sɐəɹpuɐ;5969520 skrev:
Din MC i Bredden tog 3000 för 80-milaservice av en hoj de nyss sålt ny till mig. Fånigt dyrt, där köper jag inte nästa motorcykel.
Åh faan, 3000 kr låter lite i överkant? Får prova Länna då.
Lämnade in min 640 till MÖR i Södertälje på 1000-milaservice för några år sen och den funkade helt normalt när jag lämnade in den. Hade bara hört gott om de och då fanns det ingen annan KTM-service här i stan.
Hämtar ut den nån minut innan de stänger och märker direkt när jag kommer ut på motorvägen att den svarar bara upp till halv gas och sen bluddrar. Så illa så att det är helt omöjligt att missa om man testar hojen.
Kontaktar de dagen efter och de säger att jag får komma förbi. Åker samma dag på semester och är tillbaka på MÖR 2 veckor senare. Efter genomgång säger de att förgasaren var igensotad men att de har fixat. Det ville de ha 1000 kr för utöver de 4000 kr jag redan betalat för servicen. Jag hävdar att hojen funkade när jag lämnade in den och de hävdar att de inte har rört förgasaren under service.
Fick ner priset till 500 kr men förlorade samtidigt förtroendet helt för MÖR. Om nu hojen var i sånt dåligt skick när jag lämnade in den så borde de ha märkt det om de verkligen hade testkört hojen efter service och isåfall sagt till mig.
Eller så hade de en dålig dag bara.....