Triumph Street Triple-tråden

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Ducce
Jag är mycket mycket nöjd trots att jag fortfarande kör in den ;).
Är min första Triumph, faktiskt min första hoj någonsin om man bortser från körskolans.

Tycker att allt känns som kvalitet rakt igenom, inget att klaga på hittills, bra drag och ljud (om man jämför med radfyra).
Har inte skaffat något avgassystem ännu, men någon gång blir det av. Bara det att köpa allting inkl hoj med tillbehör i ett svep skär i kassan vill jag lova. :gråta

Wayfarer

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2012
Hoj
Triumph ST3 R-10, Trophy SE-13
Japp, då var säsongen igång på riktigt :D körde bulten idag efter jobbet - torrt tillräckligt varmt o folktomt - nice:tummenupp varning bara, det ligger lite grus här och var o alla "nya" gupp är inte utmärkta

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Någon är som vet om avgas smällar är farliga för hojen?!?!??!
Dvs om motorn tar skada?!?!?!
Vissa säger att de e farligt o vissa säger att de är ofarligt..
Så vad stämmer ?!?!?!
Det pangar o smattrar rätt duktigt för mig vid gas avslag
Jag lyfter frågan om avgassmatter ifall nån är intresserad.

Talade med lokala Triumphmeken förra veckan och beskrev att jag ibland tyckte hojen gick hårt och brötigt med dåligt gensvar i mellanregistret. Dessutom så smattrade den rätt rejält vid avslag.
Låter som du behöver justera sprutet sa han och förklarade att de är ibland lite slarviga på fabriken och är nöjda bara värdena är inom toleransen. Om sen ett värde är nära övre toleransen och ett annat nära nedre så ligger de ändå ganska långt ifrån varandra.

Sagt och gjort. Jag lämnade in hojen igår, tisdag, på justering. De har justerat "synkningen" samt uppdaterat programvara och mappning till senaste versioner (jag har en -09'a).

Jag är 1600:- fattigare men hojen går nu lent som silke och svarar rappt vid alla varvtal. Avgassmällarna är i princip borta så när som lite bludder vid avslag och genomsnittlig bränsleförbrukning har fallit från 0.7 L/mil till 0.62 och det verkar som det kan sjunka lite till.

Kan kanske vara värt även för er andra att fundera på om ni har mycket avgassmällar och hojen känns lite trög i mellanregistret.

Last edited:

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Tja!

Fundera starkt på att skaffa en street triple men funderar lite över det här med service.
Hojjen har ju 1000-mils intervall eller en gång/år. Stora servicar vid 2000, 4000 osv.

Med andra ord kan det ju bli så att du enligt boken "ska" göra en 2000-mila fast hojjen kanske bara gått säg 1000mil, om du ränkar åren, eller?
Det årliga service gör iallafall jag alltid på våren oavsett bok osv.

Kanske är spånig fråga men nån som fattar vad jag menad, hur gör ni?

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono
Tja!

Fundera starkt på att skaffa en street triple men funderar lite över det här med service.
Hojjen har ju 1000-mils intervall eller en gång/år. Stora servicar vid 2000, 4000 osv.

Med andra ord kan det ju bli så att du enligt boken "ska" göra en 2000-mila fast hojjen kanske bara gått säg 1000mil, om du ränkar åren, eller?
Det årliga service gör iallafall jag alltid på våren oavsett bok osv.

Kanske är spånig fråga men nån som fattar vad jag menad, hur gör ni?

Årlig service gör du varje år.. Byta olja, filter osv. Tusen mila service gör du när hojen har gått omkring 1000 mil.. Vet inte riktigt hur du tänker?

Byta olja och filter gör jag varje säsong oavsätt hur långt det har gått, bromsvätska om det behövs. Hade en street förut, då stog det års service i boken, sen stog distans servicen någon sida efter.. Dvs 1000,2000 osv..

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Årlig service gör du varje år.. Byta olja, filter osv. Tusen mila service gör du när hojen har gått omkring 1000 mil.. Vet inte riktigt hur du tänker?

Byta olja och filter gör jag varje säsong oavsätt hur långt det har gått, bromsvätska om det behövs. Hade en street förut, då stog det års service i boken, sen stog distans servicen någon sida efter.. Dvs 1000,2000 osv..

Är precis så jag tänker, och misstänkte att det var.

Anledningnen till min fundering är att i den bok jag kikat stod allt på samma sida och slängde då ut frågan här, med risk för att bli dumförklarad...:)

Tack för svaret!

Dawebob

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2012
Hoj
The island street
Hallåj på allihopa Nybliven triple ägare här!
Måste säga att den levde upp till alla mina höga förväntningar, läste en hel del här på forumet innan det blev köp:tummenupp. Gick o funderade på en z750 först men känns som jag tog rätt beslut:yoparty

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Hallåj på allihopa Nybliven triple ägare här!
Måste säga att den levde upp till alla mina höga förväntningar, läste en hel del här på forumet innan det blev köp:tummenupp. Gick o funderade på en z750 först men känns som jag tog rätt beslut:yoparty
Välkommen i familjen :D

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Någon som har tips på bar-end speglar till -10 R?
Triumphs egna passar ju inte..
Och så behöver jag en skruv till bromsvätskebehållaren.. Märkliga gängor..

:7peta

Jag kör original bar end mirrors. Bara att fila lite. Satte i styrändspluggen i en skruvdragare och körde mot en fil en liten stund. Har för mig att r33z borrade upp gängorna i styret. Same result, different means :thumbup:

Skruven fick jag gratis när jag handlade speglarna.

Last edited:

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Ännu en nybliven Street Triple ägare, och en jättenöjd sådan dessutom. Jädrar vilken härlig hojj å köra! :banana Grymt impad!

drapåtrissor

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
STR -13
Får man fråga vart du handlat?

Direkt från tillverkaren, mest för att de inte fanns i sverige än. Vart inte så mycket billigare.

Monterade dem häromdan, tanksidorna gick på jättebra. Däremot "tank-paden" i mitten veckade sig gärna på sidorna... svårt med ett platt klistermärke på en krökt/rund yta. Kanske får ta bort den och skära lite skåror i sidorna.

JnB

Björk
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Street Triple -10
Direkt från tillverkaren, mest för att de inte fanns i sverige än. Vart inte så mycket billigare.

Monterade dem häromdan, tanksidorna gick på jättebra. Däremot "tank-paden" i mitten veckade sig gärna på sidorna... svårt med ett platt klistermärke på en krökt/rund yta. Kanske får ta bort den och skära lite skåror i sidorna.

Okej, vilken tankpad valde du?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...