Triumph Street Triple-tråden

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Låter den högt utan DB-killer?Jag väntar nämligen på ett Leo Vince system.
Är väldigt nyfiken på Arrow också.
Säljaren sa att Arrow systemet inte hade db-killer :va
Man vill ju att det ska låta lite:brynad

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Låter den högt utan DB-killer?Jag väntar nämligen på ett Leo Vince system.
Är väldigt nyfiken på Arrow också.
Säljaren sa att Arrow systemet inte hade db-killer :va
Man vill ju att det ska låta lite:brynad

Arrows helsystem har inte avtagbar db-killer. Vet inte hur det är med deras slipon..

geborg

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2010
Hoj
08 Triump Street Triple
Då har man köpt en street triple 08 med arrow helsystem. Jävlar villken go hoj och LÄTT Körde Kawasaki z1000 innan. Riktigt rolig på bakhjulet :) :fyllisar:hihi

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Då blev man en Street Triple R -2013 ägare! ser fram emot en ljuvlig sommar !!
Grattis, välkommen i familjen :)

Själv ska jag dra på provkörning idag. Triumph Road Show kommer till stan. Hoppas få prova nya ST3'an och se om den är nå bättre än min -09'a. Tycker fortfarande de runda lysena är snyggast även om modell -13 ser bättre ut än tidigare kantiga varianter.

Hoppas även att de har med en Tiger 800 XC. Skulle vilja ta ut den på grusväg och känna på den, sen får man väl försöka övertala fruga att även få ha en grusbuse i garaget. :brynad

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Gokväll allihopa!

Har en ny st3 och gnällde lite tidigare angående original speglarna.
Vilka ersättningsspeglar är det som Gäller/ ser bra ut, vill inte ha några bar ends utan vanliga.

Är det rizoma, samt vart köper man dom till ett rimligt pris?

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Måste säga att efter 70 tämligen snälla mil börjar jag bli ganska sugen på att få första servicen gjord, så att man kan få känna lite på hur rödmarkeringen känns :)

Hur pass mycket behöver man Stompgrips eller dyl? Tycker man sitter som klistrad i sadeln om man jämför med min Daytona.

Förbaskat rolig och lättkörd hoj är det iallafall! :rock

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Hoj
Ducce
Måste säga att efter 70 tämligen snälla mil börjar jag bli ganska sugen på att få första servicen gjord, så att man kan få känna lite på hur rödmarkeringen känns :)

Hur pass mycket behöver man Stompgrips eller dyl? Tycker man sitter som klistrad i sadeln om man jämför med min Daytona.

Förbaskat rolig och lättkörd hoj är det iallafall! :rock

Kände precis samma sak :) nu 300 mil senare…

Tanken blir ganska lätt "repad" så jag har skaffat tankpad som första skydd och kommer skaffa stormgrip inom kort, dock enbart för att få bättre grepp. Hänger inte med knäskrap till jobbet men man hade fått lite bättre feeling vid inspirerad körning även om man klarar sig utan. Hänger också en del på vilka kläder man har om man glider i sadeln.

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Tanken blir ganska lätt "repad" så jag har skaffat tankpad som första skydd och kommer skaffa stormgrip inom kort, dock enbart för att få bättre grepp. Hänger inte med knäskrap till jobbet men man hade fått lite bättre feeling vid inspirerad körning även om man klarar sig utan. Hänger också en del på vilka kläder man har om man glider i sadeln.
Själv känner jag inget behov av stompgrip. Tycker tankens form gör det lätta att få grepp med benen. Dock satte jag på en snygg tankpad och har ni matt lack kan jag rekommendera "Paint protector".
http://www.mcweb.se/matt-paint-protection-p-8306-c-3182.aspx
Skyddar lacken där man nöter med benen samt tankens framkant mot stenskott.

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Är en street triple 13 för extrem som första hoj? Har en Yamaha Raptor 700R quad som jag hade tänkt byta in och lägga pengar i mellan!!

Tycker Triumphen verkar jäkligt smidig och sägs vara lättkörd också! Är det vettigt? Jag vill ju även kunna växa i hojen, och de tror jag verkligen jag kan göra i triumphen!

Är jag ute och cyklar? ;)

//DaKa

BH4L

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Kronan Cykel
Jag har ju en -10 som första hoj(andra säsongen nu) visst är den snabb men så länge du använder hjärnan så är det inga problem. Så klart du ska ha en street triple!:banana

Är en street triple 13 för extrem som första hoj? Har en Yamaha Raptor 700R quad som jag hade tänkt byta in och lägga pengar i mellan!!

Tycker Triumphen verkar jäkligt smidig och sägs vara lättkörd också! Är det vettigt? Jag vill ju även kunna växa i hojen, och de tror jag verkligen jag kan göra i triumphen!

Är jag ute och cyklar? ;)

//DaKa

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag