Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Men alltså... Tillverkarna sätter inte dit den där långa snabeln bak på hojen för att det är kul. Det är ett stänkskydd. Byter man ut stänkan mot en tail tidy får man allt annat än tidy tail när det regnar. :) Men det är det ju värt. Jag har R&G på min, passformen är lite so-so men annars nöjd.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
sɐəɹpuɐ;5959490 skrev:
Dyr beror ju lite på vad man jämför med. Jag betalar 4800 per år för helförsäkring hos Svedea. På mässan för några veckor sedan blev jag lite kär i en Ducati 899 Panigale men det bästa pris jag hittade för att försäkra den var strax under 40000 per år, dock inte hos Svedea som inte var intresserade av mer än trafik men ändå skulle ha över 15000 per år. Så jag kör Triumph i år också.

Då är du en bit över 25 och bor utanför sthlm? Själv skulle hel ligga på 24k samt halv på 13k vilket är skevt, är under 25
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Då är du en bit över 25 och bor utanför sthlm? Själv skulle hel ligga på 24k samt halv på 13k vilket är skevt, är under 25

Vi kan uttrycka 45 som "en bit över 25", ja. Tack, det känns nästan lika bra som att bli legkollad på systemet. :)

Var hittade du 24000 för en 899 Panigale? Jag bor utanför Stockholm (Uppsala), är alltså över 40, har inga skador, låter ingen annan köra hojen och har eget låst garage och borde klara mig på lägre premie än någon som är under 25. Jag kollade förresten premien på nya KTM 1290 och den var ännu värre.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
sɐəɹpuɐ;5961416 skrev:
Vi kan uttrycka 45 som "en bit över 25", ja. Tack, det känns nästan lika bra som att bli legkollad på systemet. :)

Var hittade du 24000 för en 899 Panigale? Jag bor utanför Stockholm (Uppsala), är alltså över 40, har inga skador, låter ingen annan köra hojen och har eget låst garage och borde klara mig på lägre premie än någon som är under 25. Jag kollade förresten premien på nya KTM 1290 och den var ännu värre.

Eller var det 24 för en Striple? Det låter i så fall ganska dyrt. Har du kollat med Svedea och Bilsport & MC? Nakenhojar (utom 1290 Superduke) brukar ju vara billiga att försäkra jämfört med sporthojar så man blir ju lite nyfiken på vad du skulle få för premie på exempelvis en Daytona.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
sɐəɹpuɐ;5961416 skrev:
Vi kan uttrycka 45 som "en bit över 25", ja. Tack, det känns nästan lika bra som att bli legkollad på systemet. :)

Var hittade du 24000 för en 899 Panigale? Jag bor utanför Stockholm (Uppsala), är alltså över 40, har inga skador, låter ingen annan köra hojen och har eget låst garage och borde klara mig på lägre premie än någon som är under 25. Jag kollade förresten premien på nya KTM 1290 och den var ännu värre.

Det var för en triple hos svedea,störda priser i stockholm trakten om man inte är 50+.

Det komiska är att en speed triple kostar lika mycket, så jag ligger väl på max gränsen.

Man får köra hel försäkrat under säsongen och göra ett ägarbyte när man inte kör och bulta fast hojen i farsans garage så får den stå där oförsäkrat.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Man får köra hel försäkrat under säsongen och göra ett ägarbyte när man inte kör och bulta fast hojen i farsans garage så får den stå där oförsäkrat.

Kolla hur mycket du spar på det och räkna inte med att det blir halva kostnaden om du bara använder eller äger den halva året. Jag har årsförsäkring men kostnaden för vinterhalvåret är mycket lägre. Sommarhalvåret kostar, åtminstone hos Svedea, 75-80 procent av årspremien. De har antagligen lagt märke till att det är färre krascher under vintern och att fler än du tänker i banorna av ägarbyten och oförsäkrat.

Bara som något att kolla så att du inte får en obehaglig överraskning om de ändå vill ha 20 av de 25 tusenlapparna för sommarhalvåret.
 

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
sɐəɹpuɐ;5961536 skrev:
Kolla hur mycket du spar på det och räkna inte med att det blir halva kostnaden om du bara använder eller äger den halva året. Jag har årsförsäkring men kostnaden för vinterhalvåret är mycket lägre. Sommarhalvåret kostar, åtminstone hos Svedea, 75-80 procent av årspremien. De har antagligen lagt märke till att det är färre krascher under vintern och att fler än du tänker i banorna av ägarbyten och oförsäkrat.

Bara som något att kolla så att du inte får en obehaglig överraskning om de ändå vill ha 20 av de 25 tusenlapparna för sommarhalvåret.

Tack för tipset, ska kika med dom.
 

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Ort
Rosersberg
Hoj
Street triple -13
Jag bor norr om Sthlm, 38 år, street triple -13 och betalar 4126kr /år med smc rabatt 10% hos svedea (försäkringstyp säkrast) helförsäkring.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
38 år, Street Triple R -12. Salem, mellan S-holm och S-Tälje ~13000/år hos Trygg Hansa.

Fan, det var dyrt, jag betalar ca 12k hel för min Speed i Stockholm, 32 år. Bilsport eller Svedea, samma pris.
 
Last edited:

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Street triple -13 och jag betalar med 10% smc rabatt 6700 kr för helförsäkring ,norr om Sthlm samt strax under 40:banana
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
sɐəɹpuɐ;5961416 skrev:
Var hittade du 24000 för en 899 Panigale? Jag bor utanför Stockholm (Uppsala), är alltså över 40, har inga skador, låter ingen annan köra hojen och har eget låst garage och borde klara mig på lägre premie än någon som är under 25. Jag kollade förresten premien på nya KTM 1290 och den var ännu värre.

Har en försäkringsdiskussion på Facebook och hittade ett pris på 15481 för en helförsäkring och helår på en Ducati 899 Panigale hos Trygg Hansa. Det är riktigt intressant. Konstigt nog ville samma bolag ha nästan 11000 för min Street Triple vilket däremot känns väldigt dyrt. Försäkringspremier känns rätt slumpmässiga.
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
sɐəɹpuɐ;5961631 skrev:
Har en försäkringsdiskussion på Facebook och hittade ett pris på 15481 för en helförsäkring och helår på en Ducati 899 Panigale hos Trygg Hansa. Det är riktigt intressant. Konstigt nog ville samma bolag ha nästan 11000 för min Street Triple vilket däremot känns väldigt dyrt. Försäkringspremier känns rätt slumpmässiga.

Ja visst hade vi en trevlig diskussion!:)
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Förresten, precis flyttat från Sundbyberg till en by strax norr om Uppsala och sänkte min årspremie på ST3an från 10000 till 4100!!:)
 

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
sɐəɹpuɐ;5961708 skrev:
Jag vet. :)



Vad hindrar dig? Jag körde från Alunda till Uppsala i lördags. Det var så kul att det blev ett par extrasvängar runt Uppsala när händerna tinat upp. Sedan beställde jag handtagsvärmare.

Men jag vill också ha vår.

Haha...du är galen! Grus? Sand? Salt?:)
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Haha...du är galen! Grus? Sand? Salt?:)

Tja, vägarna var ju inte torra direkt men eftersom jag just fått garage (det var därför jag körde hem den från vinteridet) kunde jag ju tvätta den efteråt. Jag fick ett ganska rejält bakhjulssläpp när jag accelererade över Luthagsesplanaden, men annars var det odramatiskt. Men det var faktiskt inte vinterns första tur. Jag körde både på annandag jul och trettondagen så jag har en obruten svit månader sedan jag körde motorcykel för första gången någonsin i april förra året. Jag tog sedan kortet i maj. Bara mars kvar för 12 månader i rad.

Annandag jul var lite otäck när jag upptäckte frost på skuggsidan av alla krön på vägen förbi Morkarla.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top