Hallå allihopa!
Ägt min Street Triple R nu i ca 3 månader. Är riktigt nöjd, men det har dykt upp lite frågor på vägen.
Igår blev jag kanske lite väl entusiastiskt när jag började skruva fjädringen. Manualen säger ju "moturs minskad dämpning, medurs ökad". Detta gäller både för fjäderförspänning och returdämpningen enligt boken.
Glad i hågen började jag skruva både vänster och höger gaffelben maximalt moturs, för att sedan testa lite olika lägen där den kändes bra. Dock så noterade jag att fjäderförspänningen justeras spegelvänt för vänster/höger sida. Alltså verkar den där Medurs/moturs inte alls gälla för fjäderförspänningen. Hur ligger det till med returdämpningen?
Hojen känns stabil, men har inte pressat på allt för hårt heller. Vill ju helst inte åka med olika hårda returer då det inte kan vara till någon fördel..
Idag noterade jag även lite oljeränder på min belly pan och såg att denna skruv hade lite olja strax under kåpan.
View attachment 409783
Jag skruvade åt den lite lätt, och det verkar som att den inte släpper någon olja numer. Brukar dessa skruvar skaka loss lite, och brukar behöva lite efterdragning då och då?
Är total novis på motorcyklar, så all hjälp, tips och trix uppskattas!
Må väl!