Triumph Street Triple-tråden

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Gick igenom utan större problem...
Halvljuset var lite lågt inställt och bakdäcket lite väl slitet men inga anmärkningar på ljud etc.

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Hej, tänkte också vara med i tråden, har en Street triple R -10 med arrow slipon. Är min första hoj och har förhoppningsvis körkortet inom snar framtid, kuggade min första uppkörning tyvär.DSC_0179.jpg

Bifogat

• DSC_0179.jpg
    DSC_0179.jpg
    236.2 KB · Visningar: 116
Last edited:

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Hoj
Street Triple
Hej alla!
Ni som har gjort 1000 mil/1 år service på era cyklar, va har ni fått betala för kalaset?

tack på förhand!

Rompskagg

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
Triumph Street Triple 09
Vill bara meddela att hojen INTE gick igenom besiktningen med Zard slipon trots alla texter om att de skall vara "street legal" med db-killers i. 99 decibel och besiktningsmannen surade. Inte helt oväntat men jag hade hoppats slippa skruva :huvet

Atticus

Medlem
Gick med
27 May 2009
Hoj
Ingen för tillfället... Street Triple 08, Yamaha XS400 Caferacer samt Suzuki Bandit 1200 fighter har avverkats.
Tänkte bara höra vad folk har betalat för 2000-mila servicen?! Fick ett pris på 5495:- hos Triumph Center Skåne. Tycker det är ocker. Enligt honom är det ju bara bromsvätska, glykol, olja + filter och luftfilter som byts?!
Var hos den lokala MC-meken som är certifierad för många märken och även Triumph och han sa mellan 2000-3000:- då jag redan bytt olja och filter själv. Känner i och för sig honom men det skulle inte vara "kompispris" som han lade fram för mig...

Last edited:

harboged

Original Häll Riders member
Gick med
15 May 2008
Hoj
2008 Aprilia Tuono Factory, 2003 KTM 640 LC4, 2003 KTM 525 EXC
Hej!

Jag ska köpa ny hoj och streeten står högt upp på listan. Jag gillar utseendet med det låga arrow-systemet men jag kör en hel del på en bana där arrangörerna kräver originalsystem (alltså inte enbart en dB-gräns utan även att det ska vara original). Eftersom de låga arrowsystemen är helsystem så blir det ju väldigt mycket jobb att slänga på originalet varje gång om man måste byta det hela vägen från motorn. Så det jag undrar är om man istället kan koppla ihop originalljuddämparna med främre delen av arrow-helsystemet på något sätt? Eller kräver en sådan lösning modifiering av originalsystemet?

Vad är annars alternativet om man vill ha välljud men även kunna slänga på originalburkarna snabbt? Ett dubbelsystem med slip ons under baken?

Vore mycket tacksam för er hjälp så att jag kan komma till skott snart! :)

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Tänkte bara höra vad folk har betalat för 2000-mila servicen?! Fick ett pris på 5495:- hos Triumph Center Skåne. Tycker det är ocker. Enligt honom är det ju bara bromsvätska, glykol, olja + filter och luftfilter som byts?!
Var hos den lokala MC-meken som är certifierad för många märken och även Triumph och han sa mellan 2000-3000:- då jag redan bytt olja och filter själv. Känner i och för sig honom men det skulle inte vara "kompispris" som han lade fram för mig...

Borde rimligen vara en ventilspelskontroll vid 2000 mil.

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Vill bara meddela att hojen INTE gick igenom besiktningen med Zard slipon trots alla texter om att de skall vara "street legal" med db-killers i. 99 decibel och besiktningsmannen surade. Inte helt oväntat men jag hade hoppats slippa skruva :huvet

hade du det gatlegala systemet med E-märkning så SKA det gå igenom eftersom det är homologiserat med instansning , medföljande dokument osv. Att köpa ett racesystem med db-killer är inte enough!

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Fan dax att för ett nytt bak däck har någon några bra däck tipps?? Vet inte riktigt vad ja ska ha för däck. Ja kör en del motor väg o en del på slangen så de borde va ett däck som har hårdare gummi i mitten o mjukare på sidorna o är rätt slit starkt o bra fäste på torrt/vått underlag.
Men va heter dom däcken??

Last edited:

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Fan dax att för ett nytt bak däck har någon några bra däck tipps?? Vet inte riktigt vad ja ska ha för däck. Ja kör en del motor väg o en del på slangen så de borde va ett däck som har hårdare gummi i mitten o mjukare på sidorna o är rätt slit starkt o bra fäste på torrt/vått underlag.
Men va heter dom däcken??

Jag slängde på Dunlop RoadSmart på min. Har inte rullat mer än 100-150 mil på än, men jag är nöjd med roadsmart! Tycker dom känns mycket bättre än qualifiers som satt. Känns mycket säkrare även när det är lite blött.

hamre0

Customvägrare
Gick med
31 Aug 2010
Hoj
Street Triple 08+ Kymco KXR
hade du det gatlegala systemet med E-märkning så SKA det gå igenom eftersom det är homologiserat med instansning , medföljande dokument osv. Att köpa ett racesystem med db-killer är inte enough!

Har ingen betydelse hur jävla många intyg och dokument du har om decibellen e för hög! Du kan ha ett icke Streetlegal system med godkänd decibell, då går den igenom ändå!
Decibellen e det som gäller!!!

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Street triple R 2010
Ni som har gjort något åt eran bakdel på hojen skulle inte ni kunna ladda upp lite bilder ?? Skulle va kul o se va ni har gjort för att rensa upp bakdelen o hur de blev :yoparty

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Ni som har gjort något åt eran bakdel på hojen skulle inte ni kunna ladda upp lite bilder ?? Skulle va kul o se va ni har gjort för att rensa upp bakdelen o hur de blev :yoparty

Sitter en R&G hållare på min. Snyggt och prydligt!
Passagerarpinnarna måste jag ju tyvärr ha kvar..

Photo 2012-05-27 19 06 48.jpg

Gurra72

Überknuller
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ducati monster S2R -07, Kawa Versys -08
Hoppas snart få tillbaka min sambos stulna Triple. Tänkte uppgradera skivbromslåset till ett med larm.
ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 passar enligt ABUS låsguide.
ABUS Granit Detecto X-Plus 8077 finns inte med men passar på R-en. Nyare variant på 8000.

Nån som har en ABUS Granit Detecto X-Plus 8077 och en standard Triple som vet mer?

http://www.abus.de/us/main.asp?Scre...5127171&select=0105b05&artikel=4003318556753m

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati