Hej!
Jag har sen en vecka tillbaka varit en glad ägare av en Speed Triple 2002 (4400 mil med stämplad servicebok).
Det är lite funderingar jag haft efter ca 80 mil på det underbara monstret och undrar om sporthoj kanske har svaren..?
#1 Vid varvantal under 3000 på 3:ans växel är det ett rasslande ljud som uppstår och jag vet inte vad det är. Det försvinner så fort man drar till på gasen igen och jag har bara en gång upplevt det även på 4ans växel vid varv under 3000.
#2 När jag köpte den så hade nyligen Triumphs egna effektrör satts på (VILKET LJUUD!) men hojen är inte mappad och jag har även läst att ECU kan behöva uppgraderas. Vilka åtgärder rekommenderar ni efter att man bytt avgassystem?
#3 Jag kör en del långresor och tycker om att spendera flera dagar i sträck på hojen och är då också på jakt efter följande:
* Högre styre, vad rekommenderar ni?
* Mjukare sadel, och lägre om det är möjligt, några tips?
* Avtagbar vindruta, knappt sett en enda S3:a med detta men vet att det finns, någon som har testat någon?
* Handtagsvärme med relativt smala grepp (upptäckte att händer var ruggigt stela efter Borensbergsvägen i regn och 3 graders värme.) Finns det något sådant?
Det var en himla massa frågor och funderingar. Har ni några tips eller åsikter?
//
Rob