Triumph Speed Triple-tråden.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Sthlm med omnejd, triple gathering:

BOYS and GIRLS! - in på Stockholmsforumet, tråd: Daytona 675 STHLM
Gemensam körning alla Speed, Street & Daytonor. Skriv upp er nu så bräcker vi förra samlingen från 2008!!! :yoparty
 
Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har en motorkåpa liggandes. Den främre på högersida. Nån intresserad?
Ser väldigt fin ut. passar väl -05 och framåt.

500:- el. högstbjudande.
Pm.a vid intresse.
FAN va jag saknar triplen..

Cliffan här på SH har en rätt välslipad, han kanske är intresserad :D

Är på jakt efter lite grejjor, kolla in min köpesannons:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=43722
 

Speedfreak

Norsk.........
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Norge
Hoj
Speedtriple og en Jøtul 1340
Norsk S3 eier med problemer :(

Hei jeg har en 2000 S3 med PC3 som har følgende problemer:

Sykkelen står normalt parkert i garasje. Etter å ha stått utendør 3 uker i mye regn vil den ikke starte. Sykkelen gikk normalt i 10 sek, men etter dette døde sykkelen og vil ikke starte igjen. Jeg hører at motoren tenner men den vil ikke starte. Har hatt dette problemet en gang tidligere, da byttet jeg plugger, bensin og rengjorde alle koblingspunkter. Da fungerte sykkelen bra så lenge den sto parkert i garasje.

Er det noen som har hatt samme problem med å få startet sin S3 etter den har stått ute i regnet?
 

Smillan

Guest
Det ær væl allmænt kænnt att S3 ær/var känslig mot mycket vatten runt tändspolarna (ignition coil)? Skruva loss och lægga lite packningsmassa eller något emellan, kanske hjælper?
 

calle84

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Kinna
Hoj
trajja speed triple
Lager..

Hej. Någon som vet vad det är för mått på bakhjulslagret till speed triple -03? Har börjat glappa lite och behövs bytas. Mvh. Calle
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Hej alla Speed Triplar.
Funderar på att byta från en D675 till Speed Triple, börjar tröttna på den aggresiva körställningen :(

Nån här som har gjort samma byte, vart ni nöjda?
Och är det liknande försäkring på den trots 1050cc ?

MVH
MAX
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hej alla Speed Triplar.
Funderar på att byta från en D675 till Speed Triple, börjar tröttna på den aggresiva körställningen :(

Nån här som har gjort samma byte, vart ni nöjda?
Och är det liknande försäkring på den trots 1050cc ?

MVH
MAX

Kolla med Saeco 12, han gjorde samma byte för några dagar sedan :) Försäkringen är nog likvärdig, beror väl på ålder, boställe och försäkringsbolag...
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hej alla Speed Triplar.
Funderar på att byta från en D675 till Speed Triple, börjar tröttna på den aggresiva körställningen :(

Nån här som har gjort samma byte, vart ni nöjda?
Och är det liknande försäkring på den trots 1050cc ?

MVH
MAX

Jag bytte bort min D675 mot en gul S3:a i fredags och är sjukt nöjd. Har kört lite S3 innan och den passar mig perfekt. Dock inte sagt att det aldrig mer kommer bli en sporthoj ... Men det är en sjukt skön cykel om än lite trött :arsele :krama

Försäkringen sjönk från 13´ till 8´, gubbe +40 i närförort. Bilsport och MC verkade vara billigast.

Åk och prova om du inte gjort det ... sen är du fast :yoparty
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Jag bytte bort min D675 mot en gul S3:a i fredags och är sjukt nöjd. Har kört lite S3 innan och den passar mig perfekt. Dock inte sagt att det aldrig mer kommer bli en sporthoj ... Men det är en sjukt skön cykel om än lite trött :arsele :krama

Försäkringen sjönk från 13´ till 8´, gubbe +40 i närförort. Bilsport och MC verkade vara billigast.

Åk och prova om du inte gjort det ... sen är du fast :yoparty

Jag funderar på att byta åt andra hållet och bygga om till banhoj.

S3an gör inte bort sig helt på banan men är kanske inte optimal. :)
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Finns det nån som vet om det finns så skillnader förutom utseende mellan bakfälgarna på speed triple modellerna?

I detta fall funderar om en bakfälg från en -06 passar min 09?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Finns det nån som vet om det finns så skillnader förutom utseende mellan bakfälgarna på speed triple modellerna?

I detta fall funderar om en bakfälg från en -06 passar min 09?

Det ska passa. Har sett en 03:a med 08:a B bakfälg....

Får man vara nyfiken - Varför bytet? Om du är ute efter utseendet kan du få byta med mej också...:tungan Då får du en 07-fälg som går sjukt snabbt!:D
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Jag kan lätt tänka mig fram- å bakfälg från nya modellen ... de som sitter på min hoj ser ut som om de kom från Biltema :)
 
Gick med
28 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Triumph Speed Triple 1050
Diod blinkers dödar hojen...

Hallå!

Någon som kan hjälpa mig?

Har en Speed Triple -09. Ikväll lyckades jag montera på diod blinkers fram med parallell kopplade 8ohms motstånd på varje sida. Funkar jättebra då man vrider om tändningen och testar att blinka vä/hö. Dock så vägrar hojen numera att starta... Inget händer när med trycker på startknappen... Någon som vet vad som bör göras?

Blinkers:
http://www.boove.se/files/cfcd208495_Access.pdf Modell TW-1041

Motstånd:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Motstand-for-diodblinkers/


Tack på förhand!
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Hallå!

Någon som kan hjälpa mig?

Har en Speed Triple -09. Ikväll lyckades jag montera på diod blinkers fram med parallell kopplade 8ohms motstånd på varje sida. Funkar jättebra då man vrider om tändningen och testar att blinka vä/hö. Dock så vägrar hojen numera att starta... Inget händer när med trycker på startknappen... Någon som vet vad som bör göras?

Blinkers:
http://www.boove.se/files/cfcd208495_Access.pdf Modell TW-1041

Motstånd:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Motstand-for-diodblinkers/


Tack på förhand!

Du kan alltid prova att byta ut ditt blinkersräle till ett lastoberoende för LED, biltemas art.nr: 42-200 fungerar rakt av. Då slipper du motstånd..

Nr:4 i bilden nedan.
 

Bifogat

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    145.7 KB · Visningar: 52

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Det ska passa. Har sett en 03:a med 08:a B bakfälg....

Får man vara nyfiken - Varför bytet? Om du är ute efter utseendet kan du få byta med mej också...:tungan Då får du en 07-fälg som går sjukt snabbt!:D

Nice :eek:)

Kör ju ganska mycket mellan bankörningarna med hojen och mjuka däck får ju touringplatta så fort tänkte ha roadsmart, PR2 eller liknande däck för gatåkat som är i princip outslitbara :)
Skulle vara så lätt att alltid ha bra däck inför varje bankörning med extra par fälgar :tummenupp
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
En synnerligen enkel fråga: Kylarvätska ... är det bara å köpa färdigblandat på Statoil och pytsa i? Såg att nivå börjar bli lite låg.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top