För mig tog monteringen avsevärt längre tid men så hade jag hjälp av en pigg sjuåring också.Då har jag äntligen fått på min tail-tidy monterad (http://www.evotech-performance.com/2013-2033/triumph-street-triple-2013-onwards-tail-tidy)
Det tog längre än väntat (+30 min) och jag fick fippla lite med kablarna innan det blinkade rätt samt att det var kallt som stryk att montera utomhus. Beskrivningen från Evotech var inte direkt uppdaterad mot 2013-modellen samt att man saknade ett par steg för avmontering.
Men fint blev det, dock är passformen mot själva sitsen inte tätt på. Skall maila dem för att se om det är normalt eller om man lyckats göra fel. Ledsen för dålig kvalitet på bild.
Om passformen är dålig har förmodligen något blivit fel. På min är passformen snarast bättre än original. Snabbkoll: Du glömde inte gummipackningen mellan tailtidyn och hojen? Gummipackningen har inte hamnat snett? Du bytte brickorna eller om det var hela skruvarna som håller fast tailtidyn från ovansidan?
Det som försenade min montering var, förutom den sjuårige medarbetaren, att jag fäste blinkersarna med fel skruvar vilket gjorde att halvorna bara nästan passade ihop. Med de korrekta och något kortare skruvarna fungerade det bättre.