Kollade och justerade på min Daytona. Finns tre lite speciella knixigheter:
1 - när Du lyfter ventilkåpan finns tre bussningar som fixerar läget mot överfallen. Håll koll på dom så dom inte ramlar in bland ventilfjädrar och allt skrot.
2 - följer Du manualen kan kamkedjan vilja på att klättra en kugg på insugssidan när Du drar överfallen. Fixas lätt med ett buntband genom hålet i drevet och över kedjan.
3 - momentdra ventilkåpan med försiktighet, finns inte mycket marginal innan Du rensar gängorna. Jag reducerade momentet ca 25%.
Annars en rätt enkel procedur, finns bra trådar på triumph675.net med både bilder och goda råd. Lycka till!
Annars så finns ju alltid Triumph Roadshow.Det bästa är såklart att provköra en lite längre tur. Är du seriös spekulant så ska det inte vara svårt att få testa hos en Triumph-handlare.
Skulle bara säga att min Striple som förra året blev inlöst efter en rätt rejäl highsider på bana nu tydligen finns till försäljning hos Hojcenter: http://www.blocket.se/stockholm/Triumph_Street_Triple_R__1ars_garanti__45125669.htm?aw=1
De lämnar garanti och de verkar seriösa så det är förhoppningsvis ingen fara, ville bara nämna det då hojen studsade rejält ett par varv på framhjul, bakhjul och styret, och det kan ju vara av intresse om man är spekulant. Jag hoppas att de har undersökt ram och sving noggrant.
View attachment 377988
Nu är det såhär att jag har plockat bort mina stora, fula orginalspeglar för att istället sätta på ett par styrändsspeglar, men när jag gör detta då blir ju bromsvätskebehållaren lös. Jag tänklte "det är väl bara att dra i en skruv", men det visade sig att det var en rätt konstig gänga (m10x1,25) och den är tydligen inte helt lätt att få tag i, jag har iallafall inte haft någon större framgång! Har sett många andra som satt styrändsspeglar på sina triplar, så nu frågar jag er om hur ni löste detta lilla problem? Eller om det är nånannan som har en idé på hur jag ska lösa detta?
Jag köpte triumph original styrändspeglar och då fick jag med en skruv på köpet. Kolla med din närmaste handlare.
Tack, jag ska kolla det
Dessutom är originalspeglarna billiga jämfört med t.ex liknande på ebay
Fick en ny offert på va de kommer att kosta att byta allt som skall bytas och slut summan hamnar på ca 9800kr
Dvs vattenpump + packning, termostatern + packning samt oljo + glykol fy fan roligare kan man ha...
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |