Triumph Street Triple-tråden

Triumph Int

Medlem
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Täby
Hoj
Snart
Låter bra och så låter alla Triumph

Det vinande ljudet är från balansaxeln och har rakskurna drev för att låta som det gör

Min 1050 motor lät likandant
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Där är filmklippet och jag tycker det beskriver ljudet rätt bra, avgasröret satt som en sten!
Är du fortfarande lite orolig över ljudet Areschoug så kan du få jämföra ljudet med min. En 2009'a som har gått 3000mil. Ska f.ö. på service på måndag.


Gjorde en liten ljudtest när jag kom hem från jobbet innan den fick rulla in i garaget. Ni får stå ut med att den är lite lortig sen senaste regnet.
 
Last edited:

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
Är du fortfarande lite orolig över ljudet Areschoug så kan du få jämföra ljudet med min. En 2009'a som har gått 3000mil. Ska f.ö. på service på måndag.


Gjorde en liten ljudtest när jag kom hem från jobbet innan den fick rulla in i garaget. Ni får stå ut med att den är lite lortig sen senaste regnet.

Tack så mycket, lät liknande. Arrowpiporna lät lite mer än mina TORpipor :D Får kolla över budgeten!

Ska kolla över ventiler och kamkedjan under vintern, men det är förmodligen de rakskruna dreven jag funderar över, är ett rätt obekant ljud på de varvtalen!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Då har jag fått min komfortsadel med 2 cm extra höjd. Det var ett lyft så att säga, på flera plan. Fastare dyna vilket är skönare för mig iaf, sen tippar den inte fram mig mot tanken lika mycket heller. Och till sist så kom jag ju upp lite mer, vilket blir rimligare för min knävinkel.

Kort och gott väldigt välspenderade 1500 kr.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Kört ner till södra Danmark för lite jobb, nya sadeln är verkligen mycket bättre än standardsadeln. Märktes väldigt tydligt idag när jag hade fullpackad 30-liters rygga på. Asnöjd!
 

Thomas_W

Ja inte bitter
Gick med
1 Jul 2010
Ort
Steninge Hills
Hoj
Triumph Street Triple R -14, Honda CB600 F Hornet -98
Då har jag fått min komfortsadel med 2 cm extra höjd. Det var ett lyft så att säga, på flera plan. Fastare dyna vilket är skönare för mig iaf, sen tippar den inte fram mig mot tanken lika mycket heller. Och till sist så kom jag ju upp lite mer, vilket blir rimligare för min knävinkel.

Kort och gott väldigt välspenderade 1500 kr.

Kul att höra att du är nöjd! Blev en sån för mig oxå!! Fick med ett Leo Vince Slip-on i dealen då jag köpte hojen i Juni på Hojcenter. Problemet var bara att dom konkat och det inte finns några att få tag i till STR:en.
Tydligen ska dom vara på gång igen i Polen men det tar tydligen tid och ingen vet något.......
Var förbi igår och kom överens om att vi kör lite andra grejor istället och så beställer jag ett SC Project GPM2 så fixar dom mappningen på det.
Då blev det den höga komfort-sadeln. Ska köra på ett nytt stöd och så får jag se vad mer det blir.
 

simon.svensson

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2013
Ort
skövde
Hoj
letar
jag har en liten från till er lyckligt lottade. hur mycket skillnad gör en flyscreen egentligen? minskar draget något, eller förflyttas det bara uppåt?

vilka årsmodeller har "större" ändringar på sig, och vad är bra att ta i beaktning när man kollar på dom?
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag är på jakt efter en Street Triple R för runt 55-60 000. Det verkar vara lite spridda skurar prismässigt, men enligt Blocket bör detta ge mig ett skapligt kittat exemplar runt årsmodell -11 utan alltför många mil på klockan.

Något speciellt att hålla utkik efter vid begagnatköp av just denna modell utöver en normal kontroll vid köp? Kända typfel, unika saker som lätt missas osv?
 

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.

Det är inte samma.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.

Nu låter du lika kinkig som jag. :)

Men jag håller med om att förarplatsen känns aningen kort.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Det är inte samma.
Tack! Ungefär samtidigt som jag skrev det förra inlägget så kom jag dock på själv att det så klart inte är samma sadel. De ser ju olika ut. Frågan är snarare om någon som har kört både den nya och den gamla generationen reflekterade över hur mycket plats det finns att röra sig på? :)
Nu låter du lika kinkig som jag. :)

Men jag håller med om att förarplatsen känns aningen kort.
Ja, jag vet... börjar vi bli gamla och griniga?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ja, jag vet... börjar vi bli gamla och griniga?

Eller så är det så att vår analysförmåga och kompetens fått oss att inse vad som behöver justeras för en så god upplevelse som möjligt?

Vi har kört så mycket att vi nu har enbart hojen kvar att justera.

För det är alltid materielen det är fel på när det inte går (så fort) som vi vill. :tungan
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top