Är du fortfarande lite orolig över ljudet Areschoug så kan du få jämföra ljudet med min. En 2009'a som har gått 3000mil. Ska f.ö. på service på måndag.Där är filmklippet och jag tycker det beskriver ljudet rätt bra, avgasröret satt som en sten!
Är du fortfarande lite orolig över ljudet Areschoug så kan du få jämföra ljudet med min. En 2009'a som har gått 3000mil. Ska f.ö. på service på måndag.
Gjorde en liten ljudtest när jag kom hem från jobbet innan den fick rulla in i garaget. Ni får stå ut med att den är lite lortig sen senaste regnet.
Då har jag fått min komfortsadel med 2 cm extra höjd. Det var ett lyft så att säga, på flera plan. Fastare dyna vilket är skönare för mig iaf, sen tippar den inte fram mig mot tanken lika mycket heller. Och till sist så kom jag ju upp lite mer, vilket blir rimligare för min knävinkel.
Kort och gott väldigt välspenderade 1500 kr.
Det enda jag kunde hitta på årsmodell 2011 var en recall på hjullager som kunde vara av okänt ursprung så kolla att hojen har varit inne för koll och utbyte av dessa.Något speciellt att hålla utkik efter vid begagnatköp av just denna modell utöver en normal kontroll vid köp? Kända typfel, unika saker som lätt missas osv?
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.
Någon som har koll på om sadeln är densamma på den andra generationen (2013-) som på den första? Jag körde en Triple R -12:a i helgen och störde mig på "sluttningen" upp till passagerarplatsen. Det kändes som om platsen för mig som förare var för kort.
Tack! Ungefär samtidigt som jag skrev det förra inlägget så kom jag dock på själv att det så klart inte är samma sadel. De ser ju olika ut. Frågan är snarare om någon som har kört både den nya och den gamla generationen reflekterade över hur mycket plats det finns att röra sig på?Det är inte samma.
Ja, jag vet... börjar vi bli gamla och griniga?Nu låter du lika kinkig som jag.
Men jag håller med om att förarplatsen känns aningen kort.
Ja, jag vet... börjar vi bli gamla och griniga?
Jahapp, då har man snöat in på en lite mindre hoj inför nästa säsong. ST3 känns som det givna valet.
Antar att ni avhandlat detta en miljon ggr i denna tråd, men vad ska man tänka på?
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |