Triumph Speed Triple-tråden.

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Har ofta undrat om inte Arrow lägger max vridet högre upp en de påstådda 5100 varven...tycker det verkar så.

De tycker ja me.. känns som det finns mest pulver efter 7000
Vid 5000 tusen händer det inte mycket om man vill slanga..

Undra om den jävla holländaren lurat mej på Md kittet!?

Det va över två veckor sen han skickade det påstår dom o colli nret stämmer inte:va

Samma med dom i tyskland som skulle skicka bromsvätske behållaren..:mad:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jag var i Lunda och där hade dom en bänk så man blev ju tvungen att testa.

View attachment 196447

138,7Hp@9454rpm på motorn
126,6HP@9306rpm på slangen

Men kolla moment kurvan 100+ från 2500 -> varvstop med 113Nm som topp.

Faen den har en ångmaskin eller elmotor vad gäller vrid :tummenupp

Kunde få lite mer soppa mellan 4000->7000 så skulle momentkurvan antagligen bli ännu bättre.:D

Denna från stf-paps indikerar ju helt klart att vridet är som bäst runt 7500...och som sämst vid 5500...eller läser jag heltokigt nu?? Verkar vara bra vrid vid 3500 oxå....å där går det ju att wheela..har jag hört

HIPS

Oooops!
Gick med
12 Jul 2004
Hoj
Speed Triple-05
Det verkar som flera av er kör med Arrow. Själv har jag original (ligger i kartong) och just nu Triumphs effektdämpare. Har ingen aning om vad det gör för skillnad i effekt mot original (givetvis ommappad) eller skillnaden mot Arrow. Nån som vet? :va

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Triplen har ju samma motor som tigern... i katalogen över Triplen finns det en täckkåpa i kolfiber till främre drevet, tror ni den passar till Tigern... på MC-varuhuset visste dom inte... lite trötta! Ser ut att vara samma utifrån sett i alla fall... ingen lust att kasta bort 1400 i onödan?

Skulle även vilja ha en kolfiber bakstänka (rear hugger) Någon som vet om det finns att få tag på, fnns ej orginal till tigern...

Sorry att jag gjorde ett intrång i Triple tråden...:felämne

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Denna från stf-paps indikerar ju helt klart att vridet är som bäst runt 7500...och som sämst vid 5500...eller läser jag heltokigt nu?? Verkar vara bra vrid vid 3500 oxå....å där går det ju att wheela..har jag hört

Det som verkar hända med Arrow systemet och Triumphs mappning tilldet är att man får cirka 8-9 hk mer på topp och momentkurvan blir ungefär som en ångmaskin eller elmotor (och det är bra) att man sen får ca 10 % mer vrid dessutom gör inte saken sämre. Jag skulle gissa att om jag skaffade en Tuneboy och fixade lite mer bränsle där det fattas lite så kan ($/Spekulation on) moment "dippen" kanske vändas uppåt istället. antingen blir momentkurvan då helt plan ellr möjligen högst vid 5000-5500 vilket skulle stämma ganska bra med vad Triumph specar. ($/Spekulation OFF)

Kommentaren jag fick av den som gjorde bänkningen var " Jag har hittills aldrig sett en så bra momentkurva annat än på turbohojar":tummenupp

Jag grunnar faktiskt på att inhandla en Tuneboy och en bredbands Lambda som julklapp till mig själv.:D

Ni har väl kollat in

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146187

Verkar riktigt kul.

Last edited:

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
Det som verkar hända med Arrow systemet och Triumphs mappning tilldet är att man får cirka 8-9 hk mer på topp och momentkurvan blir ungefär som en ångmaskin eller elmotor (och det är bra) att man sen får ca 10 % mer vrid dessutom gör inte saken sämre. Jag skulle gissa att om jag skaffade en Tuneboy och fixade lite mer bränsle där det fattas lite så kan ($/Spekulation on) moment "dippen" kanske vändas uppåt istället. antingen blir momentkurvan då helt plan ellr möjligen högst vid 5000-5500 vilket skulle stämma ganska bra med vad Triumph specar. ($/Spekulation OFF)

Kommentaren jag fick av den som gjorde bänkningen var " Jag har hittills aldrig sett en så bra momentkurva annat än på turbohojar":tummenupp

Jag grunnar faktiskt på att inhandla en Tuneboy och en bredbands Lambda som julklapp till mig själv.:D

Ni har väl kollat in

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146187

Verkar riktigt kul.

Coolt!
Jag är med på en groupbuy på tuneboy just nu. Den lär landa här hemma i slutet av juli. Verkar vara ett grymt bra vertyg för tuning.
Kommer bänka hojen i nuvarande sättning innan jag ändrar mappen...det är ju kul att se var man kommer ifrån.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Det verkar som flera av er kör med Arrow. Själv har jag original (ligger i kartong) och just nu Triumphs effektdämpare. Har ingen aning om vad det gör för skillnad i effekt mot original (givetvis ommappad) eller skillnaden mot Arrow. Nån som vet? :va

Innan jag köpte mitt arrow så kollade jag runt rätt mycket och hittade bland annat en sida dä man sammanställt alla burkar till speed triple och vilket resultat som specades. Jag hittar inte länken nu men om jag inte kommerihåg fel så var Triumphs effektsystem ganska bra, 6hk på topp tror jag det stod..

Coolt!
Jag är med på en groupbuy på tuneboy just nu. Den lär landa här hemma i slutet av juli. Verkar vara ett grymt bra vertyg för tuning.
Kommer bänka hojen i nuvarande sättning innan jag ändrar mappen...det är ju kul att se var man kommer ifrån.

Nu blev jag avis !:tungan

kolla tråden Lek&Stunt i Västerort det brukar stå där om det kommer någon med en bromsbänk. Det är 3 i ett. Kul med stunt/ spännande med bänkning/ Och ibland kommer det trevliga poliser.:yoparty

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Triplen har ju samma motor som tigern... i katalogen över Triplen finns det en täckkåpa i kolfiber till främre drevet, tror ni den passar till Tigern... på MC-varuhuset visste dom inte... lite trötta! Ser ut att vara samma utifrån sett i alla fall... ingen lust att kasta bort 1400 i onödan?

Skulle även vilja ha en kolfiber bakstänka (rear hugger) Någon som vet om det finns att få tag på, fnns ej orginal till tigern...

Sorry att jag gjorde ett intrång i Triple tråden...:felämne

Du har ju en stor-Triple också, välkommen. Lite dåligt av MC-Varuhuset dom kunde ju bara kollat real-life dom har väl både Tiger och Triple i butiken. Du kan ju fråga på verkstan istället , trevliga och duktiga killar som svarat mig på frågor jag haft och tagit hem delar åt mig också.

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
Innan jag köpte mitt arrow så kollade jag runt rätt mycket och hittade bland annat en sida dä man sammanställt alla burkar till speed triple och vilket resultat som specades. Jag hittar inte länken nu men om jag inte kommerihåg fel så var Triumphs effektsystem ganska bra, 6hk på topp tror jag det stod..

Nu blev jag avis !:tungan

kolla tråden Lek&Stunt i Västerort det brukar stå där om det kommer någon med en bromsbänk. Det är 3 i ett. Kul med stunt/ spännande med bänkning/ Och ibland kommer det trevliga poliser.:yoparty

Skaffa en tunekey så är du välkommen att låna kabeln. Måste skaka fram någon gammal dammig pc lappis...har bara mac.
Jag brukar bänka hos Jörgen på supertwin. Han är ju trots allt rätt hyfsad på tuning :D
Kommer gärna till Västerort ändå :yoparty

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Fixade lite med mitt ställ idag.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3028296&postcount=34

Skall bli kul och höra vad du tycker efter att ha testat din Tuneboy. Skall du skaffa en bredbands lambda också.

Har man ingen kontakt som har bänk så är det enkelt att göra det i Lunda bara för att se hur hojen ligger till.

Vi börjar bli en del som åker Triple i Stockholm med omnejd. Vi kanske skulle försöka oss på ett enkelt möte och beundra och ljuga lite "Real-Life". Tex lunch på Dalarö brygga / lunch i Trosa / Fika i Rosenhill /Gottröra en dag med fint väder ?

Det vore ju COOL med en maffig gruppbild i tråden. :2cool

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Skaffa en tunekey så är du välkommen att låna kabeln. Måste skaka fram någon gammal dammig pc lappis...har bara mac.
Jag brukar bänka hos Jörgen på supertwin. Han är ju trots allt rätt hyfsad på tuning :D
Kommer gärna till Västerort ändå :yoparty

Om du har en Intel-Mac så kan jag meddela att TuneBoy/TuneEdit funkar kanon i Parallels :)

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
Om du har en Intel-Mac så kan jag meddela att TuneBoy/TuneEdit funkar kanon i Parallels :)

Powerbooken är tyvärr PowerPC...känns lite jobbigt att bära ner 24" iMacen till garaget :D
Bra j-vla idé dock!!...nu har jag ju en ypperlig anledning till att skaffa ny pb :yoparty

OT EDIT: Kör du windows i bootcamp alltså?? Funkar det bra? Känns lite iffy att installera ett helt OS från Satan själv på min fina mac.

Vi börjar bli en del som åker Triple i Stockholm med omnejd. Vi kanske skulle försöka oss på ett enkelt möte och beundra och ljuga lite "Real-Life". Tex lunch på Dalarö brygga / lunch i Trosa / Fika i Rosenhill /Gottröra en dag med fint väder ?

Det vore ju COOL med en maffig gruppbild i tråden. :2cool

Jag är på!
fing34.gif

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Vi kan väl göra en lista över oss som kör Speed Triple här på spothoj så får vi se vad vi kan hitta på.

1. sTf_paPs, Värmdö/Stockholm
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
2. Lucabrassi, Södermalm/Stockholm
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
3. Krippa + polare med triple, Sumpan/Stockholm
4.
5.
6.
7.
8.
9.

MaScoot

Gick med
24 May 2005
Hoj
4. Mascoot, Bagarmossen/Stockholm
5.
6.
7.
8.
9.

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
4. Mascoot, Bagarmossen/Stockholm
5. kungsberga69 Färingsö/Stockholm
6.
7.
8.
9.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Se där 6 redan, jag tycker vi låter det gå en vecka och ser om vi blir fler och sen hittar vi på något.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...