När vi ändå är inne på mektips, är det någon som lyckats ordna någon bra lösning på hur man fäster en
Kriega US20 på den nya modellen av Street Triple. På de äldre är bakramen synlig under sadeln, men det är den ju inte på den nya modellen. Jag har testat alla möjliga lösningar, men antingen hamnar väskan för långt fram (som på bilden) eller så sitter den dåligt. Jag har funderat på att sy eller limma någon konstruktion med fyra öglor som sticker ut någon centimeter under sadeln, men har inte klart för mig exakt hur.
Det är klart att man kan fästa remmarna i tailtidyn och på bakramens utsida, men det är dels fult och dels opraktiskt eftersom remmarna då måste bort så snart jag vill köra utan väska. Dessutom är jag skeptisk till lösningar som exponerar någon typ av remmar i närheten av bakhjulet. Om en rem släpper vill man inte ha in den i hjulet eller navet.
Väskan i sig rekommenderar jag förresten gärna. Den är vattentät, snygg och ganska rymlig. Dessutom finns en rem med så att man kan ha den på ryggen på kortare turer några kilometer genom stan när man inte orkar spänna fast den. Löser jag bara fastsättningen skaffar jag kanske fler och i andra storlekar.