Str3 R
Guest
Yes, gissa vad jag kör hem i morgon: en mattgrå Str3 R -10. Äntligen, det har varit en lååång men väl värd väntan.
Grattis till ny förvärvet! Grå är snabb och fin
Någon mer än jag som blir blöt i baken när det har regnat? när hojen stått ute i regn så verkar det sippra in vatten i sömmarna längst fram och då när man sätter sig så kommer det ut
Tänka sig, det gick ju så mycket fortare att gå och hämta nya hojen men hemvägen tog minsann tid på sig.
Så nu är min Str3 R hemma!
Grattis till nyförvärvet! Har det hunnit bli några fler mil i sadeln?
Jag kör med Triumphs korta broms- och kopplingshandtag. Tycker de är klart mycket bekvämare än originalen på streeten, men det är säkert mycket individuellt. Kvalitetsmässigt känns de bra hur som helst.
Jag har en fråga: hur varmt går era Str3 R enligt den digitala mätaren? På min mätare är det två pinnar kvar upp till fullt, vid körning går den ner en pinne men ska den visa så varmt som två pinnar kvar? Tycker det ser lite för varmt ut..?
Min brukar ha mellan 3 och 4 pinnar kvar till fullt vid normal körning.
Okej, jag ringde verksta'n och frågade men de antog det kunde bero på temperaturen ute, i dag är det svalare och det var 3-4 pinnar kvar. Det kanske ska vara så.
Tack, tack. Snudd på att man bäddar i garaget...Grattis till hojen förresten
Min -09 läcker vatten .!
Är det vanligt ?
Hämtade ut en mattgrå STR3 i Linköping för en så där 10 dagar sen - livet leker igen! Men att hålla 5000 varv till Stockholm, nja, gick väl så där.
I helgen byts original ljuddämparna mot ett par från SC Project ... Kul, kuligare, Striple .. ?
Nu har jag varit ute på en tur efter att jag bytt till ett 17 taggars framdrev (16 org).
Helnöjd !
100 km/tim så varvar den 5000
120 km/tim så varvar den 6000
Lite segare karaktär kanske så man får va lite mer aktiv med växlarna, men det är när man kör extremt hårt som man kommer märka det.
Normalhård körning tycker jag att de va till de bättre o kunna dra lite längre på varje växel.
O stadskörningen blev otroligt mycke bättre när man inte behöver växla så mycket !!
Värt o prova kanske ?
220 kr på triumf för ett drev
36 mm hylsa behövs .
fan vilken rolig hoj vi har !
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |