Kollade och justerade på min Daytona. Finns tre lite speciella knixigheter:
1 - när Du lyfter ventilkåpan finns tre bussningar som fixerar läget mot överfallen. Håll koll på dom så dom inte ramlar in bland ventilfjädrar och allt skrot.
2 - följer Du manualen kan kamkedjan vilja på att klättra en kugg på insugssidan när Du drar överfallen. Fixas lätt med ett buntband genom hålet i drevet och över kedjan.
3 - momentdra ventilkåpan med försiktighet, finns inte mycket marginal innan Du rensar gängorna. Jag reducerade momentet ca 25%.
Annars en rätt enkel procedur, finns bra trådar på triumph675.net med både bilder och goda råd. Lycka till!
Annars så finns ju alltid Triumph Roadshow.Det bästa är såklart att provköra en lite längre tur. Är du seriös spekulant så ska det inte vara svårt att få testa hos en Triumph-handlare.
Skulle bara säga att min Striple som förra året blev inlöst efter en rätt rejäl highsider på bana nu tydligen finns till försäljning hos Hojcenter: http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R__1ars_garanti__45125669.htm?aw=1
De lämnar garanti och de verkar seriösa så det är förhoppningsvis ingen fara, ville bara nämna det då hojen studsade rejält ett par varv på framhjul, bakhjul och styret, och det kan ju vara av intresse om man är spekulant. Jag hoppas att de har undersökt ram och sving noggrant.
View attachment 377988
Nu är det såhär att jag har plockat bort mina stora, fula orginalspeglar för att istället sätta på ett par styrändsspeglar, men när jag gör detta då blir ju bromsvätskebehållaren lös. Jag tänklte "det är väl bara att dra i en skruv", men det visade sig att det var en rätt konstig gänga (m10x1,25) och den är tydligen inte helt lätt att få tag i, jag har iallafall inte haft någon större framgång! Har sett många andra som satt styrändsspeglar på sina triplar, så nu frågar jag er om hur ni löste detta lilla problem? Eller om det är nånannan som har en idé på hur jag ska lösa detta?
Jag köpte triumph original styrändspeglar och då fick jag med en skruv på köpet. Kolla med din närmaste handlare.
Tack, jag ska kolla det
Dessutom är originalspeglarna billiga jämfört med t.ex liknande på ebay
Fick en ny offert på va de kommer att kosta att byta allt som skall bytas och slut summan hamnar på ca 9800kr
Dvs vattenpump + packning, termostatern + packning samt oljo + glykol fy fan roligare kan man ha...
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |