Om du tänker köpa en -05 kolla så frambromsen känns bra. Det var strul med svampig frambroms som fixades på garantin/goodwill men alla kanske inte gjort detta. Lösningen sades vara byta kolvar i oken. Jag bytta till gsx-r ok istället.
Tjena!
Har en 07a som idag har arrow pipor på originalplats där jag funderar på att byta till ett låg monterat mivv slipon men är lite fundersam på ljudnivån, klarar man bankraven 95db med ett sådant?
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Jag faller in i kören och säger att J0ckes 07a känns helt underbar i alla register då den numera är i min ägo.
Hunnit med 65 mil hittills och som vädret ser ut lär jag nå över 200 innan helgen!
Tack igen för att jag fick köpa den, den får mer kärlek av mig just nu än vad någon kvinna jag någonsin träffat fått.
Hoppas du finner ditt nya sportåk snart.
Nja, det är inte bara att enkelt fetta in utan det blir lite mer jobb att plocka isär, fetta in och sätta ihop igen... Tre timmars jobb på verkstad. Jag tar lite längre tid på mig eftersom jag gör rent allting också...
Knirk i fjädringen. Gissar på övre stötdämparfästet men har svårt att härleda. Är det lagrat eller bussning? Vad tar stryk? Farligt? Är det stötdämparen så får det anstå, kommer nog Wilbers både fram och bak men inte i år.
Kolla gärna på mitt inlägg ovan också. Bildas ett zigzagmönster på däcket, den nya randen när man provocerar lite i böjarna. Går rått när den börjar rulla, känns i gumpen.. Gissar på lager i huben. Teori?
Inte min hoj men har ett visst ansvar jag ämnar leva upp till. En t509 -98.
Jelp!
Hade nyligen knirk i fjädringen igen och precis som förra gången var det stötdämparfästet och inte lagringen. Nållagren var smorda men de två halvorna i båda fästena satt hårt ihop och jag lade inte ner tid på att få isär dem...
Förra gången lossade jag båda stötdämparfästena och fettade in dem, men tog inte isär halvorna, men tystade knirket. I lördags knirkade den igen men då körde jag bara in kedjesmörja där. Det tystnade inte med en gång men efter 30 mil var det tyst!
Är nållagren dåliga är det bara att köpa nytt. Lite jobb men smörjer man dem sedan minst vart annat år så håller de minst 16 år som mina gjort!
Bakre hjullagret känner man spel om det är mycket. Annars tar man loss bakaxeln, muttern sitter med 146 Nm, så kan man kolla lagren. Dubbellagret brukar gå först eftersom det inte går att smörja.
Jaha, ska man behöva momentnyckel också? Hoppades det skulle räcka med en torxsats.
Tack för svar! Frågor kan komma flera om det är ok?
Vet du inte vad du gör och inte har känsla så är momentnyckel ett måste.
Med kunskap och känsla går det också men du får inte berätta det för någon!
Har precis spenderat ett par tusen på lite verktyg och momentnycklar.
Kolla in www.laitis.se dom har helt ok deals på momentnycklar.
Köpte 2 st.
En av dom var denna
http://www.laitis.se/momentnyckel-1492-ag-e.html
Du behöver ju lite kraftigare grejjer men dom har även det för några hundringar till.
TengTools har fått rätt bra kritik, annars finns ju Kamasa för dubbla priset på samma site.
Verkar knivigt det här. De gånger jag vet att jag gjort fel har jag dragit för mycket, de andra har man sluppit märka...
Får nog bli expertis med ordentliga grejer på det där.
Japp, det vanligaste är att dra för hårt. För att vara säker! Och utan kunskap kan det lätt bli för mycket. Det är inte storleken på verktyget eller din styrka som bestämmer hur hårt det ska dras utan det är material och typ av gänga som bestämmer.
Utan kunskap köper man en momentnyckel och använder rätt moment. Men det räcker inte om man inte vet hur man använder en momentnyckel, det är inte bara att dra tills det klickar...
Nöjd med omdrevningen?Någon som vet om det är 37mm hylsa för att dra fast framdrevet och hur hårt ska den dras?
*Edit*
Dåligt drag i den här tråden, men är det någon mer som undrar framöver så kan jag informera om att det är 36mm hylsa till framdrevet som ska dras med ca 130nm.
Någon som haft problem med knapparna på sina hastighetsmätare? Mina fungerar inte, har lött dit nya knappar enligt rekommendationer på internationella forum. Men det blev ingen skillnad alls..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |