Triumph Street Triple-tråden

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
naken o liten motor

Men då borde ingen naken hoj passa fö motorväg eller ?
Jag är nämligen lite sugen på att köpa en st3:a men ja kör ca 13 mil tur retur till jobbet o då är de motorväg ca 8 mil av dom 13 så frågan är ju då om ja kommer att ångra mitt köp om ja köper en st3:a.

Str3 R

Guest
Men då borde ingen naken hoj passa fö motorväg eller ?
Jag är nämligen lite sugen på att köpa en st3:a men ja kör ca 13 mil tur retur till jobbet o då är de motorväg ca 8 mil av dom 13 så frågan är ju då om ja kommer att ångra mitt köp om ja köper en st3:a.
Jag körde med min Str3 R på E4:an från Linköping och norrut under flera mil förra året, jag tycker det kändes okej. Låg stabilt och bra, inte vindkänslig direkt heller. Fast jag har bara kört nakna hojar hittills och är väl van med det.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Ganska självklart är en hoj med kåpor bättre på motorvägen. Men visst jag har kört flera hundra mil med nakenhojar på motorvägen och jag har ingen nackspärr. Är man tuff, klagar man inte.

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Absolut inga problem alls att köra motorväg utan kåpa med Str3 R!!!

Jag är i och för sig uppväxt med cross och speedway och där kör man ju kåplöst!

Körde Göteborg-Stockholm förra året och låg väl i en så där 170 km/h i snitt den vägen...
Och det var hur soft och skönt som helst och absolut inga problem utan kåpa mätarna tar en hel del av vinden!!! Åtminstone på motorväg! :tummenupp

Dessutom är väl Str3 R dessutom snyggare utan tillbehörskåpan! :D

Last edited:

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Absolut inga problem alls att köra motorväg utan kåpa med Str3 R!!!

Körde Göteborg-Stockholm förra året och låg väl i en så där 180 i snitt den vägen... :yoparty
Och det var hur soft och skönt som helst!!!

Dessutom är väl Str3 R dessutom snyggare utan tillbehörskåpan! :D

Dela med 10

ErlandS

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2012
Hoj
BMW S1000RR-16
Ursäkta min uppkäftighet för nu ska jag skämta lite med dig och säga: vi som kan bromsa behöver ingen ABS. :krama

(skämtet härrör från min gamle trafiklärare, jag visade upp min Street Triple R när jag precis hade köpt den och fick frågan: Har den ABS? Nä, svarade jag, vi som kan bromsa behöver ingen och syftade på alla hans miljoner lektioner i inbromsningar jag var tvungen att göra.)

Ja det kan ju stämma, men nu när nästan all street hojjar finns med ABS undrar jag varför Street Triple inte erbjuder det som alternativ. De finns ju en hel del kunder som avstår pga. ingen ABS.

Vi som kan bromsa, kan ju också råka ut för oförutsedda situationer (bil tvärnitar framför och det råkar vara rullgrus).

Str3 R

Guest
Ja det kan ju stämma, men nu när nästan all street hojjar finns med ABS undrar jag varför Street Triple inte erbjuder det som alternativ. De finns ju en hel del kunder som avstår pga. ingen ABS.

Vi som kan bromsa, kan ju också råka ut för oförutsedda situationer (bil tvärnitar framför och det råkar vara rullgrus).
Jag tror nog att Triumph lär komma med en ABS-försedd streethoj. Street Triple har sjunkit i efterfrågan, det som säljs mer av är Tigern för den har ABS. Jag tror det ger Triumph en fingervisning vad marknaden faktiskt söker och köper. Och Street Triple är för populär för att plockas bort ur sortimentet, lättare att då ta fram en Street Triple med ABS som standard. Jag gissar därför att det lär komma en Str3 med ABS i framtiden. :)

Om en bil framför tvärnitar och det råkar vara rullgrus ligger man för nära framförvarande fordon om man själv måste tvärnita. ;)

Big_j79

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2010
Hoj
2009, Triumph Street Triple R.
Hej!

Precis blivit ny ägare av STR3 R, sjukt vilken grym hoj det är =)
Har även beställt Lightech nummerplåtshållare. Någon som har bytt till denna och vet om det är tokigt jobbigt eller är det rätt så lätt att se hur det ska monteras? Tips är varmt välkommet :tummenupp

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
En fråga bara ska åka kolla på en st3:a i morgon som gott strax över 500 mil men men nu till frågan han har inte bytt olja sen Den va på servis vilket va 100 mila o de va ca 2 år sen dvs oljan Har legat i hoje i 2 år .. Hur ohälsosamt för hoje. Är det att köra med den olja?
Han säger att den har stått i varm garag hela tiden o att de inte borde påverka oljan negativt då den inte utsätta för klimat skillnaden.
Borde ja va lite extra observant ?? :va

Skulle va tacksam för svar

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
En fråga bara ska åka kolla på en st3:a i morgon som gott strax över 500 mil men men nu till frågan han har inte bytt olja sen Den va på servis vilket va 100 mila o de va ca 2 år sen dvs oljan Har legat i hoje i 2 år .. Hur ohälsosamt för hoje. Är det att köra med den olja?
Han säger att den har stått i varm garag hela tiden o att de inte borde påverka oljan negativt då den inte utsätta för klimat skillnaden.
Borde ja va lite extra observant ?? :va

Skulle va tacksam för svar

Hur lugnt som helst.
Om han inte kört 500 mil bpå varvstoppet så är det ingen fara. Byt oljan, filtrena och bromsvätskan så du hamnar rätt i serviceintervallerna.
Om han följt serviceboken så ska det vara helsyntet och den klarar flera års lagring.

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Ska man kanske byta "ner" sig till en Street Triple från en Gixxer 1000?
Ett byte jag skulle ångra!?
Street är en jäkligt snygg hoj! :tummenupp
Kanske någon här som är sugen på ett byte?

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Så där då!
nu e ja me i st3 klubben va å hämtade en st3:a igår en 2010 den svarta med guld fälgar körde en del motor väg o ja måste säga att de gick bättre än ja trodde hade dock otroligt mkt otur med vädret då de regnade hela vägen hem o köra 17 mil i regn va ju kanske inte de roligaste men ja kunde ändå hålla en hastighet på ca 160 utan problem.

Nu en fråga någon som vet någon bra sida där man kan hitta lite godis till hojen ja har redan kollat britalien racing, bikeshope. Bilkersneed och mcweb.:yoparty

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Tänkte kolla med er här om någon av er har Mad doc undertail på sin st3 o om den passar lika bra i verkligheten som på bilderna ja har hittat av återförsäljarna.
Skulle uppskatta svar .
Eller om någon vet andra snygga undertails
Ha de king :yoparty

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Tänkte kolla med er här om någon av er har Mad doc undertail på sin st3 o om den passar lika bra i verkligheten som på bilderna ja har hittat av återförsäljarna.
Skulle uppskatta svar .
Eller om någon vet andra snygga undertails
Ha de king :yoparty

Köpte via Zard (britalian racing) här på forumet. Är inte helt begeistrad... Mestadels eftersom det inte medföljer någon monteringsanvisning över huvud taget. När jag satt upp kitet som jag anser att det ska sitta ihop så saknas det insexskruv, samt att vissa av de förborrade hålen är för stora för skruvarna så de faller bara igenom. Letar nu svarta insexskruv för att komplettera då det känns som att den kommer att blåsa av när man närmar sig 70 knyck.

När den väl är på plats så är den ju hur snygg som helst tycker jag, men betalar man så pass mycket pengar tycker jag att allt ska finnas och att det inte ska vara några problem med montering. Kanske har jag fått fel sats, vad vet jag.

Hur som haver, italienarna kan sin estetik men montering verkar dom inte så haj på.

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Byte av kylarkåpor?

Skaffade mig ett par lackade kylarkåpor som jag tänkte byta till, men var sjutton sitter framblinkerserna anslutna så jag får loss dem?
Lyfte på tanken och försökte följa kablarna från blinkerserna men jag hittade inte var jag kan ta isär anslutningen.
:confused:
Man vill ju inte slita och dra med risk att man drar sönder nått så om nån har koll var de sitter och gärna en bild på hur det ser ut så får ni gärna dela med er av er visdom.
:Bugar

Bytte f.ö. till en tajtare rumpa på den igår och där satt i.a.f. alla anslutningar under baklampan så det var en baggis.
:tummenupp

Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Det ante mig! Vet du om jag behöver ta loss tanken för att lyfta på luftburken eller räcker det med att bara fälla upp tanken?

Man behövde f.ö. vara medlem för att läsa i forumet som du länkade till ovan. Får kolla på det sen.

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Ta bort tanken, titta hur kablarna på bränslepumpen är kopplad. De är annars så lätt att man repar tanken om man bara ska fälla upp den.

Men lättas är att koppla ut blinkerns som tipsades om ovan.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0