bil som krashat in i bergvägg utanför huset.
Jag går fram och kollar om någon skadat sig.
En skitfull person raglar iväg. Jag är klädd i pyjamas och flipp-flopps och har svårt att följa honom genom skogen.
Tillbaka i huset ringer jag polisen och dom säger att det kanske kommer en bil. Jag går ut till den pajade bilen då har det stannat en annan bil och en lindrigt nykter person håller på och bryter stereon. Jag påtalar att jag ringt polisen. Får kommentaren Jag kan bryta i lugn och ro dom kommer inte förrän i morgon tidigast. Jag går in och hämtar en yxa för att skrämma honom och hans polare i bilen men stoppas av min dåvarande fru. Polisen kommer en timme senare och förklarar att dom vet vilka det är men om dom hämtar in dom så händer det inget i alla fall.
Inbrott i mitt hus-
Ringer Polisen och dom kommer verkligen
Skriver upp lite ock frågar om jag vet hur dom kom in men det vet jag inte då.
När vi har städat upp och skall lägga oss så upptäcker jag att tjuven brutit sig in genom ett källarfönster och lämnat kvar en skruvmejsel (Bacho modell fet). Jag tar skruvmejseln och åker till polisstationen och säger att jag nu vet hur dom tog sig in. Polisens kommentar - Suck ärendet är arkiverat. Well jag har forfarande skruvmejseln kvar, rätt användbar.
Hoppas det fixar sig snabbt, håller tummarna.
Och du var lugn och andas genom näsan, den skadan kommer säkert att rapporteras som MC-döden i media och av vissa politiker.