Triumph Street Triple-tråden

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Inte jag, min har bara gått 1200 mil. Min 80-milaservice kostade tretusen på Din MC i Sollentuna. Det tyckte jag var löjeväckande dyrt efter en helgs körning med en ny motorcykel så servicen vid 1000 mil gjorde jag på Lelles i Uppsala. Jag har för mig att den kostade 2200.

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Min har gått strax över 1300 men behövs servas för 2000mil eftersom senaste servicen gjordes för 2 årsen blir d med i år, föra ägaren hade inte kört så mkt

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Ringde johans mc glömde fråga om servicen haha men frågade dock va det kostar byta bara bakdäck om jag kommer in med hojen o ny lös däck vilket jag köper sj, han ville ha 715:- inkl. vikter och balansering , vf inte 700kr elr 720 vet jag dock ej, konstigt summa tycker jag, men till frågan , är det för dyrt ? Jag har aldrig byt däck innan så vet ej va priset,

Last edited:

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
700 för däckbyte när du gjort en rätt stor del av jobbet själv?
ja, det är för dyrt

jättedyrt

Håller med om att det låter dyrt. 300 kr tog han jag gjorde det hos sist för båda däcken, men då under förutsättningen att jag köpte däcken via honom. Spelade ingen roll för mig, eftersom det var en marginell skillnad mellan vad han skulle ha och vad jag själv kunde köpt dem för på annat ställe.

Thunell

Medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Gammal 750
Ringde johans mc glömde fråga om servicen haha men frågade dock va det kostar byta bara bakdäck om jag kommer in med hojen o lös däck vilket jag köper sj, han ville ha 715:- inkl. vikter och balansering , vf inte 700kr elr 720 vet jag dock ej, konstigt summa tycker jag, men till frågan , är det för dyrt ? Jag har aldrig byt däck innan så vet ej va priset,

Vianor tog 150kr när jag kom in med ett löst däck i ena handen och däck och fälg i andra.
Visserligen var det framdäcket med det kan väl inte ha någon betydelse? :rolleyes:

Arsan

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2013
Hoj
Stree Triple
Han sa också om ja kommer in med lös däck o fälg 362 kr och att dem har 40% nu på vintern

Last edited:

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Dyr beror ju lite på vad man jämför med. Jag betalar 4800 per år för helförsäkring hos Svedea. På mässan för några veckor sedan blev jag lite kär i en Ducati 899 Panigale men det bästa pris jag hittade för att försäkra den var strax under 40000 per år, dock inte hos Svedea som inte var intresserade av mer än trafik men ändå skulle ha över 15000 per år. Så jag kör Triumph i år också.

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
När man vill köra till jobbet i slutet av mars början på april kan det lätt vara någon minusgrad på morgonen även här i söder, då är det gottigt med värmen! Även kalla somrar som nämnt eller kvällar är det schysst.

Jag rapporterar vidare här när jag fått hem prylarna!

Idag hade det varit riktigt skönt med värme. Ruskigt kall februaritur.

Norstrom1

Ny medlem
Gick med
11 May 2013
Hoj
Street triple
Hej,

Jag tänkte rensa bakdelen på min ST3 -11, vilket kit rekommenderar ni för att få det så cleant som möjligt?
Erfarenheter? Lätt att byta osv?

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Jag är har Evotech och är nöjd. Snygg, hög kvalitetskänsla och lätt att montera. Originalblinkers fungerar till den och diodbelysning för nummerskylten ingår.

1kBwZIhl.jpg

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Hoj
Street triple -13
Jag har också något liknande kommer inte ihåg märket. Kan kolla sen, men det sprutar upp massor på ryggen och sen blir det en vatten pöl av vinden på sadeln så jag blir dy blöt i arslet. Kanske inte ska köra när det regnar men ibland så går det inte att välja ju. Annars så är det jäkligt snyggt. Det kanske stänker upp mycket med original reg.plåts hållaren också? Det har jag inte provat.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Har en tailtidy från R&G och tycker den funkar perfekt. Kanske inte är så stor skillnad mellan de olika märkena, men jag har aldrig upplevt något vattensprutande på rygg och sadel?

Nästa vecka plockar jag fram hojen igen, oavsett väder! Nu funkar det fan inte längre :huvet

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Hade precis samma problem på min ST med en Mad Doctors hållare. Ser bra ut men sprutar ju vatten rakt upp och framåt över ryggen. Jobbigt att ex. pendla med.

Jag har också något liknande kommer inte ihåg märket. Kan kolla sen, men det sprutar upp massor på ryggen och sen blir det en vatten pöl av vinden på sadeln så jag blir dy blöt i arslet. Kanske inte ska köra när det regnar men ibland så går det inte att välja ju. Annars så är det jäkligt snyggt. Det kanske stänker upp mycket med original reg.plåts hållaren också? Det har jag inte provat.

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Jag kan inte erinra mig några problem med vatten från bakhjulet, varken med original eller Evotech. Och om det skulle stänka vatten är det väl inte något större problem; regnar det kommer det ju vatten från andra håll också så därför är åtminstone jag klädd i Goretex då.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln