Låst med tändingslås och ett ABUS quick granit (bygellås som går runt hela skivan)i bromsskivan fram. Försäkringensbolaget var faktiskt trevliga...Shit MBA, så jävla trist. Jag tror att försäkringsbolaget kommer titta på hur du låst hojjen, och utgå från det när dom gör skadebedömningen! berätta gärna hur går, kan vara bra att veta om samma sak skulle hända en själv!
Är nog inte många som hunnit testa det än eftersom det verkar som att Michelin har svårt att leverera. Bridgestone har ett liknande med dual compound och det vann ett tyskt däckstest nyligen! BT021 heter det!2936237Är det någon som testat Michelin Pilot Road2 däcket? Det skall visst ha en blandning av ett hårdare gummi i mitten och mjukare på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot road2.
Någon som har testat?
http://two-wheels.michelin.com/2w/f...codePage=2092004104045_13032007105938&lang=EN
Är det någon som testat Michelin Pilot Power 2ct däcket på sin S3:a? Det skall visst ha en blandning av två gummin med mjukare gummi på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot power ct2.
Någon som har testat?
Hej alla Trippel ägare.
Fick chansen att provköra en Speed Trippel idag, och det gav rejält med mersmak. Kunde ha kört på hela dagen om jag fick, men det blev bara en liten runda runt kvarteret till mc butiken.
Är det någon som har kört längre sträckor med en Trippel? Har lust att bege mig ut på lite längre resor runtom i skandinavien. Har en Honda CBR 600 just nu, men den tror jag kan bli lite jobbig att köra längre streckor med. Ser att det finns att köpa vind avvisare att montera frampå. Är de effektiva? Kände att det kan bli lite tufft att köra över 100km/h i längre sträckor.
Annars som sagt en underbar maskin med ett härligt utseende och ett härligt ljud. Min egen Honda kändes ganska slö när jag körde hem igen.
Vill ha!
//Micke
Nice. Det låter som en win-win situation med ct:2 jmf med gamla pilot power. Ett sånt får det bli!på vägen kändes ingen större skillnad men ct2 på bana är stor skillnad testade även road ( gamla modellen ) på bana och den var lite läskig.
Jag hade tur och kunna testa 3 dagar i rad på bana förra året. Hade vanlig power en dag och den tog slut, skulle svåla om men fick fel leverans och la på en road och tredje dagen svålade jag om till min ct2:a och den var klart bäst.
ct:2 kanske håller lite mer mil än den gamla power. jag rullar ca 7-800 mil på mitt senaste ct2. Kompisens road håller visst i evighet .
Hade´
Är det någon som testat Michelin Pilot Power 2ct däcket på sin S3:a? Det skall visst ha en blandning av två gummin med mjukare gummi på sidorna för mer grepp. Verkstaden skall slänga på ett nytt bakdäck och undrar om jag vill ha ett pilot power eller det nya pilot power ct2.
Någon som har testat?
Hej,
När hojen ändå är inne på reparation så funderar jag på att byta ut de orginal dämparna som sitter på speed triplen (2006) mot ev. triumphs utbytesdämpare som ser precis likadana men skall enligt uppgift vara öppnare och låta bättre samt göra motorn lite trevligare. Kostnad runt 5000 spänn. Är det någon som har testat eller har ett par av dessa?
Tackar för infon.
Jaha då var det nästa bekymmer då! En olycka kommer sällan ensam sägs det.. men va fan nu får det va bra!
En liten spik och så vips kostar det mej minst 2000:- för ett nytt däck.
View attachment 193469
Jaha då var det nästa bekymmer då! En olycka kommer sällan ensam sägs det.. men va fan nu får det va bra!
En liten spik och så vips kostar det mej minst 2000:- för ett nytt däck.
View attachment 193469
Skulle iallafall vilja ha tips på snygg undertail till Speed Triple -02. Gärna med nytt lyse och allt.
har oxo en punktering nu, o inte nog med att det kostar, så är man förvisad till andra transportmedel innan det nya gummit anlänt....
min spik sitter så fint, rakt på, rakt in, som om någon varit där o hamrat dit den....
Tjena killar, antar att det redan finns någon som funderat över samma sak redan här i tråden men den är såååå lång numera.
Skulle iallafall vilja ha tips på snygg undertail till Speed Triple -02. Gärna med nytt lyse och allt. Har sett en undertail i kolfiber som var riktigt snygg men som kostade flis. Jag tar hellre en vanlig plast-variant.
Tacksam för tips!
Puss på er
Är det bakhjulet så är det ju en perfekt anledning till att bränna lite gummi. Laga och burna ! Lägg sen upp bilderna här.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|