Ok! ja, ecu'n är ju ommappad för arrow! Är sugen på att göra det, är de stor skillnad utan??
Ja jag tyckte faktiskt att det var en hyfsat stor skillnad. Rekommenderas
Ok! ja, ecu'n är ju ommappad för arrow! Är sugen på att göra det, är de stor skillnad utan??
Lämnade in min hoj idag, fanns en service bulletin på att byta ABS-styrenheten. Enligt verkstaden kostade den 13000 kr, så det kan väl vara värt att få gjort på garantin... Värt för er med -13 modeller att kolla kanske?
sɐəɹpuɐ;5981449 skrev:Var det något fel på din eller bara en generell återkallelse?
Hmm...snygg tail tidy som är.enkel att montera och billig! Förslag?!
Hmm...snygg tail tidy som är.enkel att montera och billig! Förslag?!
Generell återkallelse, sen om alla 2013 är drabbade vet jag ju inte. Min är tillverkad 2012.
Generell återkallelse, sen om alla 2013 är drabbade vet jag ju inte. Min är tillverkad 2012.
sɐəɹpuɐ;5981459 skrev:Det är min också. Jag ringer Din MC i morgon. Det börjar bli lite grejer att fixa nu. Bakram och sadel ska bytas eftersom dåligt fästa klamrar har nött hål på färgen på bakramen. Ljusglasen är grumliga i överkant och det har åtminstone folk i England fått igenom som garantijobb och nu måste alltså ABS-enheten kollas.
Tack för tipset!
Min ABS pump böts i september då jag gjorde 80mila servicen! Gjordes på Lelles! Ska nog beställa evotechs! Men den måste beställas från England? Finns inte hos svenskåterförsäljare?
Min ABS pump böts i september då jag gjorde 80mila servicen! Gjordes på Lelles! Ska nog beställa evotechs! Men den måste beställas från England? Finns inte hos svenskåterförsäljare?
Evotech rekommenderas! Beställde från deras sida och England, hade den hemma efter 5 dagar
sɐəɹpuɐ;5981497 skrev:Jag gjorde min 1000-mila på Lelles i september men de nämnde inget om någon ABS-pump. Å andra sidan är de rätt avogt inställda till mig av någon anledning och vägrar utföra garantiåtgärder utan hänvisar bara till återförsäljaren där jag köpte hojen. Anledningen till att jag köpte den där och inte på Lelles från början var förstås att Lelles inte hade någon vit R att sälja förra våren och att de inte kunde säga när eller ens om de skulle få in någon.
Jag kan leva med det. För min del innebär det ju bara att någon annan också får göra 2000-milaservicen i sommar. Och sälja skinnstället med tillhörande handskar och stövlar, packväskorna och Schuberth SRC-systemet jag ska köpa under våren. Och naturligtvis nästa hoj.
Men jag kan inte för mitt liv begripa varför de väljer att aktivt hänvisa skapligt köpstarka kunder till konkurrenterna.
sɐəɹpuɐ;5981497 skrev:Jag gjorde min 1000-mila på Lelles i september men de nämnde inget om någon ABS-pump. Å andra sidan är de rätt avogt inställda till mig av någon anledning och vägrar utföra garantiåtgärder utan hänvisar bara till återförsäljaren där jag köpte hojen. Anledningen till att jag köpte den där och inte på Lelles från början var förstås att Lelles inte hade någon vit R att sälja förra våren och att de inte kunde säga när eller ens om de skulle få in någon.
Jag kan leva med det. För min del innebär det ju bara att någon annan också får göra 2000-milaservicen i sommar. Och sälja skinnstället med tillhörande handskar och stövlar, packväskorna och Schuberth SRC-systemet jag ska köpa under våren. Och naturligtvis nästa hoj.
Men jag kan inte för mitt liv begripa varför de väljer att aktivt hänvisa skapligt köpstarka kunder till konkurrenterna.
Det där är konstigt att inte vilja, att utföra garantiåtgärder är en jättebra affär för verkstaden. Tillverkaren ersätter ju fullt ut för timmar och material och de får en nöjd och glad kund som fått jobb gjort "gratis".
sɐəɹpuɐ;5981459 skrev:Det är min också. Jag ringer Din MC i morgon. Det börjar bli lite grejer att fixa nu. Bakram och sadel ska bytas eftersom dåligt fästa klamrar har nött hål på färgen på bakramen. Ljusglasen är grumliga i överkant och det har åtminstone folk i England fått igenom som garantijobb och nu måste alltså ABS-enheten kollas.
Tack för tipset!
Jag har också grumliga glas i överkant. Hur kommer det sig att det blir så? Hoppas du får igenom det
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |