Triumph Street Triple-tråden

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
Kul, något högre sitthöjd på R modellen, lite större bromsar samt justerbara dämpare runt om. Dock, så klarar man sig bra utan R om man inte vill vara snabbast!! ;) Nej, men klart att std ST3 duger mycket fint!!!! Bara ovanstående som är skillnad, ska du piska bana?

//Daniel

Ok! Kollade blocket precis, där finns en 2013 R, gått runt 400 mil för 82000:-, vore kanske nått!? Skulle helt klart vara kul att testa på bana.

Har kompisar jag kör med som har hojar med runt 1000cc, hänger streeten på bra med så pass mycket större hojar? När jag provkörde den så tyckte jag det kändes som den hade bra drag:)

Last edited:

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
2013, uppdaterades hela chassit, och där ska de va ganska stor skillnad (har inte provat någon tidigare modell) men den är lättkörd, men kan pressas utan dess like då man vill!! Ja, effekt/gasrespons är oerhört bra avvägt på ST3!! Jag tror den är ganska mycket bättre på bana än vad MT09 är också, just pga. chassi m.m.

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Har kompisar jag kör med som har hojar med runt 1000cc, hänger streeten på bra med så pass mycket större hojar? När jag provkörde den så tyckte jag det kändes som den hade bra drag:)
På kurvig väg har snarare dom problem att hänga på men när det rakar ut blir det omvänt när hastigheten går över 150. Det är min upplevelse.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Haha när de svängde påvägen tillbaka såg jag bara grus o tänkte crash så du seglade iväg. Men ja på vissa rakor hamnade du långt bak

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
På kurvig väg har snarare dom problem att hänga på men när det rakar ut blir det omvänt när hastigheten går över 150. Det är min upplevelse.

Min erfarenhet också.

Idag har jag beställt Arrow-sliponet och vit undertray, sen får det nog räcka med godsaker till hojen ett tag. Jag har nog glasat mina belägg, så det får bli lite värre belägg fram.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Är 82000:- ett vettigt pris för en R-modell, 2013, gått 320 mil?

Om du prutar. Det är denna, eller hur?

http://www.blocket.se/stockholm/Street_triple_r_52414333.htm?ca=23_11&w=3

Just nu har Triumph kampanj, köper du en ny Street Triple R så bjuder dom på flyscreen, seat cowl och belly pan för ordinariepriset 99900 kr. Vill du ha någon av de tillbehören (flyscreen hade redan "din" hoj såg jag) så är du ju snart nära nypriset ändå. Plus att nytt är nytt...

rulle_retard

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Hoj
Husqvarna 701 SM
Om du prutar. Det är denna, eller hur?

http://www.blocket.se/stockholm/Street_triple_r_52414333.htm?ca=23_11&w=3

Just nu har Triumph kampanj, köper du en ny Street Triple R så bjuder dom på flyscreen, seat cowl och belly pan för ordinariepriset 99900 kr. Vill du ha någon av de tillbehören (flyscreen hade redan "din" hoj såg jag) så är du ju snart nära nypriset ändå. Plus att nytt är nytt...

Yes det är den. Ok! Vad tror ni man ska sikta på att få ner den till? Är nog inte intresserad av något av de tillbehören.

Last edited:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Han kunde släppa den för 78...

Låter väl bättre iallafall. Kostar en ny 99000 så är det väl en ok sänkning för de 300 milen... Tänk på att Pirelli-däcken slits ganska snabbt (åtminstone på min speed) så de kanske behöver bytas ut snart och det kostar ju några tusenlappar.

DaKa

Ny medlem
Gick med
19 May 2013
Hoj
Aprilia Tuono Factory -16
Är det någon som redan behövt sula om hojen och vad har ni lagt på för däck då?

hmm...som n00b man är? Hur viktigt är rekommendationerna i service boken? Sorry, inget svar på din fråga men har för mig de står Pirelli eller Michelin?!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning