Triumph Street Triple-tråden

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hämtat hem min knarr från Ackes, ABS-enheten bytt och uppdaterad mjukvara. Tickandet från motorn var som misstänkt helt normalt, men skönt att ha det bekräftat från en som verkligen vet.

Nu vill jag ha sol, eller åtminstone uppehållsväder!
En Triumph är ingen Triumph förrän den har varit inne på verkstaden några gånger :hihi
 

Berqa

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009 Triumph Street triple
sɐəɹpuɐ;5984467 skrev:
Den är ju förstås ett helt annat och bättre prisläge. Jag kommer inte att använda den dagligen så det verkar vettigt att testa med en billigare och skönt att slippa permanent monterade fästen. Inga problem med att den repar tanken?

Jag tycker den käns enormt prisvärd. Det är dessutom med spännande som man kan koppla på för att få ryggsäck om jag inte minns fel.

Well, det är ju magnetfästen och precis som alla sånna blir det repor om du inte drar av dem med handen innan för att försäkra dig om att det inte hamnar något emellan som repar.. Själva magneterna är väl inbäddade och repar inte i sig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En Triumph är ingen Triumph förrän den har varit inne på verkstaden några gånger :hihi

Skit, då är min Triumph inte en Triumph då...:( Och ändå har den bara gått 15 000 mil... Kan det bero på att den inte varit inne på verkstad utan tagits hand om av en intresserad ägare? :va Fast det är inte en Street Triple men det står Triumph på plasttanken...:confused:
Blir våran Street Triple en Triumph om vi ser till att den kommer in på verkstad? :va Man vill ju gärna ha en riktig Triumph...:tungan

Skönt att veta att det finns kunskap att ta del av här på Sporthoj! :tummenupp
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Skit, då är min Triumph inte en Triumph då...:( Och ändå har den bara gått 15 000 mil... Kan det bero på att den inte varit inne på verkstad utan tagits hand om av en intresserad ägare? :va Fast det är inte en Street Triple men det står Triumph på plasttanken...:confused:
Blir våran Street Triple en Triumph om vi ser till att den kommer in på verkstad? :va Man vill ju gärna ha en riktig Triumph...:tungan

Skönt att veta att det finns kunskap att ta del av här på Sporthoj! :tummenupp
Skönt att veta att din Triumph är den enda Triumphen i världen och bara för att den aldrig har krånglat så kan det omöjligen finnas någon annan Triumph som har krånglat :confused:
Och tro mig, jag är mer intresserad av att sköta hojen än du är, för jag lämnar in min hoj på verkstad där utbildade människor skruvar med den. Men som sagt, din Triumph talar för alla Triumphs, om din har gått 15000 mil utan att ha varit på verkstad så tycker jag att du ska ta upp det med Triumph huvudkontor och be dom att avveckla serviceprogrammet och utöka garantin till 10 år :rolleyes:
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Skönt att veta att din Triumph är den enda Triumphen i världen och bara för att den aldrig har krånglat så kan det omöjligen finnas någon annan Triumph som har krånglat :confused:
Och tro mig, jag är mer intresserad av att sköta hojen än du är, för jag lämnar in min hoj på verkstad där utbildade människor skruvar med den. Men som sagt, din Triumph talar för alla Triumphs, om din har gått 15000 mil utan att ha varit på verkstad så tycker jag att du ska ta upp det med Triumph huvudkontor och be dom att avveckla serviceprogrammet och utöka garantin till 10 år :rolleyes:

Härligt att veta att du vet hur stort mitt intresse är för skötseln av mina motorcyklar! :tummenupp
Tyvärr vet jag inte om det stämmer eftersom jag inte kan lika mycket som dig och kan jämföra våra intressen...:rodnar

John Young är känd bland folket med Järnröv och kör Triumph. Här är det en äldre Triple... http://www.craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Windjammer-3/John-Young.html
Jag vet att han körde över 100 000 miles, 16 000 mil, med en 2004 Daytona men hittar inte det på nätet så då finns det inte...:(

Nu står det visserligen fler Triumph i garaget, och alla har inte gått över 15 000 mil, men jag känner fler Triumphägare som också sköter om sina motorcyklar utan att lämna iväg till verkstad... (Jo, man kan sköta motorcykeln på samma sätt som en utbildad Triumphmekaniker utan att lämna in den. Det är faktiskt vanliga människor som gör jobbet på Triumph!:D) En del kamrater, som missköter sin Triumph, vågar sig ändå ut på vägen. Tuffa killar!...:D

Nu gillar jag att skruva så det är en del av mitt hojintresse, det ger mig en tillfredsställelse. Köra är också ett intresse men skruvandet är grädde på moset! :)
(Fast Street Triple är ju inte lättskruvad i mitt tycke där det mesta sitter dj...ligt trångt till. Priset för en liten och lätt hoj...)

Dessutom kan det vara bra att ha kunskap. När vi fick punktering i somras behövde jag inte vänta på mekanikern utan skruvade av och på hjulet själv. Vilket gjorde honom glad eftersom han hade fullt med jobb ändå...:)

Men kan man inte ta hand om sin motorcykel och har pengar att göra av med så ska man naturligtvis lämna in den till Märkesverkstad! Då får man dessutom en stämpel för varje besök att visa upp när man säljer motorcykeln. :tummenupp

Nu säljer jag inte några motorcyklar så det behövs inga stämplar i mina serviceböcker. :)

Men för din egen skull skulle jag rekommendera att undvika Triumph och köra något bättre! Men det är min åsikt. :krama

strix_humor.jpg
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Härligt att veta att du vet hur stort mitt intresse är för skötseln av mina motorcyklar! :tummenupp
Tyvärr vet jag inte om det stämmer eftersom jag inte kan lika mycket som dig och kan jämföra våra intressen...:rodnar

John Young är känd bland folket med Järnröv och kör Triumph. Här är det en äldre Triple... http://www.craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Windjammer-3/John-Young.html
Jag vet att han körde över 100 000 miles, 16 000 mil, med en 2004 Daytona men hittar inte det på nätet så då finns det inte...:(

Nu står det visserligen fler Triumph i garaget, och alla har inte gått över 15 000 mil, men jag känner fler Triumphägare som också sköter om sina motorcyklar utan att lämna iväg till verkstad... (Jo, man kan sköta motorcykeln på samma sätt som en utbildad Triumphmekaniker utan att lämna in den. Det är faktiskt vanliga människor som gör jobbet på Triumph!:D) En del kamrater, som missköter sin Triumph, vågar sig ändå ut på vägen. Tuffa killar!...:D

Nu gillar jag att skruva så det är en del av mitt hojintresse, det ger mig en tillfredsställelse. Köra är också ett intresse men skruvandet är grädde på moset! :)
(Fast Street Triple är ju inte lättskruvad i mitt tycke där det mesta sitter dj...ligt trångt till. Priset för en liten och lätt hoj...)

Dessutom kan det vara bra att ha kunskap. När vi fick punktering i somras behövde jag inte vänta på mekanikern utan skruvade av och på hjulet själv. Vilket gjorde honom glad eftersom han hade fullt med jobb ändå...:)

Men kan man inte ta hand om sin motorcykel och har pengar att göra av med så ska man naturligtvis lämna in den till Märkesverkstad! Då får man dessutom en stämpel för varje besök att visa upp när man säljer motorcykeln. :tummenupp

Nu säljer jag inte några motorcyklar så det behövs inga stämplar i mina serviceböcker. :)

Men för din egen skull skulle jag rekommendera att undvika Triumph och köra något bättre! Men det är min åsikt. :krama

View attachment 401848
Vill börja med att säga att jag nästan fick ett hjärtattack när jag såg ditt långa inlägg på ditt svar till mig.
För att göra en lång historia kort, jag har kört hoj större delen av mitt liv och har provat det mesta, tro mig och det finns folk som kan intyga det :) Jag är absolut ingen märkesfreak som bara kör Italienska, japanska eller Engelska hojar :fakta Med andra ord så kan jag yttra mig om diverse märken då jag är öppen för alla märken. Nu köpte jag en Triumph av bara en ren nyfikenhet :) Jag är mycket nöjd med min hoj och jag älskar den. Men jag kan också säga att den känns inte lika väl ihopskruvad som en Japsing.
Triumph har blivit mycket bättre på senare år, men dom är inte riktigt där ännu, nu pratar jag om kvalité och inte körglädje! För då äger Trajjan :rock
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Men nu blev vi sådär svenskt överens... :rodnar

Fast just idag älskar jag inte vad våran Street Triple gör med batterier.:mad:
Ett 14 år gammalt batteri fungerar lika bra som när det lämnade Hinckley men på två år så är det slut i den nyaste.

Det positiva är att vi inte var ute på en tur utan hojen står i garaget. Vi slipper dra en säkringen till lyset och springa igång som förra gången...:rolleyes:
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Ang. Tank väska så skulle jag titta på en som man även kan använda som ryggsäck. Typ som denna

http://www.rideicon.com/products/?productGroupId=66840

Den kanske inte passar på våra hojjar. Dom andra kanske har den funktionen också?
Har en tankväska från Lidl som också kan bäras på ryggen. Inte lika flådig som den du länkar till men nog ligger den kvar på tanken när jag kör så det är nog inget problem. :p
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Idag åkte cutsen av. Snyggt ja, men fan så opraktiskt. Jag bara repar den när jag måste köra med väska. Ibland spänner jag fast grejer där bak med nät när jag handlat, det funkar tji med cuts. Nä den hamnar i lådan med annat avskruvat.
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Då har jag äntligen fått på min tail-tidy monterad (http://www.evotech-performance.com/2013-2033/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy)
Det tog längre än väntat (+30 min) och jag fick fippla lite med kablarna innan det blinkade rätt samt att det var kallt som stryk att montera utomhus. Beskrivningen från Evotech var inte direkt uppdaterad mot 2013-modellen samt att man saknade ett par steg för avmontering.
Men fint blev det, dock är passformen mot själva sitsen inte tätt på. Skall maila dem för att se om det är normalt eller om man lyckats göra fel. Ledsen för dålig kvalitet på bild.

webIMG_2655.jpg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Då har jag äntligen fått på min tail-tidy monterad (http://www.evotech-performance.com/2013-2033/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy)
Det tog längre än väntat (+30 min) och jag fick fippla lite med kablarna innan det blinkade rätt samt att det var kallt som stryk att montera utomhus. Beskrivningen från Evotech var inte direkt uppdaterad mot 2013-modellen samt att man saknade ett par steg för avmontering.
Men fint blev det, dock är passformen mot själva sitsen inte tätt på. Skall maila dem för att se om det är normalt eller om man lyckats göra fel. Ledsen för dålig kvalitet på bild.

View attachment 402067

Snyggt, av med skjutspinnarna och på med led-blinkers nu då! :)

Var menar du att passformen inte är rätt? Jag har nämligen det problemet med min R&G-tidy och med den glappar bakljuset i ovankant mot sadeln. Skitstörigt!
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Snyggt, av med skjutspinnarna och på med led-blinkers nu då! :)

Var menar du att passformen inte är rätt? Jag har nämligen det problemet med min R&G-tidy och med den glappar bakljuset i ovankant mot sadeln. Skitstörigt!

Jag är lite tvekande till skjutspinnarnas vara eller icke vara om man nu behöver skjutsa någon men nu har man ju tänkt tanken :).

Jag har ni pratat med Evotech och det skall inte vara ett glapp så antingen har jag gjort fel eller så saknades det en detalj (förmodligen det första), skall montera ner grejorna senare för översyn.
Mitt glapp är mellan tidyn och sitsdelen, ej med lampan, vad jag kunde se iaf Har du någon bild på din?
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top