Triumph Street Triple-tråden

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Äsch, det står ju tydligt att det är Hojcenter som tycker att du kan vara utan din alldeles nya motorcykel hela semestern.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
sɐəɹpuɐ;6057375 skrev:
Jag har aldrig haft någon garantireparation på hoj som gjort att jag blivit av med den utan de har tagits i samband med service, men däremot har jag haft det flera gånger med bilar.

Jag har samma erfarenhet med bilar, men har antagit att MC fungerar annorlunda. Till exempel så ger min försäkring hyrbil, inte hyrhoj, och endast under förutsättning att jag råkar befinna mig på resa.

När veckorna rullade på utan att jag ens fick ett datum när reservdelarna skulle komma så mailade jag Triumph direkt. Tog ytterligare en vecka innan jag fick svaret. Hade ju varit en fin gest att då erbjuda något tillbehör som plåster på såren. Mellan bärgning, garagehyra, försäkring, taxiresor, osv som detta kostat mig så är jag lätt uppe i 3000 kr.
 

Andreas

Medlem
Gick med
12 Jan 2014
Ort
Uppsala
Hoj
Honda VFR1200F
Jag hade som sagt kontaktat Konsumentverket och det redan innan helgen.

För något år sedan hade jag problem med Hedin Bil i Uppsala. De hade servat min bil och markerat flera saker som de bevisligen inte kontrollerat som utförda. Eftersom verkstadspersonalen struntade i mig kontaktade jag verkstadschefen och försäljningschefen och förklarade att beteendet inte var acceptabelt och att det definitivt skulle påverka vilka som fick sälja min nästa bil. Det satte åtminstone fart på verkstaden, även om de på grund av inkompetens sedan inte lyckades montera en glödlampa och ställa in halvljuset trots tre försök.

Ett tips kan alltså vara att eskalera. Kontakta VD:n för Triumph Sverige eller ge någon MC-tidning tips på en artikel som kan ge rejält med dålig PR.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
sɐəɹpuɐ;6057390 skrev:
Ett tips kan alltså vara att eskalera. Kontakta VD:n för Triumph Sverige eller ge någon MC-tidning tips på en artikel som kan ge rejält med dålig PR.

Det är inte min stil. Jag tar helt enkelt min feta plånbok någon annanstans nästa gång.

För mig är skadan redan skedd. Semestern är förstörd, det är för sent att göra något åt. Shit happens. Det jag egentligen ville se från Hojcenter och Triumph var hur angelägna de är att behålla mig som en livslång trogen kund.
 

thruxtonerich

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej alla..jag är ny Street-ägare..en bild på hojen, årg. 2010.
 

stjofr

Ny medlem
Gick med
17 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Diavel, 2015 Triumh STR 2014
Kul! Själv är jag ägare av en STR 2014 sedan maj ungefär. Återfallare såhär närmande mig 40. Efter många tråkiga bilar känns det pleasant att leva på riktigt igen!:yoparty
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Nån som vet hur man skruvar upp tomgången på en 13?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Innan gick det att använda Tune-ECU men det är ännu inte löst på senare årsmodeller.
Triumphhandlare är det enda som jag förstår... (Men jag har haft fel förr!)

Men varför vill du ha högre tomgång? :va Jag återställer TPS för att få ner tomgången...
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag körde knix och tyckte den var så svag och mesig på låga varv och då tipsade instruktören om det.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag körde knix och tyckte den var så svag och mesig på låga varv och då tipsade instruktören om det.

Ah, då förstår jag. Det var inte en yngre instruktör gissar jag eftersom så gjorde man förr på förgasarhojar för att slippa motorstopp vid långsamma körövningar.

Nu har du insprutning som gör samma jobb men är det en dator som styr. Inget du kan ändra själv tyvärr till skillnad från förgasare...

https://www.youtube.com/watch?v=6CmaMZRRWlo

3.20 - 3.40 in i filmen justeras tomgången på en förgasare. :)
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ah, då förstår jag. Det var inte en yngre instruktör gissar jag eftersom så gjorde man förr på förgasarhojar för att slippa motorstopp vid långsamma körövningar.

Nu har du insprutning som gör samma jobb men är det en dator som styr. Inget du kan ändra själv tyvärr till skillnad från förgasare...

https://www.youtube.com/watch?v=6CmaMZRRWlo

3.20 - 3.40 in i filmen justeras tomgången på en förgasare. :)

Ok! Tack för svar! Och för filmbonus! :)
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Slutrapport gällande mitt immobiliser-strul.

Fick tillbaka hojen idag. Hojcenter gick med på att ge mig tillbehör för motsvarande de kostnader jag haft som en följd av det här fiaskot.

Är så jävla glad att kunna åka igen att jag inte kan vara bitter över det här längre.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
För övrigt har de nu årsmodell 2015 i butiken. Den mattsvarta färgen är – precis som väntat – perfekt. Resten av färgerna kan de lika gärna lägga ner.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Tog nog minst en timme av huvudkliande, men nu sitter öglorna i ramen under mitt comfort seat för att hålla en combo av Kriega US-20 och US-10 på plats.

kriega_comfort.jpg
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Berätta gärna hur sitsen funkar

Jag är väldigt nöjd. Den är bekväm(are) utan att vara mjuk. Jag hade inga jättestora invändningar mot originalsadeln, men efter en timme kändes den. Det gör inte den här.

Kan vara inbillning, men jag tycker också nya sadelns "bottenplatta" känns styvare. Hela enheten känns mer solid när jag lyfter på den för att komma åt mitt lås under.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tog nog minst en timme av huvudkliande, men nu sitter öglorna i ramen under mitt comfort seat för att hålla en combo av Kriega US-20 och US-10 på plats.

kriega_comfort.jpg

Sweet, jag har beställt comfort seat också på kampanjen de hade i sommar, jag beställde det som är lite högre för att få en smula mindre snäv knävinkel. Ligger och väntar hos återförsäljaren... Nu blev jag sugen att hämta ju!
 

Ahrkey

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Två trappor upp.
Hoj
Ingen
Hej,
Nyss hemkommen från en semester på hoj och lade märke till att ett "clip" skramlade kring bromsledningarna fram. Jag minns att jag sett detta clip tidigare men inte hur det satt. Är det någon här som vet/kan visa? Försökt googla men hittar inget vettigt.

Tills vidare har jag plockat bort det då det låg och skavde mot skärmen. Antar att dess funktion är för att lednigarna inte skall trassla sig.

Bild: http://1drv.ms/1y1ylNg

Edit: kom på var den skall sitta: Undertill på styrkonan hittade jag en skruv. Då är frågan, skall denna dras åt hårt så den sitter fast eller skall det finnas lite spel med i bilden?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top