90 mil avverkade på en -05:a!
följande data vid blandad körning, dvs. gasa på ordentligt och aktiv körning med mycket växlande och gasande. 0.48l/mil igenomsnitt. Körde ungefär 20 mil på en fulltank. Svenska normalstora vägar med lite samhällen emellanåt. (avslutade 257:an när jag nådde hem till stockholm
Överlag kan jag tycka att moppen är extremt pigg, 120 vid 5000varv på 6:an, när man sedan vrider om utan att växla ner skjuter det på bra efter 6000varv. Och naturligtvis mer när man växlar ner. Jag var och petade och försökte få in en 7:e växel flera gånger, klart irriterande. Körställningen kunde naturligtvis vara bättre, kan bara tacka för att jag inte är mer än 171cm typ. En längre person hade fått svårt att krypa ihop, eller hur uppfattar ni det, ni som är långa? Jag ska ändå montera racepinnar för att komma högre upp och längre bak.
Vande mej gandska fort vid att det blåser styv kuling över 120 (har flyscreen), trycker man ner skallen ordentligt över 190 så blir det faktiskt ganska tyst i hjälmen! Anar att turbolensen är uträknad med flyscreenen och inte bara en cool detalj.
Dax att torka flugor och skalbaggar från pajjen... vicket jävla skitjobb...
följande data vid blandad körning, dvs. gasa på ordentligt och aktiv körning med mycket växlande och gasande. 0.48l/mil igenomsnitt. Körde ungefär 20 mil på en fulltank. Svenska normalstora vägar med lite samhällen emellanåt. (avslutade 257:an när jag nådde hem till stockholm
Överlag kan jag tycka att moppen är extremt pigg, 120 vid 5000varv på 6:an, när man sedan vrider om utan att växla ner skjuter det på bra efter 6000varv. Och naturligtvis mer när man växlar ner. Jag var och petade och försökte få in en 7:e växel flera gånger, klart irriterande. Körställningen kunde naturligtvis vara bättre, kan bara tacka för att jag inte är mer än 171cm typ. En längre person hade fått svårt att krypa ihop, eller hur uppfattar ni det, ni som är långa? Jag ska ändå montera racepinnar för att komma högre upp och längre bak.
Vande mej gandska fort vid att det blåser styv kuling över 120 (har flyscreen), trycker man ner skallen ordentligt över 190 så blir det faktiskt ganska tyst i hjälmen! Anar att turbolensen är uträknad med flyscreenen och inte bara en cool detalj.
Dax att torka flugor och skalbaggar från pajjen... vicket jävla skitjobb...
Last edited: