Jag uppar en gammal förfrågan.... :
Är det någon som är sugen att byta sina guldfälgar mot ett par svarta r fälgar och därmed göra sin hoj helsvart ?
Jag skulle kanske kunna tänka mig o byta hur långt har fälgarna gått ? Va e de för årsmådell ?? Är dom kant stötta?
Ska man kanske byta "ner" sig till en Street Triple från en Gixxer 1000?
Ett byte jag skulle ångra!?
Street är en jäkligt snygg hoj!
Kanske någon här som är sugen på ett byte?
De har gått 300 mil. Sitter på en triple r 2011.
Dom är som ny.
Vart befinner du dig i landet och skick på dina ?
Jag befiner mig i närheten av Enköping . Dom e fina har rullar Ca 560 mil i ja har inte sett några skavanker på dem men ja kan kolla de imorgon då ja tvättar hojen.
Vart befiner du dig ?
Klart du ska byta hoj! Street Triple är minst lika skoj som Gixxer och mer praktisk i stan!
Dock ingen höjdare med passagerare.
Fast det beror ju så klart på tjejens matchvikt!
Ta en provtur så blir du nog såld!
Köpte via Zard (britalian racing) här på forumet. Är inte helt begeistrad... Mestadels eftersom det inte medföljer någon monteringsanvisning över huvud taget. När jag satt upp kitet som jag anser att det ska sitta ihop så saknas det insexskruv, samt att vissa av de förborrade hålen är för stora för skruvarna så de faller bara igenom. Letar nu svarta insexskruv för att komplettera då det känns som att den kommer att blåsa av när man närmar sig 70 knyck.
När den väl är på plats så är den ju hur snygg som helst tycker jag, men betalar man så pass mycket pengar tycker jag att allt ska finnas och att det inte ska vara några problem med montering. Kanske har jag fått fel sats, vad vet jag.
Hur som haver, italienarna kan sin estetik men montering verkar dom inte så haj på.
View attachment 360741View attachment 360742Tja!
Har lite prylar kvar från min gamla hoj som jag skulle vilja bli av med.
R&G crashpuckar för både ram och gaffelben.
Säljes till mycket bra pris , Vid intresse skicka pm.
Tjena, jag köpte också Maddoctor kit på britalian. Anser att den är snyggast av de jag hittade. Men dock så var det lite trixigt vid monteringen. Fattades skruvar och brickor. Och så var det några muttrar som inte ens behövdes. Skylthållaren sitter ihop med 4 gummibussningar plus skruv och man måste dra alla 4 skruv ungefär samtidigt annars går skruvarna igenom hålen. Ska väl dämpa vibrationer eller nåt. Men jag byter nog ut de skruvarna mot nåt större med låsmutter. Man får även klippa blinkerkablarna tror jag det var.. och klämma dit nya kontaktstift. Resten är bara att ansluta i befintliga kontakter. Rekommenderar att ha lite extra skruv, mutter, och brickor i närheten. Det är relativt enkelt att motera kitet egentligen. Bara ta det med ro och sitta i solen medans man skruvar.
Så med andra ord är inte Mad doc ett plug and play Kitt?? Verka va lite trixande o sätta dit de med :/ sen tycker ja personligen att betalar men 27xx kr så borde alla skruvar kontakter finnas så de bara e att sätta dit de utan problem o njuta av de.
Steg 1: Sålt min gixxer.
Steg 2: provkört en Street Triple.
Otroligt trevlig hoj, kändes som hemma direkt.
Hur uppfattar ni kvalitén på hojen? jag har bara åkt japanskt och då är man van att det bara funkar.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |