Triumph Street Triple-tråden

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag snackade med LF idag och skulle få betala 7057 helår/helförsäkring för en RX 2015 (baserad på STR 2015).
Jag har haft kortet 0-1år är 30+ och bor i centrala Stockholm.

Låter vettigt tycker jag?

Har alltid kört med Bilsport-MC då de har legat så mycket lägre än andra bolag. Betalade 5500 kr/år hel för en STR09 och boendes i Stockholm fram till nu men kollade med LF och byter strax då de gav mig ett pris på 3200 kr/år helförsäkring. Det är jag mycket nöjd med måste jag säga.

Folksam ville ha 33 000 kr :rolleyes:
 

Sthlm:are

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Ort
Stockholm
Hoj
2013, Triumph Street triple R
Bilsport-MC har en fördel mot de LF och de flesta andra att försäkring gäller om du kör bandagar (ej tävling, ej träning med tidtagning)
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Tänkte också välja Länsförsäkringar Märkesförsäkring till våren då en ST3 förväntas införskaffas.
Street triple R -12 kostar mig 12202 kr/år
Street Triple/R -14 kostar mig 14900kr/år
24+ Linköping, kort 0-1 år
De verkar inte som de tar nån skillnad på pris varelse det är R eller ej, bara årsmodell.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Street triple RX kostar mig 7057kr helår via LF märkes. Bilsport mc kostar nästan det dubbla för mig som 33 åring med kortinnehav under ett år, boende i centrala Sthlm. Enligt bilsport är det stöldbegäran som kostar och där kan dom inte matcha LF.

/D
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Det är väl också det faktum att Bilsport MC sänker sin premie något otroligt successivt under de första fem åren av innehav av körkortet. Testa och ändra till att du haft ditt körkort i 5år eller mer så ser du skillnaderna. Helt enkelt inte ett alternativ förrän efter 5 år som sagt.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Det är väl också det faktum att Bilsport MC sänker sin premie något otroligt successivt under de första fem åren av innehav av körkortet. Testa och ändra till att du haft ditt körkort i 5år eller mer så ser du skillnaderna. Helt enkelt inte ett alternativ förrän efter 5 år som sagt.


Stämmer bra, inte aktuellt idag men det blir säkerligen byten av bolag med tiden. Förmodligen någon helt annan hoj om fem år iofs. Men det är en än mer avlägsen historia ;)
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Är det någon som har erfarenhet av att lacka heel guard'sen? Bör räcka och lämna in till någon lämplig lackerare med rätt färgkod antar jag? (Alt köpa färgen själv)
Finns ju i Carbon, men känner inte att det passar så bra med vit/svart hoj :)
STheelg.jpg
 

C.Castor

Ny medlem
Gick med
4 May 2012
Ort
Partille
Hoj
KTM690E-R -13, Honda CBR600F4 -00, Ossa Tr300i Factory R -14
Är det någon som har erfarenhet av att lacka heel guard'sen?

Med tanke på slitaget som de får utstå så funkar nog pulverlack absolut bäst.
Kanske finns någon dunderfärg som matchar slitstyrkan, men jag kommer nog satsa på det när det blir läge!
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Då har hojen landat, beställt lite extra. Klar om ~2v:

Tidy
Handtagsvärme
Nya speglar - inte alls kompis med original
Arrow - monterar efter 100-mila..

Nån som hunnit rasta sin triple i år?
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Endast lätt rastning i form av tomgång!
Hämtade hem skönheten i helgen, gamla bettan står i bakgrunden och surar:hihi

10647052_1025202814162877_1726136951675980018_n.jpg
 

Danne_Smedjan

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Tenhult
Hoj
RSV 1000 Factory -04
Det är långt till Lördag... Jättelångt.. Men då! Då hämtar jag mig min Street Triple R från 2012!

Jag kan ha gjort bort mig, sålde min R1;a i höstas. Saknat den en hel del i vinter, men så sneglade jag på MT-09, Street Triple (R), Speed Triple.. Så en dag stod den där, i butiken och bara skrek mitt namn! Affären gick fort, jag satt som en gud, den är otroligt vacker och helt rätt utrustad. Mmm vad gott :) Men jag har inte provkört än, men alla verkar saliga, så jag chansar lite..

Så ja, jag är numera nybliven Street Triple R ägare.

Ville bara säga hej pojkar! :hej
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Grattis Danne!

Vad betalar/betalade ni för 100-mila för er triple, Sthlm?

Hörde 3k på HojCenter, låter ju galet är det montage av arrow och mappnig som gör att det drar iväg?
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Nytvättad och vaxad, nu mår den som en skönhet.
DSC_0062.jpg

I helgen ska det monteras Oxford Heated Premium Hot Grips (Sport).
Måste nog vara det enklaste paketet att installera jag sett, får återkomma med review men har hört mycket gott om dessa, skönt med att de finns i sportversion ;)
oxford-hotgrips-touring-v8-switch.jpg
 

Bobbadilla67

Medlem
Gick med
15 Jan 2012
Ort
Bandhagen
Hoj
Tiger 800 XRt-15
Leppek


Vad jag hörde så bjuckar dom på montering och mappen om man sätter på Arrow pipan i samband med första servicen på hojcenter.
//Peter
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Leppek


Vad jag hörde så bjuckar dom på montering och mappen om man sätter på Arrow pipan i samband med första servicen på hojcenter.
//Peter

Det var min förståelse också men då känns väl 3000 pistoler rätt saftigt, eller är det ett normalpris på en 100a-mila?

/D
 

Bobbadilla67

Medlem
Gick med
15 Jan 2012
Ort
Bandhagen
Hoj
Tiger 800 XRt-15
Tycker oxå det är i saftigaste laget, men jag har iof ingen aning om det är ett "normalpris"
Borde kanske varit nån form av rabatt på den servicen, vi har ju halat upp ett par spänn
//Peter
 
Last edited:

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Vad betalar/betalade ni för 100-mila för er triple, Sthlm?

Hörde 3k på HojCenter, låter ju galet är det montage av arrow och mappnig som gör att det drar iväg?

Jag fick också betala runt 3000 på Din MC för ett par år sedan. Orimligt dyrt för service på en ny hoj som man kört en helg.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top