Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?
Fick hem evotech tail tidy idag, riktigt bra kvalitet som det verkar. Skall bara få hem bettan så blir det montering, kanske blir en bild eller två, glad att jag inte tog en snikversion
Undrar också om någon slängt på evotechs handtag för broms och koppling och kan ge lite feedback på installation/funktion?
Är det någon som kan tipsa om bra slip-on (läs snygg och inte för högljud) till 2013 eller rent av vill bli av med?
Blev mycket frågor detta men någon måste ju hålla fanan högt
sɐəɹpuɐ;5974777 skrev:Ja, de känns avsevärt bättre. Ljuset är mycket vitare vilket möjligen gör att skillnaden känns större än den är, men det är ingen tvekan om att det är en tydlig förbättring.
sɐəɹpuɐ;5977804 skrev:Jag är också lite intresserad. Det finns ju flera som är snygga, till exempel Competition Werkes och alla modeller från SC-Project. De här verkar tyvärr alla vara rätt högljudda också med dbkiller och jag är inte beredd att börja använda öronproppar i hjälmen när jag ska åka lite längre. Min hjälm är så tyst att jag klarar mig utan också i hastigheter där frånvaron av kåpa gör att det blir för obekvämt att åka längre stunder.
Har just monterat ett remus system, provkör ikväll.
Det som är fördelen (förutom att det är snyggt) är att det ingår 2 st olika db killers vilket gör att du kan styra ljudnivån rätt bra.
sɐəɹpuɐ;5978023 skrev:Vi förväntar oss en provkörningsrapport med jämförelse av de olika dämpningsnivåerna i relation till original.
sɐəɹpuɐ;5978023 skrev:Vi förväntar oss en provkörningsrapport med jämförelse av de olika dämpningsnivåerna i relation till original.
+2 på den
Är väl inte klar med min bedömning av de olika ljudnivåerna då jag enbart provkört utan db killer.
Men, på tomgång så märker man mellan road baffle vs race baffle inte så mycket men däremot utan baffle så blir ljudet både högre samt markant mycket dovare,
När man kör utan baffle så låter ljudet väldigt maffigt men också så pass att folk kollar efter en, kul ett par dagar men kanske tröttsamt i längden.
Hojen är nu inlämnad för om mappning mm.
Var lämnade du in den och till vilken kostnad? Jag är i behov av dylik operation, därav frågan.
Mappning kanske var ett felaktigt ord men då jag har en -13 årsmodell så är ECU låst och det enda som
(förnärvarande) kan "mappas" är att man kan antigen köra på original mappen eller så kan man byta till Arrow mappen som då fungerar till samtliga slip ons på marknaden.
= Arrow mappen laddas ner i min hoj.
http://www.youtube.com/watch?v=CixnyZ5Bxm8 vilket ljud! måste fixa QS!!!
http://www.youtube.com/watch?v=CixnyZ5Bxm8 vilket ljud! måste fixa QS!!!
vilket ljud! måste fixa QS!!!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |