Triumph Street Triple-tråden

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Jahapp, då har man snöat in på en lite mindre hoj inför nästa säsong. ST3 känns som det givna valet.

Antar att ni avhandlat detta en miljon ggr i denna tråd, men vad ska man tänka på?
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Jahapp, då har man snöat in på en lite mindre hoj inför nästa säsong. ST3 känns som det givna valet.

Antar att ni avhandlat detta en miljon ggr i denna tråd, men vad ska man tänka på?

Kolla inlägget ovan, där lär du inte behöva fundera på någonting :tummenupp
 

elhombre

Medlem
Gick med
19 Oct 2012
Ort
Västkusten
Hoj
Ducce
Många förespråkade R när jag kikade på hoj men jag valde att spara några kronor och ångrar mig inte, skruvade ner två hack på bakre och det hjälpte jättemycket. Kör man inte bana känns R tveksam som ett absolut måste. (Ok låter färgat med tanke på annonsen men inte menat åt det hållet ;) ).
Har man andra preferenser med vikt och kanske åkt många år är det nog lättare att se fördelarna.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Många förespråkade R när jag kikade på hoj men jag valde att spara några kronor och ångrar mig inte, skruvade ner två hack på bakre och det hjälpte jättemycket. Kör man inte bana känns R tveksam som ett absolut måste. (Ok låter färgat med tanke på annonsen men inte menat åt det hållet ;) ).
Har man andra preferenser med vikt och kanske åkt många år är det nog lättare att se fördelarna.

Du ska själv vara nöjd, det är det viktigaste, med eller utan R! :tummenupp
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Är det möjligt att min nya hoj levererades med luft i bromssystemet? Jag har inget annat att jämföra med än den Yamaha jag körde på körskolan, men både fram- och bakbroms känns som att de borde vara stummare.

Jag har Triumphs svarta justerbara bromshandtag (inte det korta). Om jag ställer det i något annat läge än allra längst ut så kan jag lätt trycka in det hela vägen tills det tar i gashandtaget. Då har förvisso ABS:en redan slagit till med marginal, men ändå? Jag kan till exempel inte bromsa med två fingrar då de andra två fingrarna kommer i kläm innan full bromsverkan.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Helt omöjligt är det väl inte... hör av dig till handlaren eller lufta bromsarna själv bara för att vara säker.
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Så grymt sugen på en ST3, men att sälja hoj nu inför vintern är som ni alla vet tungt..

Har ni bänkat era hojar? Vad levererar den fina trippeln på bakhjulet?
 
Last edited:

Glennert

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Bålsta
Hoj
-11 Triumph Street Triple
Någon som är intresserad av att köpa orginal broms och kopplingshandtag till Str3 - R ?
Eller orginal fotpinnar bak?

Hör av er med bud. :)
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Tomten kom tidigt i år.

Ramlade ner en tidig julklapp i veckan :hoppskrat
Ska försöka att hinna få på den imorgon och köra en liten runda.

6ZU837C.jpg
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Varför måste de göra såhär, nu vill ju jag ha denna istället . . .

2015-triumph-street-triple-rx-debuts-at-intermot-photo-gallery_5.jpg
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag kanske är kinkig men vad sur jag blir när det ser ut så här efter att hojen stått ute i lite höstväder. :4skrika

skruv.jpg
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Tackar, och jodå jag har både sett dom och klarat en och annan sökning. Sökte dock en diskussion och personlig input. Många gillar att svara på relativt uppenbara saker av rent intresse. Kanske skulle formulerat mig bättre men det är trots allt ett mc-forum :7peta.

Vilket tröttsamt svar från mig.. Vidare letade jag slipon i svart men får inte klart för mig om man kan montera -11 på en -15, mailat utan svar men misstänker ett Nej,
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top