Härligt att veta att du vet hur stort mitt intresse är för skötseln av mina motorcyklar!
Tyvärr vet jag inte om det stämmer eftersom jag inte kan lika mycket som dig och kan jämföra våra intressen...
John Young är känd bland folket med Järnröv och kör Triumph. Här är det en äldre Triple...
http://www.craigvetter.com/pages/Vetter_Fairings/Windjammer-3/John-Young.html
Jag vet att han körde över 100 000 miles, 16 000 mil, med en 2004 Daytona men hittar inte det på nätet så då finns det inte...
Nu står det visserligen fler Triumph i garaget, och alla har inte gått över 15 000 mil, men jag känner fler Triumphägare som också sköter om sina motorcyklar utan att lämna iväg till verkstad... (Jo, man
kan sköta motorcykeln på samma sätt som en utbildad Triumphmekaniker utan att lämna in den. Det är faktiskt vanliga människor som gör jobbet på Triumph!
) En del kamrater, som missköter sin Triumph, vågar sig
ändå ut på vägen. Tuffa killar!...
Nu
gillar jag att skruva så det är en del av mitt hojintresse, det ger mig en tillfredsställelse. Köra är också ett intresse men skruvandet är grädde på moset!
(Fast Street Triple är ju inte lättskruvad i mitt tycke där det mesta sitter dj...ligt trångt till. Priset för en liten och lätt hoj...)
Dessutom kan det vara bra att ha kunskap. När vi fick punktering i somras behövde jag inte vänta på mekanikern utan skruvade av och på hjulet själv. Vilket gjorde honom glad eftersom han hade fullt med jobb ändå...
Men kan man inte ta hand om sin motorcykel och har pengar att göra av med så ska man naturligtvis lämna in den till Märkesverkstad! Då får man dessutom en stämpel för varje besök att visa upp när man säljer motorcykeln.
Nu säljer jag inte några motorcyklar så det behövs inga stämplar i mina serviceböcker.
Men för din egen skull skulle jag rekommendera att undvika Triumph och köra något bättre! Men det är min åsikt.
View attachment 401848